Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Skoda Superb 3.6 FSI Platinum – na pokuszenie

Dla bankowca. Superb to najbardziej okazały model Skody. W wersji Platinum, z silnikiem 3.6 FSI i bogatym wyposażeniem dodatkowym, kosztuje ponad 200 000 zł. Czy wart jest takich pieniędzy?

2010-03-16
Skoda Superb Auto dla rozrzutnych, czy może dla chcących się ukryć ze swoimi  pieniędzmi pod logo Skody. Jedno jest pewne – zbyt wiele takich  Superbów nie spotkamy w Polsce.

 

Wygląda zwyczajnie. No, może prawie zwyczajnie. Ma 18-calowe felgi aluminiowe, z tyłu dwie podwójne końcówki układu wydechowego. Na pokrywie bagażnika oznaczenia - 4x4 i V6.

Wewnątrz bogato: telewizja, odtwarzacz DVD, nawigacja, skórzane fotele z elektryczną regulacją i pamięcią ustawień, biksenonowe reflektory główne, dach z bateriami słonecznymi, które zasilają wentylację i ogrzewanie, klimatyzacja, asystent parkowania, komplet poduszek powietrznych, komputer pokładowy, roletki do zasłaniania szyb itd. itp. Wszystko po to, aby kierowca i pasażerowie podróżowali w luksusie.

Pod maską - 3,6-litrowa jednostka benzynowa z bezpośrednim wtryskiem, która naprawdę wie, co znaczy niskie zużycie paliwa. Przy odrobinie silnej woli i rozsądnym naciskaniu pedału gazu, Superb potrafi zadowolić się w mieście 13,5 l/100 km, poza miastem - nawet 8,5 l/100 km. To świetne wyniki, zważywszy na moc silnika (260 KM), napęd na cztery koła, zautomatyzowaną skrzynię biegów DSG i sporą masę własną (1665 kg). Auto oferuje więcej niż wystarczający zapas mocy, a przekładnia DSG dba, by silnik pracował w optymal- nym przedziale obrotów: wysokich, kiedy potrzebna jest moc lub niskich, kiedy zależy nam na małym spalaniu.

 

SKODA SUPERB 3.6 FSI PLATINUM

SKODA SUPERB 3.6 FSI PLATINUM
Cena172 000 zł
KonkurenciFord Mondeo, Opel Insignia
Silnikbenzynowy, V6, 3.6
Moc/przy obrotach260 KM/6000 obr/min
0-100 km/h6,5 s
Prędkość maksymalna250 km/h
Zużycie paliwa10,1 l/100 km
Emisja CO2235 g/km
Silnikpoj. 3597 cm3, 350 Nm w zakresie 2500-5000 obr/min, skrzynia biegów 6DSG, napęd na cztery koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy liftback, dł. x szer. x wys. 4838 x 1817 x 1462 mm, rozstaw osi 2761 mm, masa własna 1665 kg, poj. bagaż. 565/1670 l.

Auto jest nastawione na komfort, jednak 18-calowe felgi i niski profil opon sprawiają, że na nierównościach pasażerowie i kierowca odczuwają wstrząsy. Z drugiej strony silnik umożliwia szybką jazdę, lecz zawieszenie za nim nie nadąża. Układ kierowniczy przynajmniej w tej wersji silnikowej mógłby się charakteryzować większą progresją. Na pochwałę zasługuje napęd na cztery koła dołączany za pomocą sprzęgła typu Haldex. Choć jego czas reakcji nie należy do najszybszych, trakcja jest bez zarzutu, a system ESP nie ma zbyt wiele do roboty. Pozbawiony napędu 4x4 Superb byłby z pewnością mistrzem podsterowności.

Kwestią najważniejszą jest jednak cena. Za takie pieniądze można kupić dwa przyzwoite auta, np. Opla Insignię dla siebie i VW Golfa dla żony lub dwa Superby z silnikami 1.4 TSI i zostanie nam jeszcze ponad 40 000 zł na Fabię. Auto można polecić dyrektorowi banku, bo mało kogo stać dzisiaj na to, by na takim Superbie stracić po trzech latach ok. 140 000 złotych.

Tekst: Michał Hutyra
Zdjęcia: Jacek Hanusz

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 88 410 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Dla bankowca. Superb to najbardziej okazały model Skody. W wersji Platinum, z silnikiem 3.6 FSI i bogatym wyposażeniem dodatkowym, kosztuje ponad 200 000 zł. Czy wart jest takich pieniędzy?
    auto motor i sport, 2010-03-16 11:07:07
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij