Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Skoda Yeti: Dwie twarze

Skoda Yeti przeszła lifting, po którym zmieniła się tyle co nic. Od teraz będzie sprzedawana w dwóch postaciach – zwykłej i „terenowej”.

2014-02-13

Bardziej terenowa odmiana, nazwana Outdoor, ma 18-centymetrowy prześwit i w standardzie osłony podwozia, a w wersjach z napędem na cztery koła dysponuje systemem wspomagającym zjeżdżanie ze wzniesienia.

Natomiast zwykła wersja, sprzedawana po prostu jako Yeti, ma taki sam prześwit i może mieć identyczne wyposażenie, z tym że za dopłatą. Ale wyjściowo jest tańsza.

Wybieranie którejś z nich trzeba więc zacząć od obejrzenia zderzaków, bo te są inne w każdej z wersji i niedokupywalne w drugiej. Jaki jest sens prezentowania jednego auta pod dwiema nazwami – nie wiadomo. Jeśli masz na oku egzemplarz sprzed liftingu, bierz tylko jeśli wynegocjowałeś w salonie dobrą cenę.

Nowe Yeti, o świeższej stylizacji, jest tańsze o około 1000 zł od poprzedniego, a w wersji Outdoor kosztuje tylko o ok. 400 zł więcej. Poczekać warto, jeśli planujesz zakup wersji 4x4 – dzięki wielopłytkowemu sprzęgłu haldex piątej generacji poliftowe Yeti ma jeszcze lepsze właściwości jezdne na śliskiej nawierzchni.

SUV Skody nie stracił nic ze swych zalet: nadal ma przestronną kabinę, wygodne fotele z przodu i oddzielnie składane fotele z tyłu, które można wyjmować z auta przeobrażając je w bagażówkę.

Model, którym jeździliśmy – z benzynowym silnikiem 1.4 TSI – zapewnia sensowną dynamikę i jest nieźle wyceniony; z sześciobiegowym „manualem” i rabatem 5700 zł kosztuje 65 100 zł. Produkcja już ruszyła, pierwsze sztuki będą w Polsce w lutym.

Poza asfaltem
I Outdor, i zwykłe Yeti mogą mieć napęd na cztery koła i bardzo dobrze radzić sobie poza asfaltem. Swoją sprawność 4x4 zawdzięcza elektronicznym wspomagaczom, które np. przyhamują koła, by auto nie zjechało za szybko ze zbocza albo pozwolą im zabuksować, ułatwiając wygrzebanie się z błota.

Naszym zdaniem

Adam Majcherek redaktor „auto motor i sport”

Skoda zaskakuje. Najpierw mniejszym Rapidem w cenie większego, a teraz jednym Yeti sprzedawanym jako dwa.

to polubisz - kamera cofania
Nowe Yeti to pierwszy model w gamie Skody wyposażony w „oko z tyłu głowy”. Przyda się, o ile nie będzie zabrudzone.

tego nie - drogie dodatki
Za schowek na okulary trzeba dopłacić 150 zł, za pojemnik na odpadki – 100 zł, a za tempomat – aż 700 zł!

DANE PRODUCENTA Skoda Yeti 1.4 TSI 4x2 DSG Active

DANE PRODUCENTA Skoda Yeti 1.4 TSI 4x2 DSG Active

Cena78 350 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnikabenzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa1390 cm3
Moc maksymalna122 KM
przy obrotach5000/min
Maksymalny moment obrotowy200 Nm
w zakresie obrotów1500-4000 obr/min
Rodzaj napęduna przednie koła; 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h10,6 s
Prędkość maksymalna182 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie6,6 l/100 km
Emisja CO2154 g/km
NADWOZIE5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4222 x 1793 x 1691 mm, rozstaw osi 2578 mm, masa własna 1410 kg, pojemność bagażnika 405/1580 l, pojemność zbiornika paliwa 55 l.

Adam Majcherek

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 85 150 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Podobno znowu relacja ceny do jakości jest w Skodzie nie do pobicia, ale na żadną z dwóch twarzy i wspólną dla nich jakość mnie nie stać :).
    Gdyby chociaż było mnie stać na to, by przywyknąć do "wielkiego pudła" wewnątrz...

    airmatic, 2014-02-13 19:49:46
  • avatar
    zgłoś
    Skoda Yeti przeszła lifting, po którym zmieniła się tyle co nic. Od teraz będzie sprzedawana w dwóch postaciach – zwykłej i „terenowej”.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-02-13 09:15:57
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij