Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Test czytelników – Dacia Duster

W kryzysowych czasach łatwiej znaleźć samochód niż klienta na jego zakup. Ale istnieją auta, po które ustawiają się kolejki. Choćby niektóre modele Porsche czy Ferrari. I... Dacia Duster.

2010-11-10

 

Na terenie dawnych "demoludów" ludzie nie najmłodszego pokolenia jednoznacznie kojarzą auta pochodzące z rumuńskiej fabryki Dacia jako produkt niedrogi, ale o marnej jakości. Dziś Dacia, wchodząca w skład koncernu Renault, robi auta zupełnie inne i o zupełnie innej jakości. Ale nadal za bardzo umiarkowane pieniądze, czym do wściekłości doprowadza konkurencję i wchodzi na nowe i to wymagające rynki. Dotychczas były to auta osobowe - Sandero i rewelacyjnie przyjęty Logan. Teraz Dacia podnosi wzrok na nieco wyższą półkę - trudniejszych technicznie, czteronapędowych, półterenowych SUV-ów. To auta bardziej skomplikowane, a więc z zasady droższe. Dziś Dacia proponuje zbudowanego z francuskich i japońskich podzespołów, ładnego i zgrabnego SUV-a za bardzo umiarkowane pieniądze. Za kwotę rzędu 50 tys. zł oferowany jest całkiem udany i uniwersalny samochód czteronapędowy; model z napędem na przednie koła kosztuje 39 900 zł. Patrząc na rynkowe sukcesy Dacii, trzeba przyznać, że rumuński producent eksportując obecnie auta do wielu krajów naprawdę skutecznie zmienił swój imidż. Oczywiście Duster to nie jest auto rewelacyjne, za to jedyne w tej klasie rewelacyjnie tanie. Motoryzacja to nie "wały wykorbione", ale gra rynkowa. I trzeba umieć w nią grać.

Jak Dustera ocenili nasi Czytelnicy dowiesz się przeglądając galerię zdjęć.

Tekst Julian Obrocki,
zdjęcia Mariusz Barwiński
amis 11/2010

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 58 100 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    A wiecie na czym tak naprawdę polega problem z oczekiwaniem na Dacię? Niemieccy dilerzy Renault wykupują Dustery z polskich salonów, które tam kosztują dwa razy więcej, wszyscy zadowoleni bo zarabiają, a my musimy czekać ... Bogaty Niemiec jeździ z gwiazdą, normalny renault a turcy Daciami.
    ~Camel_33, 2011-03-17 13:16:22
  • avatar
    zgłoś
    Ogólnie za takie podejście do koncepcji SUV-a i ekonomiki Dacia powinna dostać Oscara .I po części tak się już stało - nominacja do TOP SEVEN w konkursie CotY to duża rzecz. Kto by się spodziewał, że Dacia ogra Audi A1 i Volkswageny?!A że konstrukcja jest maksymalnie uproszczona? Nie mam nic przeciwko. Hydrauliczne wspomaganie - OK, diesel bez FAP-u: to ja rozumiem; napęd na cztery koła w cenie ok. 50 tys. zł. (w benzynie) - to jakieś cuda? Wszystko super! Poprosimy tylko dobry lakier (oby nie taki jak w pierwszych, czerwonych Kiach cee'd), zabezpieczenie antykorozyjne (w Loganie podobno malują różowy podkład z preparatem ocynkowym) i porządne spasowanie kokpitu. Wtedy elektryczne szyby sterowane guzikami na tunelu środkowym czy brak dzielonej kanapy mnie nie zniechęcą.... o ile włączając wycieraczki nie zatrąbię
    airmatic, 2010-11-11 23:10:25
  • avatar
    zgłoś
    Ja również uważam, że Duster to ciekawy samochód. Można go kupić w wersji 4x4 z najmocniejszym dieslem, potem zlecić tapicerowi wymianę materiałów na lepsze, może trochę wyciszyć, wymienić hamulce na wydajniejsze i mamy naprawdę niezły samochód, który i tak kosztuje mniej niż cokolwiek podobnego na rynku.
    Pink, 2010-11-11 00:30:36
  • avatar
    zgłoś
    Co tu dużo mówić, mega ciekawe auto. Nie dlatego, że jest jakoś super wykonane czy wyposażone, ale głównie ze względu na cenę, bo jak się okazuje, nie trzeba wydawać sporych pieniędzy, żeby mieć miejskiego SUV - a.
    ~Samuraj002, 2010-11-10 11:58:55
  • avatar
    zgłoś
    W kryzysowych czasach łatwiej znaleźć samochód niż klienta na jego zakup. Ale istnieją auta, po które ustawiają się kolejki. Choćby niektóre modele Porsche czy Ferrari. I... Dacia Duster.
    auto motor i sport, 2010-11-10 10:07:14
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij