Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Test Audi TTS Roadster: Dla Playboya

Atrakcyjna stylizacja, brak dachu nad głową i mocny silnik. Te trzy cechy wystarczą, żeby w Audi TTS Roadster wyróżnić się nawet na ulicach Monte Carlo.

Michał Hutyra 2015-06-16
Najtańszy TT Roadster ma 2-litrowy silnik turbo o mocy 230 KM i kosztuje 172 700 zł    

Audi TT to bardzo seksowne auto. TT Roadster, czyli dwuosobowa wersja ze składanym miękkim dachem, prezentuje się jeszcze lepiej. Stylistycznego smaczku dodają mu pałąki, które chronią podróżnych w razie dachowania samochodu.

Przy konstruowaniu roadstera największy nacisk położono na sztywność nadwozia, dlatego „tetetka” po złożeniu dachu prowadzi się niemal tak dobrze jak wersja coupé. Solidniejsza konstrukcja i elektryczny mechanizm składania dachu podniosły masę auta o 90 kg. Sam dach można otworzyć podczas jazdy przy prędkości do 50 km/h i trwa to tylko 10 sekund. Użytkownicy docenią fakt, że dach nie zabiera miejsca w bagażniku, którego pojemność wynosi aż 280 litrów, czyli tylko 25 l mniej niż w coupé.

Powietrzny „szalik”, czyli nadmuch ciepłego powietrza na kark pozwala na jazdę bez dachu nawet w chłodne dni       Windshott wysuwa się elektrycznie (standard). Sprawia, że po kabinie nie hula wiatr
   

Jazdę Audi TT bez dachu polubią nawet osoby, które nie przepadają za przeciągami. Po podniesieniu bocznych szyb i windshotta, przy jeździe do prędkości ok. 120 km/h, wewnątrz wieje co najwyżej zefirek. Jeśli auto wyposaży się w nawiew (2240 zł) kierujący ciepłe powietrze wprost na szyję kierowcy i pasażera, bez dachu da się jeździć nawet w chłodne dni. Szkoda, że system ten można dokupić tylko wraz ze sportowymi fotelami (3360 zł), skórzaną tapicerką (4350 zł) oraz ogrzewaniem foteli (1710 zł). Spore wydatki na ogrzewanie pozwalają jednak na częstszą jazdę bez dachu, a więc na bardziej bezpośrednie słuchanie muzyki, jaką generują silnik i układ wydechowy.

W wersji TTS świetne osiągi zapewnia dwulitrowa jednostka turbo o mocy 310 KM. Dzięki połączeniu jej z błyskawicznie zmieniającą biegi skrzynią DSG, która potrafi znakomicie wykorzystać moment obrotowy (380 Nm), auto imponuje dynamiką jazdy. O przyczepność dba napęd na obie osie (quattro). Reszta to już sama esencja przyjemności.    

Jakość wykonania jest perfekcyjna, tak samo jak dopracowanie detali 
 
Dane producenta Audi TTS Roadster
Cena jeszcze nie znana
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1984 cm3
Moc maksymalna
w przedziale obrotów
310 KM
5800–6200/min
Maksymalny moment obrotowy
w przedziale obrotów
380 Nm
1800–5700/min
Rodzaj napędu na cztery koła; 6-biegowa przekładnia dwusprzegłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 4,9 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 6,9 l/100 km
Emisja CO2 159 g/km
NADWOZIE
2-drzwiowy, 2-miejscowy roadster, dł. x szer. x wys. 4191 x 1832 x 1345 mm, rozstaw osi 2505 mm, masa własna 1545 kg, dopuszczalna ładowność 320 kg, pojemność bagażnika 280 l, pojemność zbiornika paliwa 55 l.  

Naszym zdaniem
Michał Hutyra redaktor "auto motor i sport"
TT Roadster to świetna zabawka dla dużych chłopców. Raczej dla tych, którzy nie mają jeszcze rodziny.    
TO POLUBISZ - MINIMALIZM
Kokpit wygląda ascetycznie. Sterowanie klimatyzacją przeniesiono na wyloty powietrza. To praktyczne rozwiązanie. 

TEGO NIE - MAPA W ZEGARACH
Znajduje się przed oczami, ale w nienaturalnym miejscu. Jej czytelność jest przeciętna.  
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 156 740 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>310 KM, napęd quattro i niebo nad głową. Czy dla fana motoryzacji potrzeba czegoś więcej? To wszystko zaoferuje mu Audi TTS Roadster.&nbsp;</p><br /><br /><a href="/testy/Test-Audi-TTS-Roadster-Dla-Playboya,19990,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-06-17 12:51:21
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij