Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Suzuki Baleno - w silniku jego siła

Suzuki Baleno, które od roku walczy o pozycję wśród aut miejskich, ma mocnego asa – to benzynowy silnik turbo.

Trzycylindrowa jednostka napędowa Boosterjet jest o 20 KM mocniejsza i ma o 50 Nm wyższy maksymalny moment obrotowy niż również stosowany w Baleno wolnossący silnik 1.2. Suzuki ze 110-konną jednostką 1.0 chętniej reaguje na wciśnięcie pedału gazu, a podczas przyspieszania nie brakuje mu mocy.

Silnik jest także elastyczny – bez obawy można wyprzedzać na 4. biegu. Pięciobiegowa skrzynia mechaniczna ma długi skok dźwigni, ale nie jest to wadą; przekładnia pracuje lekko, a biegi zmienia bez żadnych oporów. Trzycylindrowa jednostka (droższa od wolnossącej aż o 10 tys. zł) może też być oszczędna. W mieście zadowoli się 7 litrami paliwa, a na trasie nie trzeba się szczególnie starać, aby uzyskać spalanie 4,6 l/100 km. Niestety, jej apetyt na paliwo rośnie na autostradzie.

BP
TO POLUBISZ TEGO NIE
PRAKTYCZNY BAGAŻNIK
Pod podłogą bagażnika umieszczono dodatkową półkę. Można tam umieścić drobniejsze przedmioty.
MAŁY ZBIORNIK PALIWA
Zmieści tylko 37 litrów benzyny. Auta konkurencyjne często mają bak o co najmniej 5 litrów pojemniejszy.

 

Jazda w zakrętach dawałaby więcej frajdy, gdyby układ kierowniczy był precyzyjniejszy – kierowca nie dostaje czytelnej informacji, co dzieje się z kołami przedniej osi i stale musi korygować tor jazdy. Na listę plusów wpisaliśmy natomiast to, że nadwozie przechyla się tylko nieznacznie, chociaż zawieszenie zestrojono miękko.

Z tego powodu nieco gorzej radzi sobie z tłumieniem dużych nierówności jezdni. W kabinie małego Suzuki jest sporo miejsca, chociaż wysokie osoby siedzące z tyłu mogą narzekać na niewielką przestrzeń nad głowami. Z przodu miejsca jest pod dostatkiem.

Dane producenta SUZUKI BALENO 1.0 BOOSTERJET ELEGANCE
Cena 68 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R3 turbo
Pojemność skokowa 998 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
110 KM
5500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
170 Nm
2000-3500/min
Rodzaj napędu na przednie koła; 5-bieg. przekł. mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 11,4 s
Prędkość maksymalna 200 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 4,5 l/100 km
Emisja CO2 105 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3995 x 1745 x 1470 mm, rozstaw osi 2520 mm, masa własna 905 kg, pojemność bagażnika 355 l, pojemność zbiornika paliwa 37 l.

WARTO WIEDZIEĆ
Bartosz Broński, redaktor "auto motor i sport"

Kamera cofania jest dostępna w standardzie, ale tylko w najwyższej wersji Elegance. Za to czujniki parkowania można zamówić już w podstawowej wersji – za 1040 zł na przód i 795 zł na tył.

zobacz galerię

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij