Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Sześciopak - BMW 130i

Znany od piętnastu miesięcy, mocny sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy debiutuje w kolejnym modelu - po "trójce", "piątce" i "szóstce" ma go też BMW 130i.

2005-10-14
BMW 130i BMW 130i ma wspaniały układ napędowy, zawieszenie zestrojone do połykania zakrętów, zapewnia też autostradowy komfort.

Co wyróżnia BMW? Oczywiście, sześć cylindrów w jednym rzędzie pod maską i równy nacisk na osie, z których tylna jest napędową. Dlatego nie mogło zabraknąć nawet w "jedynce" sześciocylindrowego silnika. 265 KM pod stopą to jest coś, nie ma drugiego tak mocnego kompaktu. Testowa trasa prowadzi pustawą monachijską autostradą, więc za chwilę na liczniku pojawia się 250 km/h - wręcz niezauważalnie. A chciałoby się poczuć jakieś emocje, przeciążenie wciskające w fotel, usłyszeć swobodny ryk silnika. Samo prowadzenie jest przyjemnością - siedzi się nisko w wygodnym sportowym fotelu, zaciskając dłonie na skórzanej kierownicy.

"Jedynka" ma sztywne, wielowahaczowe zawieszenie, równy rozkład mas na mocno rozsunięte osie z kołami o szerokich oponach, tylny napęd i precyzję w kierownicy - wszystko, co trzeba do dobrej zabawy. Za "jedyne" 10 663 zł auto można doposażyć w pakiet M (18-calowe obręcze kół, jeszcze sztywniejsze zawieszenie i komplet ospoilerowania poprawiający opływ powietrza). Dzięki temu samochód jeszcze pewniej trzyma się drogi, ale gorzej znosi nierówności.

Silnik z aluminiowo-magnezowym blokiem to szczyt techniki. W BMW 130 zyskał na mocy i maksymalnym momencie. Wyposażony jest w układ zmiennych faz rozrządu dla wszystkich zaworów (Doppel Vanos) i w bezstopniową regulację wznosu zaworów dolotowych (Valvetronic), zastępującą przepustnicę. Łączony jest z mechaniczną 6-przełożeniową przekładnią - dobrze zestopniowaną choć zmiana biegu wymaga uwagi: dźwignia okazuje się nieprecyzyjna i wchodzi z metalicznym oporem. Doskonałość techniczna i naturalna chęć jazdy na wysokich obrotach ograniczyły zasięg auta do 350 km; podczas testu samochody zużywały od 13,7 do 14,6 l/100 km.

BMW 130i ma wspaniały układ napędowy, zawieszenie zestrojone do połykania zakrętów, zapewnia też autostradowy komfort. Lecz ukryta w nim moc nie budzi demonów - zabrakło czegoś, co sprawia, że pragniemy tego, a nie innego auta.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE

Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4227 x 1751 x 1430 mm, rozstaw osi 2660 mm, ciężar własny 1450 kg. Pojemność bagażnika 330 l.
SilnikBenzynowy, rzędowy, 6-cylindrowy, 4 zawory na cylinder, poj. skok. 2996 cm3, maks. moc 195 kW (265 KM) przy 6600 obr/min, maks. moment obrotowy 315 Nm w przedziale 2500 -4000 obr/min. Napęd na koła tylne.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 6,1 s Prędkość maksymalna 250 km/h Średnie zużycie paliwa 9,2 l/100 km
Cena161 000 zł

Tekst: Bogdan Czajkowski
Zdjęcia: BMW

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 121 671 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Znany od piętnastu miesięcy, mocny sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy debiutuje w kolejnym modelu - po „trójce", „piątce" i „szóstce" ma go też BMW 130i.
    auto motor i sport, 2008-02-07 12:17:29
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij