Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Subaru Outback: Przekładnia trzy w jednym

Przekładnia CVT w odświeżonym Outbacku z dieslem działa bezstopniowo, jak automat, albo pozwala zmieniać biegi ręcznie. Wybór należy do kierowcy.  

Jacek Dobkowski 2013-08-13

Outback, kombi klasy średniej o zwiększonym prześwicie i z napędem 4x4 – bezpośredni konkurent VW Passata Alltracka – przeszedł drobny lifting, a w wersji z dieslem otrzymał bezstopniową przekładnię Lineartronic, znaną z modeli napędzanych silnikiem benzynowym.

W przekładni bezstopniowej konstrukcji Subaru metalowy klinowy łańcuch współpracuje z parą ruchomych stożkowych kół, które mogą zbliżać się do siebie lub od siebie oddalać, co powoduje płynną zmianę przełożenia. Przyspieszanie Outbackiem przebiega gładko i bez wrażenia, jakby jechało się autem z automatem, w którym ślizga się sprzęgło. Mocniejsze wciśnięcie pedału gazu, o co najmniej 65%, automatycznie przełącza sterowanie Lineartronikiem z bezstopniowego na stopniowe. Wtedy przekładnia wybiera jedno z siedmiu zaprogramowanych przełożeń.

Świetna sprawa, bawisz się gazem i dyrygujesz skrzynią, która raz pracuje bezstopniowo, a za chwilę stopniowo. Równie sprytnie zachowuje się Lineartronic, gdy mocno hamujesz. Komputer rozpoznaje dynamiczny styl jazdy i ordynuje skrzyni biegów tryb stopniowej redukcji przełożeń.

Zaprogramowane biegi możesz wybierać również manetkami przy kierownicy. Wystarczy dotknąć jednej z dwóch i przez chwilę działa tryb manualny – potrzebne, gdy trzeba szybko wyprzedzić zawalidrogę. Elektronika przy „manualu” jest jednak mało sportowa. Sama wrzuci wyższy bieg przy wysokich obrotach, sama też zredukuje nawet do jedynki, gdy o tym zapomnisz.

Dane producenta Subaru Outback 2.0 D Lineartronic
Cena 149 100 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu turbodiesel, B4
Pojemność skokowa 1998 cm3
Moc maks./przy obrotach 150 KM/3600 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 350 Nm/1600–2400 obr/min
Przeniesienie napędu na cztery koła, przekładnia bezstopniowa
Osiągi
0–100 km/h 9,7 s
Prędkość maksymalna 195 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 6,3 l/100 km
Emisja CO2 166 g/km
Nadwozie
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4790 x 1820 x 1605 mm, rozstaw osi 2745 mm, masa własna 1638 kg, pojemność bagażnika 526/1726 l, pojemność zbiornika paliwa 65 l.

 


Jacek Dobkowski - redaktor „auto motor i sport”

Dzięki przekładni CVT silnik jak najdłużej jest utrzymywany w najbardziej ekonomicznym zakresie obrotów.
To polubisz - Przestronność
Ani z przodu na wygodnych fotelach, ani z tyłu na obszernej kanapie nie brakuje miejsca na nogi i nad głową.
Tego nie - wspomaganie
Kierownicę w Outbacku obraca się zdecydowanie za łatwo, co pogarsza poczucie kontaktu kół z nawierzchnią.

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 152 041 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    W odświeżonym Outbacku debiutuje bezstopniowa skrzynia CVT. Nazywa się Lineartronic i może działać jak automat albo kierowca sam może zmieniać biegi.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-10-31 13:50:17
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij