Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.8

SsangYong Rexton – Przemiana

Do cywila marsz! SsangYong Rexton w kolejnym pokoleniu z terenówki zamienił się w SUV-a i kusi komfortem.

2008-07-02
SsangYong Rexton Stały napęd 4x4 na wiele mu pozwala.

Początkowo Rexton przynależał do świata terenówek. Gdy okazało się, że mało kto potrzebuje dziś tego rodzaju aut, Rextona ogołocono z blokad i reduktora; teraz już tak głęboko w teren nie wjedzie. W zamian uzyskał bardziej szosowe zawieszenie. Zamiast sztywnego, tylnego mostu, aktualna generacja Rextona II ma niezależne zawieszenie wielowahaczowe ze sprężynami śrubowymi. Oczywiście, osobówki nadal nie mają z nim szans - stały napęd 4x4, duży prześwit i dobre kąty natarcia oraz zejścia to jego atuty.

Nawet przed modernizacją Rexton II zapewniał duży komfort, teraz jest go jeszcze więcej. Niezła, jak na SUV-a, aerodynamika w połączeniu z dobrą izolacją kabiny, dały jedno z najcichszych wnętrz w klasie. Układ napędowy, wykorzystujący niezawodną technikę Mercedesa, oprócz wnętrza, jest najmocniejszą stroną samochodu. Silnik ochoczo i bez zadyszki wkręca się na obroty, płynnie rozpędzając dwie tony Rextona i pozwalając bezpiecznie wyprzedzać. Jego osiągi nieco temperuje pięciobiegowy, sekwencyjny automat zmieniający przełożenia z niewielką zwłoką. Silnik zadowala się akceptowalną ilością paliwa, zużywa w trasie nawet poniżej 10 l/100 km (w mieście - do 2 l więcej). Natomiast szosowymi możliwościami podwozia Rexton odbiega od najlepszych w klasie, nadal bliżej mu do terenówek niż SUV-ów.

Zawieszenie, nastawione bardziej na komfort niż precyzję, nierówności drogi pochłania nie najgorzej, jedynie wyraźniej wstrząsa pasażerami na krótkich wybojach. W ostrzejszych zakrętach zawieszenie pewniej trzyma, choć nadwozie nadal się wychyla (mniej niż przed modernizacją), precyzji brakuje układowi kierowniczemu.

Tekst: Bogdan Czajkowski,
Zdjęcia: Paweł Łapot

DANE TECHNICZNE SSANGYONG REXTON II PREMIUM

DANE TECHNICZNE SSANGYONG REXTON II PREMIUM
Cena159 900 zł
KonkurenciMercedes GL, BMW X5
Silnikturbodiesel, R5, 2.7
Moc/przy obrotach186 KM/4000 obr/min
0-100 km/h11,6 s
Prędkość maksymalna190 km/h
Zużycie paliwa9,2 l/100 km
Emisja CO2233 g/km
Silnikpojemność 2696 cm3, 402 Nm przy 1600 obr/min, skrzynia biegów 5A, napęd na cztery koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szer. x wys. 4720 x 1870 x 1760 mm, rozstaw osi 2820 mm, masa wł. 2000 kg, poj. bagażnika 935 l.




Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 150 000 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Do cywila marsz! SsangYong Rexton w kolejnym pokoleniu z terenówki zamienił się w SUV-a i kusi komfortem.
    auto motor i sport, 2008-07-02 10:18:17
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij