Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Suzuki Swift – łamigłówka

Nowy Suzuki Swift jest przestronniejszy i wygodniejszy od poprzednika oraz oferuje lepszy komfort podróżowania. Szkoda tylko, że obydwa modele wyglądają tak samo.

2010-09-13
Suzuki Swift Bardziej niż na sport, nowy Swift stawia na komfort i niski poziom hałasu w kabinie

 

Oto jest - nowy Suzuki Swift. Dłuższy (+90 mm), szerszy (+5 mm) i wyższy (+10 mm) niż poprzednik i o większym rozstawie osi (+50 mm). Poznacie go po charakterystycznych, pionowo umieszczonych światłach z przodu i z tyłu, których kształt jest niemal identyczny jak kształt lamp w poprzednim modelu. Zresztą, nie tylko lampy są bliźniaczo podobne, ale i całe nadwozie. Komu Swift się podobał, temu będzie podobał się nadal. Czy nowi nabywcy chętnie zapłacą więcej za samochód, który wygląda łudząco podobnie do poprzednika? Wszystko w rękach sprzedawców.

Na drodze Swift broni się sam. Większe długość oraz rozstawy osi i kół zapewniają porządną stabilność nadwozia i dobry komfort jazdy. Przednie i tylne zawieszenie (kolumny McPhersona i belka skrętna) przeszło tuning w porównaniu z zawieszeniem dotychczasowego modelu, dzięki czemu zapewnia lepsze prowadzenie kół i większą sztywność przy działaniu sił poprzecznych oraz skuteczniej zapobiega przechyłom nadwozia. Bardzo dobrze spisuje się także podczas tłumienia nierówności, zapewniając zarówno dobry komfort resorowania, jak i akustyczny. Niski poziom hałasu w kabinie Swifta szybko "wpada w ucho" i szybko się go docenia.

 

SUZUKI SWIFT

SUZUKI SWIFT
KonkurenciFiat Punto Evo, Skoda Fabia
Silnikbenzynowy, R4, 1.2
Moc/przy obrotach94 KM/6000 obr/min
0–100 km/h12,3 s
Prędkość maksymalna165 km/h
Zużycie paliwa5,0 l/100 km
Emisja CO2116 g/km
Silnikpoj. 1242 cm3, 118 Nm przy 4800 obr/min, skrzynia biegów 5M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, dług. x szer. x wys. 3850 x 1695 x 1510 mm, rozstaw osi 2430 mm, masa własna 945 kg, dop. masa całkowita 1480 kg.

Układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem zaprojektowano tak, by stosunkowo szybko reagował na gwałtowne ruchy kierownicą, ale tylko z pozycji centralnej. W pozostałych sytuacjach, gdy obrót kierownicy jest większy, czułość układu kierowniczego maleje. Dzięki temu Swift jest przyjemnym partnerem tak do żwawej jazdy po serpentynach, jak i do snucia się "po okolicy" w poszukiwaniu miejsca do parkowania. Dobra widoczność z miejsca kierowcy ułatwia manewrowanie małym Suzuki.

Kierowca - komunikujący się z autem za pośrednictwem dość grubej i przyjemnej w dotyku kierownicy pokrytej skórą - od pierwszej chwili czuje się w Swifcie jak w domu. Dlatego, że zza kierownicy spoglądają w jego stronę dwa zegary słusznej wielkości oraz dlatego, że obsługa Swifta nie kryje żadnych tajemnic. Wszystkie elementy obsługi są czytelnie opisane, przyciski są słusznych rozmiarów i znajdują się w widocznym miejscu.

Z nowym Swiftem Suzuki wiąże nowe nadzieje - ma przypaść do gustu jeszcze większej rzeszy nabywców niż poprzednik. Jeśli podobieństwo stylizacji obydwu modeli nie okaże się ku temu przeszkodą, reszta powinna się podobać.

Tekst Maciej Ziemek
amis 9/2010

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 50 890 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    'eri' napisał(-a):A co to - Fabia "wzór metra" ? Bez przesady. Dla przeciętnego Kowalskiego owszem.
    ~Gość, 2010-09-22 21:06:04
  • avatar
    zgłoś
    A co to - Fabia "wzór metra" ? Bez przesady.
    eri, 2010-09-22 20:50:12
  • avatar
    zgłoś
    Porównajcie go ze Skodą Fabią to będzie wiadomo co jest wart.
    ~Gość, 2010-09-21 22:40:55
  • avatar
    zgłoś
    Nowy Suzuki Swift jest przestronniejszy i wygodniejszy od poprzednika oraz oferuje lepszy komfort podróżowania. Szkoda tylko, że obydwa modele wyglądają tak samo.
    auto motor i sport, 2010-09-13 09:50:07
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij