Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Suzuki Swift i Suzuki Splash – test

Wyposażenie kontra styl. Splash i Swift mają wspólne korzenie w postaci niemal identycznej płyty podłogowej, która wyznacza wielkość auta, ale diametralnie różnią się wyglądem.

 

2009-11-06
Suzuki Swift i Splash Swift i Splash: z wyglądu nie do pomylenia, pod względem technicznym - niemal identyczne. Obydwa lubią jazdę na wprost, ale nie boją się też zakrętów.

Przy niemal identycznych rozstawie osi i szerokości nadwozia, wnętrza obu aut są tak samo przestronne. Więcej powietrza jest jednak w Splashu, który na wysokość przerasta Swifta o 9 cm. Z tego względu pasażerowie tylnej kanapy Splasha mają więcej miejsca nad głową.

Swift chce być większy, ale nie do końca mu się to udaje

Z przodu w Splashu i w Swifcie kierowcy mają identyczną ilość miejsca na nogi i na wysokości ramion. Pozycja za kierownicą nieco mniej na baczność jest domeną Swifta, w którym i tak siedzi się dość wysoko. Bardziej komfortowo wsiada się do wyższego Splasha. Dzięki nadwoziu dłuższemu o 4,5 cm Swift ma bagażnik większy o 23 l niż bagażnik Splasha (178 l).

Mimo że plastik, z którego wykonano deskę rozdzielczą jest tak samo twardy w obydwu autach, dzięki zróżnicowaniu faktur różnych elementów nieco lepiej prezentuje się wnętrze Splasha. Także dlatego, że na wielkich połaciach plastiku na drzwiach znajduje się nieduża wstawka z tkaniny. Kieszenie w przednich drzwiach Splasha mogą pomieścić cienkie przedmioty formatu A4 i 0,5-litrową butelkę z napojem, w Swifcie - jedynie notatnik. W drzwiach z tyłu ani Splash, ani Swift nie mają kieszeni. Oprócz tradycyjnych schowków Swifta, Splash oferuje sporą otwartą półkę przed pasażerem i nieduży zamykany schowek na środku deski rozdzielczej.

Za takie same pieniądze, 42 900 zł, Splash i Swift oferują prawie to samo pod względem przestronności kabiny i zachowania na drodze. Obydwa auta prowadzi się pewnie i stabilnie, mocniejszy o 6 KM Swift jest jedynie nieznacznie szybszy. Do "setki" rozpędza się w 11 s, natomiast Splash - w 12,3 s. Zasadnicza różnica między Splashem i Swiftem daje się zauważyć tylko w wyposażeniu - Splash ma o 4 poduszki powietrzne więcej. Można je mieć również w Swifcie, ale wtedy trzeba wybrać droższą wersję, dodatkowo wyposażoną w przednie światła przeciwmgielne. Warto? Wybór należy do Ciebie, ale ja brałbym Splasha - albo lepiej wyposażonego, albo tańszego.

Tekst: Maciej Ziemek,
Zdjęcia: Mariusz Barwiński

Dane techniczne

  Splash 1.2 Comfort Swift 1.3 Sakura
Poj. skokowa cm312421328
Układ napędowy
Moc maksymalna86 KM92 KM
Przy obrotach (/min)55005800
Maksymalny moment obrotowy (Nm)114116
Przy obrotach (/min)44004200
Przeniesienie napęduna przednie kołana przednie koła
Rodzaj skrzyni biegów5-bieg. przekł. mechaniczna5-bieg. przekł. mechaniczna
Wymiary i masy
Dł/szer/wys (mm)3715 x 1680 x 15903760 x 1690 x 1500
Rozstaw osi (mm)23602380
Masa własna (kg)990970
Poj. bagażnika (l)178/573201/494
Zużycie paliwa (wg normy NEDC)
Zużycie paliwa (w mieście) l/km6,97,4
Zużycie paliwa (poza miastem) l/km4,74,9
Zużycie paliwa (średnie) l/km5,55,8
Emisja CO2 g/km129140
Osiągi
0-100 km/h (s)12,311,0
Prędkość maksymalna (km/h)175175
Ceny i wyposażenie
Airbag kierowcy/pasażeratak/ taktak/ tak
Poduszki boczne/kurtynytak/ b.d.b.d./ b.d.
Ogranicznik i regulator prędkościb.d. złtak
Radioodtwarzacz CD/MP3taktak
Klimatyzacja manualnataktak/ b.d.
Elektr. sterowane szyby przód/tyłtak/ b.d.tak
Elektrycznie sterowane lusterkataktak
Centralny zamektak42 900 zł
Cena
Cena modelu testowanego (zł)42 900 złMaluch, którego chce się mieć. Niektórzy widzą w nim podobieństwo do Mini, co już jest wartością samą w sobie. Pod tym względem rozkłada Splasha na łopatki. zł
tak - w wyposażeniu seryjnym, opcja - oferowane na życzenie, b.d. - brak danych

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 50 890 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Wyposażenie kontra styl. Splash i Swift mają wspólne korzenie w postaci niemal identycznej płyty podłogowej, która wyznacza wielkość auta, ale diametralnie różnią się wyglądem.
    auto motor i sport, 2009-11-06 10:51:38
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij