Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Suzuki Vitara S - czas na turbo

Suzuki uległo modzie i włożyło pod maskę Vitary mniejszy, ale wydajniejszy silnik benzynowy.

Sebastian Kościółek 2016-07-26
Suzuki Vitara 1.4 S Allgrip

Klient lubi mieć wybór. Ba, klient musi mieć wybór. A w przypadku Suzuki Vitary go nie miał. Auto oferowano tylko z jednym wolnossącym silnikiem 1.6 i to tylko w jednym wariancie mocy – 120 KM. Może jednostka ta była oszczędna, ale osiągami nie zachwycała. W tym czasie konkurencja od dawna korzystała z dobrodziejstw downsizingu.

No i wreszcie jest. Do oferty dołączyła Vitara S z całkiem nowym silnikiem o nazwie Boosterjet (wtrysk bezpośredni i turbosprężarka) konstrukcji Suzuki. Silnik ten ma większe moc i moment obrotowy – odpowiednio o 20 KM i 64 Nm (220 Nm). Co najważniejsze, moment jest dostępny już od 1500 obr/min (a nie przy 4400 obr/min jak w jednostce o pojemności 1,6 litra).

   
plusTo polubisz    minusTego nie
POKRĘTŁO ALLGRIP
Sprytnym pokrętłem na tunelu środkowym ustawia się tryb pracy napędu 4x4 oraz sposób reakcji silnika na  gaz.
AUTOMATYCZNA SKRZYNIA Opcja dla wygodnych, ale jej praca pozostawia wiele do życzenia. Jest ospała, „przeciąga” biegi i kosztuje aż 7 tys. zł.

 

Nowy silnik sprawia, że Vitara jest bardzo zrywna nie tylko podczas ruszania i pozwala na płynne wyprzedzanie bez konieczności redukowania biegów. Na brak dynamiki też narzekać nie będziemy. Warto podkreślić kulturę pracy tej jednostki, która na wolnych obrotach jest praktycznie niesłyszalna. Docenimy też umiarkowany apetyt Boosterjeta na paliwo, który podczas jazd testowych wyniósł średnio 5,6 l/100 km. To bardzo dobry wynik, zbliżony do tego, jaki podaje producent. Standardowo Vitara S jest wyposażana w sześciobiegową skrzynię mechaniczną. Za dopłatą 7 tys. zł można zamówić sześciobiegowy automat, ale szczerze go nie polecamy, ponieważ zbyt często i zbyt długo zastanawia się nad zmianą biegu.

Jeżeli często wyjeżdżamy poza asfalt, warto zainwestować 10 tys. zł w AllGrip

 

Nowa Vitara sprawia wrażenie bulwarowej terenówki. To jej jednak nie przeszkadza w pokonywaniu naprawdę trudnych szlaków. Z dostępnym za 10 tys. zł dołączanym napędem na cztery koła AllGrip (elektromagnetyczne sprzęgło wielopłytkowe) auto potrafi nie tylko wygrzebać się z błota czy pokonać głęboki rów z wodą, ale także wspinać się na strome ośnieżone podjazdy. Wystarczy wybrać jeden z czterech trybów jazdy – Auto, Sport, Snow lub Lock (równy rozdział momentu na obie osie). Ten ostatni przeznaczony jest do jazdy wyłącznie po miękkim podłożu i maksymalnie do 60 km/h.

Wnętrze wykończono przyjemnymi w dotyku plastikami, ale będziemy narzekać na ilość miejsca z przodu

Kto lubi często wypuszczać się poza asfalt, nie powinien żałować pieniędzy na napęd 4x4, choć nie jest tani. Jeżeli naszym żywiołem jest wyłącznie miasto, napęd na przednią oś zupełnie wystarczy.Wersja S różni się od klasycznej Vitary osłoną chłodnicy, satynowymi dodatkami oraz czarnymi 17-calowymi obręczami kół. Pojawiły się też czerwone akcenty we wnętrzu. Cennik Vitary S z nowym silnikiem 1.4 Boosterjet i napędem na przednie koła startuje od 85 tys. zł.

Sebastian Kościółek
redaktor "auto motor i sport"
Naszym Zdaniem:
Suzuki Vitara S to auto dla tych, którzy oprócz wyglądu cenią sobie osiągi. Atutem silnika Boosterjet jest umiarkowany apetyt na paliwo. Automatycznej skrzyni nie polecamy.
Dane producenta SUZUKI VITARA 1.4 S ALLGRIP
Cena 95 900 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benz., R4 turbo
Pojemność skokowa 1998 cm3
Moc maks./przy obrotach 140 KM /  5500/min
Maks. moment obr./przy obrotach 220 Nm / 1500-4000/min
Przeniesienie napędu na cztery koła; 6-biegowa przekł. mech.
Osiągi
0–100 km/h 10,2 s
Prędkość maksymalna 200 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 5,4 l/100 km
Emisja CO2 127 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4175 x 1775 x 1610 mm, rozstaw osi 2500 mm, masa własna 1210 kg, pojemność bagażnika 375/1120 l, pojemność zbiornika paliwa 47 l.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Suzuki uległo modzie i włożyło&nbsp;pod maskę Vitary mniejszy, ale wydajniejszy&nbsp;silnik benzynowy.</p><br /><br /><a href="/testy/Suzuki-Vitara-S-czas-na-turbo,22745,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2016-07-26 14:25:19
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij