Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Tata Indica Vista – Vista wio

Indica została w Europie przyjęta niezbyt gorąco. Tata nie rezygnuje jednak z europejskiego rynku i już na salony wjeżdża nowy model, znacznie lepszy - Indica Vista. 

2010-12-07
Tata Indica Vista Vista urodą nie grzeszy, ale wygląda już bardzo współcześnie. Drzwi po otwarciu sprężynują

 

Mając w pamięci wrażenia z jazdy Indicą, sceptycznie podchodziłem do nowego modelu. Owszem, samochód ma współczesną linię nadwozia, jednak wygląd to nie wszystko. Ważniejsze jest to, co pod maską oraz wrażenia z jazdy. I tu miłe zaskoczenie. Silniki pochodzą z Fiata. Benzynowy nazywa się Safire, ma pojemność 1,4 l i moc 75 KM. Diesel to nic innego jak znany 1.3 Multijet o mocy 75 KM, który nazywa się Quadrajet. Reszta, według zapewnień producenta, to już czysta indyjska myśl techniczna.

Wnętrze jest przestronne, nawet pięć osób może podróżować w miarę komfortowo. Bagażnik ma pojemność 232 l i daje się powiększyć do 610 l po złożeniu asymetrycznie dzielonej tylnej kanapy. Fotele przednie są dużo lepiej wyprofilowane niż u poprzednika, a nadwozie podczas gwałtownych manewrów przechyla się umiarkowanie.

Deskę rozdzielczą oraz boczki drzwiowe wykonano z miękkich materiałów. Jakość montażu jest przyzwoita, a na szczycie deski rozdzielczej znajdują się proste, czytelne zegary. Osobiście wolę tradycyjne miejsce, tuż przed oczami kierowcy, ale chęć obniżenia kosztów produkcji wydaje się zrozumiała - wszak Indica Vista najliczniej sprzedaje się w krajach, gdzie jeździ się samochodami z kierownicą po "niewłaściwej" stronie.

 

TATA INDICA VISTA

TATA INDICA VISTA
Cena 29 950 zł
KonkurenciSuzuki Swift, Dacia Sandero
Silnikbenzynowy, R4, 1.4
Moc/przy obrotach75 KM/6000 obr/min
0-100 km/hb.d.
Prędkość maksymalna170 km/h
Zużycie paliwa5,9 l/100 km
Emisja CO2139 g/km
Silnikpojemność skokowa 1368 cm3, 114 Nm przy 3250 obr/min, skrzynia biegów 5M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzw., 5-miejsc. hatchback, dł. x szer. x wys. 3795 x 1695 x 1550 mm, rozstaw osi 2470 mm, masa wł. 1150 kg, poj. zb. paliwa 44 l, poj. bag. 232/610 l.

Indica na drodze okazuje się dość zwinna i bardzo stabilna, nie ulega ani pod- ani nadsterowności. Za 29 950 zł otrzymujemy auto wyposażone m.in. w klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby, dwie poduszki powietrzne, system ABS oraz centralny zamek.

Ani z silnikiem benzynowym, ani z dieslem Vista nie jest demonem szybkości. Nie sprawia, że na jej widok serce zabije mocniej, ale też zakup jej nie wiąże się z żadnym ryzykiem. Biorąc pod uwagę powiększającą się sieć salonów i serwisów, to, że ma 3-letnią gwarancję z limitem 100 000 km oraz pakietem 24h Road Assistance obejmującym 3 lata eksploatacji, można być spokojnym o przyszłość Taty w Europie. Oczywiście Vista nie ma aspiracji, by konkurować z VW Polo, czy Fordem Fiestą, ale np. z Dacią Sandero, która pełnymi garściami czerpie z technologii Renault.

Tata to firma ambitna - mogłaby korzystać ze spuścizny Forda czy BMW, przejętej wraz z Jaguarem i Land Roverem, a tego nie robi. Biorąc pod uwagę tempo technicznego rozwoju, można przypuszczać, że za jakieś 10 lat wyrośnie z niej drugi Hyundai lub Kia. Czy Hindusi, tak jak Koreańczycy, zaleją Europę tanimi i dobrymi autami?

Tekst Michał Hutyra
amis 12/2010

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    'airmatic' napisał(-a):Aaa, to tak po... fhancusku (vide Citroen C3, na przykład). Oby tylko Vista nie miała klaksonu tam gdzie Dacia Duster - w dźwigience kierunkowskazu.Ale ergonomicznych pasztetów w motoryzacji można znaleźć więcej - i napisać z tego rozprawę habilitacyjną. Niejedną Ale do tego klaksonu w Dusterze to ciężko byłoby się przyzwyczaić.
    ~Samuraj002, 2010-12-08 00:43:41
  • avatar
    zgłoś
    Aaa, to tak po... fhancuskuA takie beemwÓ? Z własnej obserwacji - choć mam auto z automatem - wywodzę, że jednak prawa ręka częściej gmera w różnych pokrętłach i przyciskach, bo z zasady po prawej stronie kierowcy jest ich więcej. Poza tym jednak w większości jesteśmy praworęczni. Wniosek: po fhancusku nie znaczy, że gupio.
    eri, 2010-12-07 23:02:27
  • avatar
    zgłoś
    czy ja wiem, imho kwestia przyzwyczajenia z tymi szybami. Całkiem sporo modeli tak ma.
    esper, 2010-12-07 22:37:38
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj002' napisał(-a):Dziwnym zabiegiem jest umieszczanie przycisków do szyb między siedzeniami. Aaa, to tak po... fhancusku (vide Citroen C3, na przykład). Oby tylko Vista nie miała klaksonu tam gdzie Dacia Duster - w dźwigience kierunkowskazu.Ale ergonomicznych pasztetów w motoryzacji można znaleźć więcej - i napisać z tego rozprawę habilitacyjną. Niejedną
    airmatic, 2010-12-07 21:58:11
  • avatar
    zgłoś
    'esper' napisał(-a):taaaa, pierwsze egzemplarze miały zamienioną dźwignię kierunków z wycieraczkami. Za Chiny nie szło tego ogarnąć Obecnie niektóre modele też mają takie udziwnienia. Dla mnie dziwnym zabiegiem jest umieszczanie przycisków do szyb między siedzeniami. Airmatic, dobre podsumowanie tego autka.
    ~Samuraj002, 2010-12-07 21:53:50
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj002' napisał(-a):Po tym co widzimy na razie nie sądzę. Najfajniejszy jest pewien szczegół, na który w Moto-Onie zwrócił Marcin Orzepiński. A wiadomo, że diabeł lubi tkwić w szczegółach.Jak Tata zaleca zmianę koła w Indicy Viście? Poprzez zdjęcie kołpaka, ale nigdy z użyciem jakiegoś łomu, nożyka itd. ...Wprost przeciwnie. Bierzemy w tym celu jakąś szmatkę, przekładamy przez dwa otwory tak, by złapać kawałek plastiku między otworami w środek i... pociągnąć.Pomysłem redaktora TVN Turbo w programie było użycie... kolorowej skarpetki! Dobre . Skarpeta do kołpaka! Wyprodukowana w Indiach, nie z Chin
    airmatic, 2010-12-07 21:47:05
  • avatar
    zgłoś
    taaaa, pierwsze egzemplarze miały zamienioną dźwignię kierunków z wycieraczkami. Za Chiny nie szło tego ogarnąć
    esper, 2010-12-07 21:44:31
  • avatar
    zgłoś
    A kto tak twierdzi? No po tym co widzimy na razie nie sądzę.
    ~Samuraj002, 2010-12-07 21:40:13
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj002' napisał(-a):Auto niesamowicie tanie (w tym przypadku słowo budżetowe ma świetne odzwierciedlenie), ale jakość wykonania i wygląd powodują przynajmniej ( ) u mnie odruch niepożądany. Jeśli ktoś nie ma kasy to alternatywa jest i wielu to doceni. Tata się ucieszy (chyba). Mówi się, że Indica przetasuje układy sprzedawanych aut miejskich nawet w Europie. Ale chodzi chyba o następną (dopiero...) generację
    airmatic, 2010-12-07 21:01:00
  • avatar
    zgłoś
    Auto niesamowicie tanie (w tym przypadku słowo budżetowe ma świetne odzwierciedlenie), ale jakość wykonania i wygląd powodują przynajmniej ( ) u mnie odruch niepożądany. Jeśli ktoś nie ma kasy to alternatywa jest i wielu to doceni. Tata się ucieszy (chyba).
    ~Samuraj002, 2010-12-07 19:11:48
  • avatar
    zgłoś
    Indica została w Europie przyjęta niezbyt gorąco. Tata nie rezygnuje jednak z europejskiego rynku i już na salony wjeżdża nowy model, znacznie lepszy - Indica Vista.
    auto motor i sport, 2010-12-07 10:08:38
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij