Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Skoda Superb Kombi: W klasie większego nie ma - Targi Frankfurt 2015

Mimo olbrzymiego bagażnika, Skoda Superb w wersji kombi jest znacznie ładniejsza od liftbacka. Ale co tam wygląd - jest też praktyczniejsza i po raz pierwszy z adaptacyjnym zawieszeniem.

Konrad Maruszczak 2015-07-13

Nadwozia kombi z reguły są bardziej proporcjonalne od tradycyjnych sedanów. Już dawno minęły czasy, kiedy były to auta z doklejoną ot tak częścią bagażową. W przypadku Skody, dach delikatnie opada ku tyłowi, a szyba podkreśla zgrabną linie nadwozia. Auto sprawia wrażenie, jakby styliści chcieli osiągnąć sportową sylwetkę. To efekt wywołany krótkimi zwisami nadwozia i większym o 8 cm (2841 mm) w stosunku do poprzednika rozstawem osi. Mimo tak dużych gabarytów Skoda nie ma największego rozstawu osi w klasie. Do Mondeo brakuje jej 9 mm, a do zawodnika klasy premium - Mercedesa Klasy E ponad 3 cm.

Jak kombi to oczywiście bagażnik

Tutaj ma on 660 litrów, a po złożeniu kanapy (którą kładzie się jedną dźwigienką) nawet 1950 litrów. W bagażniku zmieści się Marcin Gortat z wyciągniętymi rękami. W kufrze znalazło się kilka praktycznych rozwiązań:

  • rozkładany płaszcz, umieszczony pod roletą bagażnika, na którym można przewozić przedmioty do 3 kg
  • mała latarka na magnez, przyczepiana do błotnika podczas wymiany koła po zmroku - sprytne rozwiązanie, choć znane już z liftbacka
  • system siatek, które trzymają mniejsze i większe rzeczy na swoim miejscu
660 litrów - to najwięcej w klasie, wśród kombi więcej ma Klasa E (695 litrów) Na rozkładanym płaszczu można umieścić drobne przedmioty, nie będą "latać" po sporym bagażniku
   

Jakie jest jej wnętrze?

Komfort dominuje tutaj zdecydowanie, jeszcze zanim ruszymy z miejsca. Skórzane fotele nie są przesadnie wyprofilowane, a za to miękkie i przyjemne w dotyku. Wygląd deski rozdzielczej jest dokładnie taki sam jak w liftbacku. Obsługa wewnątrz nie jest skomplikowana, dostęp do wszystkich funkcji - intuicyjny.

Jak jeździ Skoda Superb Kombi?

Jeździliśmy autem wyposażonym w silnik 2.0 TDI 150 KM i skrzynię DSG z sześcioma przełożeniami. DSG podczas jazdy z górki zbija biegi i hamuje silnikiem, utrzymuje obrotowy nawet do 4500 obr/min. Przeganiany po bawarskich trasach górskich spisywał się dość dobrze, ale na dużych wzniesieniach i przy dynamicznym ruszaniu dostawał zadyszki. Warto dodać, że jeździliśmy tylko z niewielkim bagażem i dwójką pasażerów. Lepszym wyborem jest mocniejszy, 190-konny diesel, który pali prawie tyle samo i ma aż 400 Nm (słabszy diesel ma 340 Nm). Skoda ze 150-konnym dieslem rozpędza się do 100 km/h w 9 sekund. Przyzwoicie. Passat z identycznym silnikiem robi to w tym samym czasie, Mondeo potrzebuje sekundę więcej.

Na niemieckiej autostradzie auto bez większego problemu osiąga 200 km/h. Średnie spalanie bez przesadnej oszczędności na trasie wahało się w granicach 5,9-6,4 l/100 km.

Po raz pierwsze w ofercie Superba pojawiło się aktywne zawieszenie DCC z wyborem trybu jazdy - eko, normal, sport i individual. System ingeruje też w siłę układu wspomagania, który w trybie komfort działa zbyt mocno. Za to zawieszenie w najwygodniejszym ustawieniu jest znakomite. Niewyczuwalnie i cicho wybiera nierówności i nie podskakuje nerwowo na dziurach. Wybór eko skutkuje ospałą reakcją na gaz a obroty są utrzymywane jak najniżej, co przekłada się na niższe spalanie.

Ile jest warta?

W segmencie D nie ma drugiego samochodu z taką ilością miejsca wewnątrz, szczególnie za cenę 84 800 zł w podstawie. W Polsce od 2001 roku, momentu debiutu pierwszego Superba sprzedano 27 450 egzemplarzy, w tym 11 431 kombi (na całym świecie to ponad 200 tys. sztuk). Superb Kombi w wersji 2.0 TDI 150 KM Style po 3 latach i 90 tys. km, wg. wyliczeń jego wartość rezydualna (cena auta w momencie odsprzedaży) utrzyma się na poziomie 54% (70 956 zł) ceny nowego auta, co jest wynikiem najlepszym w klasie.

Ceny nowej Skody Superb Kombi

Silnik Active Ambition Style Laurin & Klement
1.4 TSI/92 kW (125 KM) 84 800 zł 94 900 zł 105 100 zł -
2.0 TSI/162 kW (220 KM) DSG 112 800 zł 121 700 zł 131 900 zł 147 900 zł
1.6 TDI CR DPF/88 kW (120 KM) 95 300 zł 104 200 zł 114 400 zł -
2.0 TDI CR DPF/110 kW (150 KM) 103 300 zł 112 200 zł 122 400 zł 138 400 zł
2.0 TDI CR DPF/110 kW (150 KM) DSG 112 300 zł 121 200 zł 131 400 zł 147 400 zł
2.0 TDI CR DPF/140 kW (190 KM) DSG SCR 115 300 zł 124 200 zł 134 400 zł 150 400 zł
         
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 88 410 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Ogromna, przestronna, komfortowa - taka jest nowa Skoda Superb Kombi. Jesteśmy po pierwszej jeździe rodzinną odmianą flagowej Skody. Oto wrażenia.</p><br /><br /><a href="/testy/Skoda-Superb-Kombi-W-klasie-wiekszego-nie-ma,20098,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-07-13 13:35:38
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij