Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.6

Subaru Forester, czyli kawior z frytkami

Pod względem wizualnym ani nowy model Forestera, ani nawet jego późniejszy face lifting niewiele zmieniły - mniejszy z SUV-ów Subaru wciąż wygląda jak jego pierwowzór z drugiej po- łowy lat 90.

2007-02-27
Subaru Forester Komfortowy na trasie oraz sprawny w terenie - dwa oblicza jednego samochodu.

Pomny zasady, która głosi, że auta tej marki służą przede wszystkim do jeżdżenia, a nie do wywoływania achów i ochów swoim wyglądem, wyruszyłem 230-konnym Foresterem na trasę, do miasta i w teren.

Miejsce kierowcy - urządzone ergonomicznie, ale bez wyrazu - już od pierwszej chwili pozwala czuć się swojsko za kierownicą Forestera. Próżno by szukać w tym aucie czegokolwiek, co w czasie jazdy rozpraszałoby kierowcę. Oswojenia wymaga za to prędkość, z jaką zawieszone dość wysoko nad ziemią uterenowione Subaru pokonuje zakręty.

Zresztą, zadziwia nie tylko prędkość, ale i styl. Forester, zbudowany na płycie podłogowej Imprezy, zakręty pokonuje z niedużo mniejszą gracją niż ona. Nawet gdy przejeżdża je z dużą prędkością, nadwozie auta przechyla się tylko nieznacznie. Dzięki 2,5-litrowemu turbodoładowanemu silnikowi, który niepozornego Forestera rozpędza od 0 do 100 km/h zaledwie w sześć sekund, nadążyć za nim na prostej też trudno. Moment obrotowy o wysokiej wartości, dostępny już przy niskiej prędkości obrotowej silnika i przenoszony na obie osie, owocuje znakomitą elastycznością i trakcją w każ- dych warunkach. Czy jest sucho, jedynie mokro, czy wręcz ślisko - Forester odjeżdża do przodu na zwykłych drogach jak wystrzelony z procy. Typowe nierówności drogi raczej go nie spowalniają. Podobnie jest na luźnej nawierzchni w lesie czy w ogóle w terenie. Nawet precyzja układu kierowniczego, który nie jest zbyt "ostry" i bezpośredni, bardziej pasuje do auta o charakterze terenowym niż do szosowej wyścigówki.

Gdyby nie zbyt konserwatywny wygląd i wir w zbiorniku paliwa, który wywołuje szybka jazda połączona z wykorzystaniem zalet znakomitego układu napędowego Subaru, dla każdego kierowcy Forester mógłby być smakowitym daniem. A tak, smakuje jak połączenie kawioru z frytkami.

Tekst: Maciej Ziemek

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciodrzwiowe, pięciomiejscowe, kombi, dług.x szer. x wys. 4485 x 1735 x 1585 mm, rozstaw osi 2525 mm, masa własna 1560 kg, dopuszczalna ładowność 440 kg, poj. bag. 387/1629 l.
SilnikBenzynowy, czterocylindrowy, typu bokser, z turbosprężarką, pojemność 2457 cm3, maksymalna moc 169 kW (230 KM) przy 5600 obr/min, maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 3600 obr/min. Napęd na cztery koła.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 6,0 s, prędkość maksymalna 221 km/h, średnie zużycie paliwa 10,7 l/100 km
CenaSubaru Forester 2.5 XT Turbo 129 880 zł
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 125 964 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Pod względem wizualnym ani nowy model Forestera, ani nawet jego późniejszy face lifting niewiele zmieniły - mniejszy z SUV-ów Subaru wciąż wygląda jak jego pierwowzór z drugiej po- łowy lat 90.
    auto motor i sport, 2007-11-27 13:42:48
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij