Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Suzuki SX4: teraz jest jak SUV

Było inne – małe, sprytne i tanie. Teraz Suzuki SX4 jest nadmuchane i drogie, jak większość SUV-ów.

2013-08-05
Suzuki to jedna z ostatnich marek, której modele z przodu nie wyglądają tak samo.

Siłą Suzuki SX4 pierwszej generacji, sprzedawanego od 2006 roku, jest połączenie stosunkowo niewielkich wymiarów z zaletami crossovera, okraszone całkiem sprawnym napędem 4x4. Na krótką listę wad trzeba natomiast wpisać małą ilość miejsca dla pasażerów tylnej kanapy i miniaturowy bagażnik – zaledwie 270-litrowy.

Pokazane właśnie nowe SX4 nie powiela tych błędów – ma większy rozstaw osi (o 10 cm) i monstrualny w porównaniu z poprzednikiem bagażnik (430 l). Niestety, by to osiągnąć, znacznie nadmuchano nadwozie – jest dłuższe aż o 18 cm od nadwozia Suzuki poprzedniej generacji. Ma 430 cm długości, więc mieści całkiem obszerne wnętrze, w którym bez trudu pomieści się czteroosobowa rodzina i nikt nie będzie narzekał na brak miejsca ani nie będzie musiał ograniczać się w ilości bagażu.

Pod maską może pracować benzynowy silnik 1.6 albo diesel o tej samej pojemności; obydwa mogą być łączone z napędem na przednią albo na dwie osie. Podczas pierwszego spotkania spróbowaliśmy SX4 z tym pierwszym rodzajem napędu i z benzynowym 1.6. Można go opisać jednym słowem: poprawny. Nieźle przyspiesza, nie pali za dużo, zapewnia przyzwoitą dynamikę.

O całym aucie można zresztą powiedzieć, że jest poprawne: przestronna kabina, dobry układ kierowniczy, komfortowe zawieszenie. I sprawdzone podzespoły, które w poprzednim SX4 rzadko kiedy chciały się psuć. Jeśli więc szukasz bezawaryjnego samochodu i nie oczekujesz designerskich bajerów oraz elektronicznych cudeniek, Suzuki jest dla Ciebie. Weź tylko poprawkę na cenę – najtańsze SX4 1.6 z napędem na przód kosztuje 69 900 zł. W obecnej wyprzedaży modeli z rocznika 2012 (czyli poprzedniej generacji) najdroższe SX4 z dieslem i napędem 4x4 kosztuje mniej.

Adam Majcherek
redaktor auto motor i sport

Naszym zdaniem:

Szkoda, że SX4 przestało być tanią czteronapędówką – teraz za wersję 4x4 trzeba zapłacić minimum 82 900 zł!

DANE PRODUCENTA SUZUKI SX4 1.6 VVT 2WD COMFORT

DANE PRODUCENTA

SUZUKI SX4 1.6 VVT 2WD COMFORT

Cena69 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnikabenzynowy, R4
Pojemność skokowa1586 cm3
Moc maksymalna120 KM
przy obrotach6000/min
Maksymalny moment obrotowy156 Nm
przy obrotach4400/min
Rodzaj napęduna przednie koła; 5-biegowa przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h11,0 s
Prędkość maksymalna180 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie5,5 l/100 km
Emisja CO2127 g/km
NADWOZIE5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4300 x 1765 x 1575 mm, rozstaw osi 2600 mm, masa własna 1085 kg, ładowność 645 kg, pojemność bagażnika 430/1269 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l.

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 78 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Zapatrzenie w Qashqaia i odcięcie się od włoskich biur stylistycznych. Fiat nie powtórzy historii z Sedici, mając w rękach Jeepa - kurę znoszącą złote jajka

    airmatic, 2013-08-07 22:23:17
  • avatar
    zgłoś
    np. w czym ten nowy SX4 w wersji przenionapędowej będzie lepszy np. od Octawi 1.4 TSI 140KM
     
    Łatwiej wjedzie na krawężnik. :D

    Samuraj, 2013-08-06 19:56:56
  • avatar
    zgłoś
    Ojj, zbrzydło to SX4, urosło, spompowało się i zbrzydło. Szkoda, wcześniejszy model był trochę tandetny w środku, ale za to dawał radę jako małe, tanie 4x4. Dislike.

    mariano_italiano, 2013-08-06 13:59:04
  • avatar
    zgłoś
    Dla mnie szał na SUV-y jest podyktowany modą np. w czym ten nowy SX4 w wersji przenionapędowej będzie lepszy np. od Octawi 1.4 TSI 140KM, która jeszcze do tego będzie tańsza cennikowo za podstawową wersję o 1000zł. ( nie to, że czepiam się tylko SX4 ale np. dlaczego przednionapędowa Kuga jest tyle droższa od Mondeo z takim samym silnikiem? i przykłady można mnożyć) To jest jakieś modowe szaleństwo.
    Porównaj sobie auta bliźniacze konstrukcyjnie takie jak Clio i Captur czy 208 i 2008 - różnica sięga 50% Co marketing robi z ludzi :manx:
    konjo, 2013-08-06 13:46:00
  • avatar
    zgłoś
    Dla mnie szał na SUV-y jest podyktowany modą np. w czym ten nowy SX4 w wersji przenionapędowej będzie lepszy np. od Octawi 1.4 TSI 140KM, która jeszcze do tego będzie tańsza cennikowo za podstawową wersję o 1000zł. ( nie to, że czepiam się tylko SX4 ale np. dlaczego przednionapędowa Kuga jest tyle droższa od Mondeo z takim samym silnikiem? i przykłady można mnożyć) To jest jakieś modowe szaleństwo.

    krzysiek29, 2013-08-06 11:02:51
  • avatar
    zgłoś
    Niestety Suzuki utraciło ważny atut jakim jest cena. Po "napompowaniu" SX4 przeszło do innej ligi, która jest już dobrze obsadzona. A w niej bycie "poprawnym" już nie wystarczy...
     
    Inna sprawa to uroda - Suzuki jak dotąd nie ma rozpoznawalnego stylu swoich aut - czegoś, co niezależnie od klasy samochodu byłoby znakiem rozpoznawczym tej marki. Jego brak próbuje nadrabiać kopiując konkurencję. I tak oto wyszedł im Qashqai z jakimś mdłym przodem, bleee :460889637:

    konjo, 2013-08-05 22:00:02
  • avatar
    zgłoś
    Tanio nie jest, fakt, ale za wymienioną kwotę dostajemy całkiem niezłe wyposażenie, więc jest ona w pewnym sensie usprawiedliwiona.
     
    PS. Redaktor Majcherek pogrywa na gitarrrce? :)

    Samuraj, 2013-08-05 19:39:08
  • avatar
    zgłoś
    Było inne – małe, sprytne i tanie. Teraz Suzuki SX4 jest nadmuchane i drogie, jak większość SUV-ów.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2013-08-05 15:39:44
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij