Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Skoda Superb – Ciąg dalszy nastąpił

Najpierw, pod koniec roku, jeszcze zamaskowaną przyłapaliśmy ją w Kalifornii. Teraz, jako pierwsi w Polsce, mieliśmy okazję wypróbować nową Skodę Superb niczego już nie ukrywającą.

2008-05-26
Skoda Superb Mimo sporej masy własnej, 160-konny Superb 1.8 TSI, wyposażony w sześciobiegową przekładnię mechaniczną, porusza się bardzo sprawnie zarówno po mieście i drogach podmiejskich.

Jeszcze niedawno wyglądało na to, że elegancki i luksusowy Superb słabo pasuje do aktualnej gamy popularnych i praktycznych modeli Skody, czy nawet za mocno od niej odstaje. Księgowym Skody trudno było jednak zrezygnować z wpływów ze sprzedaży każdego roku 20 tys. egzemplarzy najdroższego modelu i plotki, jakoby Superb nie miał mieć następcy - rozwiali. W sumie, od końca 2001 roku, Superba wybrało 130 tys. klientów.

Stwierdzenie, że nowy model jest pod każdym względem lepszy od poprzedniego w tym wypadku nie wystarcza. Nowy Superb jest, przede wszystkim, inny od poprzednika. Układ przeniesienia napędu z silnikiem montowanym wzdłużnie zastąpiono układem z jednostką napędową montowaną poprzecznie. Dzięki temu, mimo mniejszego o 4 cm rozstawu osi w porównaniu z poprzednikiem, wnętrze auta jest jeszcze bardziej przestronne niż dotychczas, bo na długość silniki zajmują teraz mniej miejsca, przez co więcej przypada go na przedział pasażerski.

Jakby tych zmian było mało, 160- i 260-konna wersja z silnikiem benzynowym pod maską oraz 170-konny Superb 2.0 TDI mogą być wyposażone w napęd na cztery koła, ze sprzęgłem Haldex czwartej generacji. Jak na produkt marki Skoda przystało, Superb też chce być maksymalnie praktyczny. Bardziej praktyczny niż limuzyny innych marek. Mimo że samochód wciąż wygląda jak klasyczna, trzybryłowa limuzyna, potrafi być funkcjonalny jak dwubryłowe - liftback, a nawet kombi. Wszystko dzięki patentowi Skody, który zasługuje na motoryzacyjnego Nobla, a nazywa się "twin door", czyli podwójne drzwi bagażnika. W zależności od potrzeb, otwierać może się - jak w sedanie - tylko metalowa część pokrywy bagażnika lub pokrywa metalowa razem z tylną szybą, jak w liftbackach i kombi. Standardowo, bagażnik w Superbie ma aż 565 litrów pojemności. Po złożeniu tylnej kanapy wzrasta ona do 1670 l.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięcioosobowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4838 x 1817 x 1462 mm, rozstaw osi 2761 mm, masa własna 1454 kg, dopuszczalne obciążenie 620 kg, pojemność bagażnika 565/1670 l.
SilnikBenzynowy, czterocylindrowy, turbodoładowany, pojemność skokowa 1798 cm3, moc maksymalna 118 kW (160 KM) w przedziale od 5000 do 6200 obr/min, maksymalny moment obrotowy 250 Nm w przedziale od 1500 do 4200 obr/min; sześciobiegowa przekładnia mechaniczna. Napęd na przednie koła.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 8,6 s Prędkość maksymalna 220 km/h Średnie zużycie paliwa 7,6 l/100 km Emisja CO2 180 g/km
Cena Skoda Superbponiżej 100 000 zł

Zaawansowanie technologiczne i wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa też są z innej bajki niż w poprzednim Superbie. Razem z najnowszym modelem Skody, w samochodach koncernu Volkswagena debiutuje system adaptacyjnych reflektorów, które sposób oświetlenia drogi dostosowują do prędkości jazdy i warunków drogowych. System pomiaru miejsca do parkowania i asystent parkowania dbają o to, żeby kierowca nie musiał martwić się czy samochód, mierzący blisko 5 metrów długości, zmieści się między dwa auta zaparkowane wzdłuż krawężnika czy nie. Poduszek powietrznych auto może mieć nawet dziewięć.

Mimo sporej masy własnej, 160-konny Superb 1.8 TSI, wyposażony w sześciobiegową przekładnię mechaniczną, porusza się bardzo sprawnie zarówno po mieście i drogach podmiejskich, jak i po autostradzie. Bardzo dobrze wyciszone wnętrze i pewne zachowanie na drodze sprawiają, że w Superbie nawet przy dużych prędkościach ma się poczucie stabilności i bezpieczeństwa jazdy. Precyzyjny układ kierowniczy, który ułatwia prowadzenie samochodu po krętych drogach i zapewnia dobre poczucie kontaktu kół z nawierzchnią oraz stabilne zachowanie nadwozia na zakrętach gwarantują kierowcy miłe wspomnienia również wtedy, gdy kończy się autostrada.

Tekst: Maciej Ziemek
Zdjęcia: Skoda, Michael Kudela

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 88 410 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Najpierw, pod koniec roku, jeszcze zamaskowaną przyłapaliśmy ją w Kalifornii. Teraz, jako pierwsi w Polsce, mieliśmy okazję wypróbować nową Skodę Superb niczego już nie ukrywającą.
    auto motor i sport, 2008-05-26 12:58:58
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij