Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Suzuki Grand Vitara – Lokomotywa

Wysoki standard. Przy zakupie odmłodzonego Suzuki Grand Vitary nawet za lakier metalizowany nie trzeba dopłacać. Nie tylko w wypadku najdroższej wersji auta z nowym silnikiem 3.2 V6.

2008-12-30
Suzuki Grand Vitara Duży moment obrotowy benzynowy silnik V6 osiąga już przy 3200 obr/min, co pozwala wydostać Grand Vitarę nawet z ciężkich tarapatów.

Na pierwszy rzut oka wyniki sprzedaży Vitary nie zachwycają. Średnio 125 tysięcy egzemplarzy rocznie na całym świecie. Ale przez 20 lat SUV Suzuki przyciągnął w sumie do salonów blisko 2,5 miliona nowych klientów. Taka liczba robi już spore wrażenie. Od chwili pojawienia się na rynku Vitara była i wciąż jest jedną z lokomotyw sprzedaży Suzuki i jednym z najważniejszych graczy w gronie SUV-ów.

Nigdy jeszcze Vitara nie była jednak tak mocna, szybka i napakowana elektronicznymi "wspomagajkami" jazdy jak w najnowszym wcieleniu po odmładzającym liftingu. Mimo aerodynamiki i masy parowozu, SUV Suzuki jest szybki jak nowoczesny pociąg TGV - do 100 km/h rozpędza się w 9,3 s i osiąga maksymalną prędkość 200 km/h. Za napęd testowanej Grand Vitary odpowiada nowy 3,2-litrowy silnik V6 o mocy 233 KM, odznaczający się wysoką kulturą pracy i współpracujący z 5-stopniową przekładnią automatyczną.

Jak na sporą pojemność jednostka napędowa Suzuki zadowala się umiarkowanym zapotrzebowaniem na paliwo. Na trasie potrafi zużyć nawet ciut mniej niż 10 l/100 km, co przy gabarytach i masie własnej auta oraz przy stałym napędzie na wszystkie koła jest wielkością jak najbardziej do zaakceptowania. Automat nie zmienia biegów zbyt pośpiesznie, raczej spokojnie i komfortowo. Zaprogramowano go na jazdę "o kropelce", więc spieszno mu do pracy na najwyższym przełożeniu. Na szczęście, podczas wyprzedzania łatwo i szybko można "postarać się" o niższy bieg - wystarczy dźwignię trybów pracy przesunąć w prawo i w dół, aby zredukować bieg do czwórki albo nawet do trójki. Ten sam efekt można osiągnąć wciskając "pedal to the metal", ale trwa to dłużej i powoduje spory hałas.

Przy okazji kuracji odmładzającej Grand Vitara otrzymała hamulce tarczowe na tylnej osi i system wspomagający zjazd ze wzniesienia, w wersji 3.2 V6 seryjne jest nawet ESP. Teraz nie tylko jazdą na trasie, ale również w wymagającym terenie trudno się za kierownicą Grand Vitary zmęczyć. Zupełnie jak podczas jazdy pociągiem.

DANE TECHNICZNE SUZUKI GRAND VITARA 3.2 V6

DANE TECHNICZNE SUZUKI GRAND VITARA 3.2 V6
Cena114 900 zł
KonkurenciLand Rover Freelander
Silnikbenzynowy, V6, 3.2
Moc/przy obrotach233 KM/6200 obr/min
0-100 km/h9,3 s
Prędkość maksymalna200 km/h
Zużycie paliwa10,6 l/100 km
Emisja CO2245 g/km
Silnikpoj. 3195 cm3, 291 Nm przy 3200 obr/min, skrzynia biegów 5A, napęd na wszystkie koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, dł. x szer. x wys. 4300 x 1810 x 1695 mm, rozstaw osi 2640 mm, masa własna 1677 kg, poj. bagażnika 398/1386 l.


Tekst: Maciej Ziemek
Zdjęcia: Paweł Łapot

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 61 900 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Wysoki standard. Przy zakupie odmłodzonego Suzuki Grand Vitary nawet za lakier metalizowany nie trzeba dopłacać. Nie tylko w wypadku najdroższej wersji auta z nowym silnikiem 3.2 V6.
    auto motor i sport, 2008-12-30 21:16:11
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij