Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Suzuki Swift - wersja light

Suzuki Swift przeszło kurację odchudzającą i odmładzającą. Nadal wygląda dobrze, jeździ jeszcze lepiej, a pod nadwoziem skrywa sporo nowości.

łe Suzuki czwartej generacji ma więcej miejsca w kabinie. Większe fotele zamontowano niżej, a do tego zwiększono rozstaw osi o 2 centymetry – niby niewiele, ale robi różnicę. Jakość materiałów w kabinie zauważalnie się poprawiła. Oczywiście nie brakuje tanich plastików, ale są przyjemne w dotyku, a do tego porządnie spasowane. Europejska konkurencja może podglądać na tym polu Japończyków. Jedną z głównych wad poprzedniego Swifta był niewielki bagażnik. Suzuki wzięło sobie do serca uwagi klientów i powiększyło przestrzeń aż o 20 procent, dzięki temu bagażnik ma teraz pojemność 265 litrów. Zestaw jednostek napędowych otwiera wolnossący, benzynowy 1.2 Dualjet (90 KM).

Jednak dużo ciekawszą propozycją jest 1.0 Boosterjet, dostępny również z sześciostopniowym automatem, który świetnie sprawdza się podczas jazdy w mieście. Przekładnia pracuje szybko i sprawnie, ale ma tendencję do przeciągania biegów na wyższe obroty. Trzycylindrowy silnik daje wystarczający zastrzyk momentu już w niskim zakresie obrotów, więc nie ma się co obawiać, że start spod świateł nie będzie dość szybki. W tym wypadku efekt robi niska masa (od 840 kg – w zależności od wersji), którą uzyskano dzięki nowej płycie podłogowej Heartect.

W porównaniu z poprzednikiem konstrukcja samochodu jest dużo sztywniejsza, co można było odczuć podczas przejazdów serpentynami. Inżynierowie poprawili pracę układu kierowniczego, który bez zwłoki reaguje na każde wezwanie, a całości dopełnia zawieszenie, które jest bardziej twarde niż komfortowe. Do tego środek ciężkości Swifta został umieszczony bardzo nisko. Na tych zmianach korzysta kierowca, który ma poczucie pełnej kontroli nad pojazdem, a każdy kolejny zakręt wywołuje uśmiech na jego twarzy.

 

Suzuki Swift Suzuki Swift
Wykończenie wnętrza zaliczyło solidny skok jakościowy. Konkurenci mogą się uczyć od Japończyków Pojemność bagażnika zupełnie wystarcza na co dzień. Bez większych trudności zmieszczą się dwie walizki kabinowe. Jeśli zabraknie miejsca, kanapę można złożyć
BP

Manewrowanie w ciasnych uliczkach nie jest katorgą, promień skrętu wynoszący 4,8 metra pozwala zawracać „na raz”. Natomiast drogi szybkiego ruchu ewidentnie nie są naturalnym środowiskiem nowego Swifta. Przy prędkości wyższej niż 110 km/h w kabinie robi się głośno, a hałas potęguje praca niedużego silnika w wysokim zakresie obrotów. W takiej sytuacji bardziej sprawdzi się wolnossąca jednostka napędowa.

Nowy Suzuki Swift już w podstawowej wersji jest dynamiczny, ale wisienką na torcie będzie wersja Sport, która pojawi się we wrześniu podczas IAA we Frankfurcie i niedługo potem trafi do sprzedaży.

 

Dane producenta SUZUKI SWIFT 1.0 BOOSTERJET 2WD 6AT
Cena 74 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R3 turbo
Pojemność skokowa 998 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
111 KM
5500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
160 Nm
1700-4000/min
Rodzaj napędu na przednie koła; 6-bieg. przekł. automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 10,0 s
Prędkość maksymalna 190 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 5,0 l/100 km
Emisja CO2 114 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3840 x 1735 x 1495 mm, rozstaw osi 2450 mm, masa własna 940 kg, pojemność bagażnika 265/947 l, pojemność zbiornika paliwa 37 l.

zobacz galerię

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 74 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij