Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

SsangYong Kyron – W nowym kierunku

Z lepszym sercem. Ni to SUV, ni to terenówka. SsangYong Kyron ma nowego turbodiesla i chętniej spogląda w kierunku asfaltu.

2008-11-30
SsangYong Kyron Jazda Kyronem na luźnych nawierzchniach wymaga wprawy - samochód ma tendencję do wyjeżdżania przodem na zewnątrz zakrętów.

Na rynek wjechał Ssang- Yong Kyron z nowym silnikiem - obok dwulitrowej jednostki wysokoprężnej oferowany jest turbodiesel o większej pojemności. Auto ma również niezależne zawieszenie wielowahaczowe z tyłu, zamiast sztywnej osi, stały napęd 4x4 i zostało oskalpowane z reduktora.

Oznacza to jedno - Kyron, oparty na ramie przestrzennej, ucywilizował się kosztem swojej sprawności w terenie. Zmiany w zawieszeniu docenią przede wszystkim kierowcy rzadko zjeżdżający z "czarnego". Na asfalcie Kyron już nie podskakuje tak, jak to ma w zwyczaju jego słabsza odmiana i o wiele skuteczniej wybiera nierówności. Przez pofałdowania jezdni przejeżdża prawie niezauważenie, a te większe niedoskonałości nawierzchni gasi stosunkowo szybko. Auto też pewniej prowadzi się na prostej i lepiej pokonuje zakręty, jednak nadal razi niską precyzją. Winę na swoje barki w tym przypadku bierze układ kierowniczy. Daje on bardzo "rozmyte" pojęcie o tym, co dzieje się z przednimi kołami i jest mało bezpośredni. Do pełnego skrętu kół potrzeba 3,5 obrotu kierownicą, więc w czasie jazdy trzeba się nią mocno nakręcić. Z drugiej strony ma to swoje uzasadnienie, bo np. w terenie Kyronem łatwiej daje się manewrować.

Nowy silnik to tak naprawdę stary znajomy. Ma DNA Mercedesa, pięć cylindrów, 2,7 litra pojemności i 165 KM mocy. Maksymalny moment obrotowy o wartości 340 Nm osiąga w przedziale 1800- 2750 obr/min i współpracuje z pięciostopniowym automatem. Mimo prawie dwóch ton masy własnej, Kyron z nowym sercem ma sporo wigoru. Pierwsze 100 km/h pojawia się na jego prędkościomierzu po 12,8 s, prędkość maksymalna wynosi 185 km/h. Silnik jest żwawy i chętnie wchodzi na obroty, a skrzynia biegów zaskakująco dobrze wykonuje swoje zadania. Mimo że ma tryb ręcznej zmiany przełożeń, lepiej go nie dotykać, bo spisuje się gorzej, niż automat.

SsangYong Kyron z 2,7-litrowym silnikiem dostępny jest tylko w bogatej odmianie Premium. Kosztuje 124 300 zł i ma na pokładzie m.in. skórzaną tapicerkę, automatyczną klimatyzację, ESP i komplet poduszek powietrznych.

DANE TECHNICZNE SSANGYONG KYRON 2.7 XDI

DANE TECHNICZNE SSANGYONG KYRON 2.7 XDI
Cena124 300 zł
KonkurenciSuzuki Grand Vitara
Silnikturbodiesel, R5, 2.7
Moc/przy obrotach165 KM/4000 obr/min
0-100 km/h12,8 s
Prędkość maksymalna185 km/h
Zużycie paliwa8,6 l/100 km
Emisja CO2229 g/km
Silnikpojemność 2696 cm3, 340 Nm przy 1800-2750 obr/min, skrz. biegów 5A, napęd 4x4.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, dł. x szer. x wys. 4660 x 1880 x 1755 mm, rozstaw osi 2740 mm, masa własna 1954 kg, poj. bagażnika 625 l.


Tekst: Maciej Struk
Zdjęcia: Paweł Łapot

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 65 890 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Z lepszym sercem. Ni to SUV, ni to terenówka. SsangYong Kyron ma nowego turbodiesla i chętniej spogląda w kierunku asfaltu.
    auto motor i sport, 2008-11-30 20:32:46
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij