Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.6

Skoda Superb – W dobrym stylu

Ma wodzić na pokuszenie. Czy nowemu Superbowi wystarczą do tego większy komfort, agresywniejszy wygląd i duży apetyt na bagaż?

2008-08-08
Skoda Superb Limuzyna o możliwościach kombi; przepastny bagażnik mieści od 565 do 1670 l.

Protoplasta za bardzo przypominał Skodę Octavię. Superb numer II ma własny styl. Przód, bądź co bądź mieszczańskiej limuzyny, przyciąga wzrok agresywnym, groźnym wyglądem i ostrymi liniami, przy nim obfitujący w okrągłości ugrzeczniony tył wygląda dosyć nijako.

Wymiary Superba prawie się nie zmieniły. Za to, dzięki poprzecznie umieszczonemu silnikowi, ogromne już w modelu poprzedniej generacji wnętrze stało się jeszcze obszerniejsze, zyskując też na jakości i wyglądzie. Superb II nie jest już ubogim krewnym w rodzinie Audi/ Volkswagen. Wykończenie, spasowanie oraz wyposażenie wnętrza są bez zarzutu, nawet w porównaniu z Audi. Auto można doposażyć w debiutujące w koncernie Audi/VW "inteligentne" reflektory AFS, które dostosowują wiązkę światła do warunków drogowych i prędkości samochodu, oraz w system PLA - samoczynnie parkujący samochód wzdłuż krawężnika. Ale nowy Superb oprócz układów AFS i PLA ma coś wyjątkowego - pokrywę bagażnika otwieraną na dwa sposoby: tak, jak w typowym sedanie (krótką) lub typowo dla hatchbacków, liftbacków i kombi - w całości z tylną szybą, co ułatwia załadunek przewożonych dóbr do wielkiego bagażnika.

Wszystkie silniki Superba II gwarantują bezproblemowe poruszanie się. Ale pierwszy raz w tak dużym samochodzie źródłem wystarczającej mocy jest zaledwie 1,4-litrowy silnik benzynowy. Jest to zaawansowana technicznie jednostka osiągająca przy niewielkiej pojemności dużą moc. Uzyskano ją dzięki doładowaniu i bezpośredniemu wtryskowi paliwa.


Silnik ten bez problemu i płynnie rozpędza Superba i zapewnia niezłą dynamikę, przy szosowym, dosyć przyzwoitym, zużyciu paliwa sięgającym 8 litrów na 100 kilometrów. Zawieszenie samochodu mocno trzyma go w ryzach, nie pozwalając wychylać się w zakrętach; niestety, cierpi na tym komfort - nierówności drogi są wyraźnie odczuwane.

Najsłabsza (125 KM) oraz najmocniejsza (260 KM) wersja benzynowa a także odmiana z napędem na cztery koła (po raz pierwszy w ofercie modelu) będą dostępne w sprzedaży pod koniec września. Do Superba ma przekonywać jego cena; najtańszy (1.4 TSI) ma kosztować 80 800 zł - mniej niż porównywalny z nim Passat.

Tekst: Bogdan Czajkowski

DANE TECHNICZNE SKODA SUPERB 1.4 TSI COMFORT

DANE TECHNICZNE SKODA SUPERB 1.4 TSI COMFORT
Cena80 800 zł
KonkurenciAudi A6, Opel Signum
Silnikbenzynowy, R4, 1.4
Moc/przy obrotach125 KM/5000 obr/min
0-100 km/h10,5 s
Prędkość maksymalna201 km/h
Zużycie paliwa6,8 l/100 km
Emisja CO2162 g/km
Silnikpoj. 1390 cm3, 200 Nm przy 1500-4000 obr/ min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, dł. x szer. x wys. 4838 x 1817 x 1447 mm, rozstaw osi 2761 mm, masa własna 1425 kg, poj. bagażnika 565/1670 l.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 88 410 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    W artykule jest mowa o turbinie, 1.4TSI - T - oznacza silnik turbo-doładowany
    ~Luke, 2009-01-29 13:15:59
  • avatar
    zgłoś
    czyżby autor artykułu był PR-owcem koncernu audi-vw? bo tekst w rodzaju: "...szkoda, że nie ma znaczka audi..." jest lekko żenującą, aczkolwiek zapewne dobrze opłaconą, próbą kształtowania opinii potencjalnych klientów...
    ~fufajter, 2008-08-21 11:52:14
  • avatar
    zgłoś
    Silnik ten jest doladowany... i to podwojnie.Posiada kompresor i turbine, do tego wystepuje w kilku mocach az do bodaj 170 KM ! A pomysl sobie jak sie zdziwia ludzie na drodze jak zobacza odjezdzajace 1.4....
    ~Michal, 2008-08-10 20:46:42
  • avatar
    zgłoś
    Nowa Śkoda Superb jest tak samo niesamowita jak jej poprzedniczka. Koncern vw znowu połknął swój motoryzacyjny ogon. Już poprzedniczka była większa od passata, a niektórymi wymiarami bliżej jej było do A6. Nowa ze swoim noiwatorskim systemem otwierania tylnej klapy może nieźle namieszać w klasie średniej jak i średniej wyższej. Jeśli tylko materiały i wykończenie będą na poziomie A6 a nie passata, to wielu klientów może zmienić swoje upodobania. Jedno mnie tylko zastanawia. Rozumiem obecną modę na downsizing, ale żeby montować silnik 1.4 wysilony do 125KM (w artykule nie ma mowy o turbinie) do tak dużego auta, to chyba nieporozumienie. W octavii I też montowano 1.4 80KM i była to porażka nawet na nizinnych terenach. Duże spalanie, nędzne osiągi. Do czego to nas - motoryzacyjnych maniaków doprowadzi ? ! ?
    ~zloty666, 2008-08-08 11:30:20
  • avatar
    zgłoś
    Ma wodzić na pokuszenie. Czy nowemu Superbowi wystarczą do tego większy komfort, agresywniejszy wygląd i duży apetyt na bagaż?
    auto motor i sport, 2008-08-08 10:25:56
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij