Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Skuter dla czworga

Wciśnie się w każdą dziurę, spali tyle co kot napłakał - to największe zalety skutera. Mii zrobi to samo, a do tego przewiezie cztery osoby i wyjedzie na ulice gdy leje deszcz i wali śnieg.

2011-12-05
Seat Mii Mały Seat jest podobny bardziej do Citigo niż Upa

 

Seat Mii "urodził się" jako ostatni z rodzeństwa małych modeli Grupy Volkswagena. Razem z Upem i Citigo rozpoczyna walkę o klientów poszukujących idealnego środka transportu do miasta. I jest do tej walki znakomicie przygotowany. W pudełkowatym nadwoziu o długości 3,56 metra zmieszczą się cztery osoby i 251 litrów bagażu. Udało się to dzięki wyciągnięciu kół maksymalnie blisko narożników nadwozia, co pozwoliło na uzyskanie godnego rozstawu osi - aż 2,4 m. Dłuższa o pół metra Ibiza ma rozstaw osi większy jedynie o 5 cm. Dzięki tej koncepcji kierowca i trzej pasażerowie nie będą narzekali na ilość miejsca w kabinie, a dwie osoby po złożeniu tylnej kanapy spokojnie wybiorą się w dłuższą podróż z konkretnym bagażem (pojemność bagażnika wzrasta do 951 litrów).

 

Głównym polem do popisu dla Mii ma być jednak miasto. Tu wygrywa swoimi wymiarami, które pozwalają na zaparkowanie w ciasnych przestrzeniach czy średnicą zawracania, która wynosi 9,8 metra i pozwala na łatwe manewrowanie. W zatłoczonym mieście przydać się może system też City Safety Assist - system automatycznego hamowania, który działa do prędkości 30 km/h i wspomaga kierowcę w hamowaniu przed przeszkodą, a gdy ten się zupełnie zagapi, doprowadzi do zatrzymania auta przed nią. Oczywiście nie trafi on o wyposażenia standardowego, ale ile będzie trzeba za niego dopłacić - tego producent jeszcze nie zdradza. Nie mówi również jeszcze ile będzie kosztowało to auto, chociażby w podstawowej wersji. Ale jeśli nie będzie w niej elektrycznych szyb, centralnego zamka, czy instalacji radiowej, to ciężko oczekiwać, by producent mógł żądać za nią więcej niż 30 tysięcy złotych.

 

SEAT MII

SEAT MII
KonkurenciCitroen C1, Kia Picanto
Silnikbenzynowy, R3, 1.0
Moc/przy obrotach75 KM/6200 obr/min
0–100 km/h13,2 s
Prędkość maksymalna171 km/h
Zużycie paliwa4,7 l/100 km
Emisja CO2108 g/km
Silnikpojemność skokowa 999 cm3, maksymalny moment obrotowy 95 Nm w zakresie 3000–4300 obr/min, skrzynia bieg. 5M, napęd na przednie koła.
Nadwozie3-drzwiowy, 4-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3557 x 1641 x 1478 mm, rozstaw osi 2420 mm, masa własna 854 kg, poj. bagażnika 251/951 l, poj. zbiornika paliwa 35 l.

Tanie auto będzie miało tani w eksploatacji silnik. Pod maskę trafiać będzie trzycylindrowa jednostka benzynowa o pojemności jednego litra; dostępna w dwóch wersjach - 60- i 75-konnej, różniących się oprogramowaniem jednostki sterującej. Obie dysponować będą tym samym momentem obrotowym, o wartości 95 Nm. Słabsza ma być odrobinę oszczędniejsza - zadowoli ją średnio 4,5 litra paliwa na 100 km, mocniejsza ma potrzebować o 0,2 litra więcej. Czy warto więc dopłacać za tę drugą? To zależy od różnicy w cenie - lepsze przyspieszenie do setki (14,4 vs 13,2 s), czy wyższa prędkość maksymalna (160 vs 171 km/h), to niespecjalnie przekonujące argumenty. W miejskiej dżungli, przy codziennych prędkościach obie jednostki sprawują się świetnie - nie będą zawalidrogami.

Argumentem przemawiającym za zakupem Mii może być natomiast bardzo praktyczne urządzenie pełniące funkcję nawigacji, komputera pokładowego, zestawu głośnomówiącego czy odtwarzacza mp3. Ciekawe jest w nim to, że można je w każdej chwili zdemontować i wykorzystać np. w pieszej wycieczce. Ile będzie kosztowało? To wciąż niewiadoma.

Niewiadomą także jest odpowiedź na pytanie jak maluch z hiszpańską twarzą przyjmie się na naszym rynku. Stylizacją aspiruje do grona najbardziej sportowego z rodzeństwa. Czy główna grupa docelowa, w jaką celuje Seat, czyli klienci w wieku ok. 50 lat potrzebują takiego auta? Na pewno bardziej niż skutera.

tekst Adam Majcherek

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 38 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Może i nie tak źle, ale poczekajmy na cenę. Nie tak dawno wycenili Up! na coś pod 32 tyś. Mii musiało by kosztować ok. 30tyś., a i tak nie wiem czy będzie to dostateczna zachęta.
    garfield, 2011-12-29 18:41:45
  • avatar
    zgłoś
    Czyli kolejna wtopa Seata ... .
    ~Samuraj, 2011-12-05 20:46:33
  • avatar
    zgłoś
    U nas pewnie średnio. Dla tych którzy szukają najtańszej opcji to wybiorą Citigo od Skody. Ci, którzy będą patrzeć na lepszą stylistykę, mnie standardowy tył (szklana tylna klapa, a nie zwykłą) wybiorą pewnie trochę droższego Up!. Seat tutaj niestety stracił to co go wyróżniało - dynamiczny design. Ciekawiej po prostu wygląda Up!
    garfield, 2011-12-05 20:36:10
  • avatar
    zgłoś
    Wciśnie się w każdą dziurę, spali tyle co kot napłakał - to największe zalety skutera. Mii zrobi to samo, a do tego przewiezie cztery osoby i wyjedzie na ulice gdy leje deszcz i wali śnieg.
    auto motor i sport, 2011-12-05 09:03:18
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij