Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.0

Test czytelników – Mazda 5

Aż siedem osób może podróżować Mazdą 5 - flagowym przestronnym vanem. Ale to produkowane w Japonii, a nie w Unii Europejskiej auto niestety nie będzie miało łatwo na polskim rynku.

2011-05-05

 

Mazda to wielki, światowy, uznany producent samochodów. Wytwarza auta obecne na rynkach całego globu. Jakość ma dobrą. I paradoksalnie, ta dobra jakość nie pozwala japońskiej marce rozwinąć skrzydeł na rynkach europejskich. Mazda bowiem, chcąc rzeczywiście walczyć o jakość - w odróżnieniu od wielu znanych konkurentów - nie zleca montażu fabrykom w odległych krajach, gdzie siła robocza jest tania, ale koncentruje produkcję w głównych zakładach w Japonii. I samochody, które widzimy w polskich salonach przyjeżdżają aż z tego dalekiego kraju. Oznacza to zaś, że pochodzące spoza Unii Europejskiej produkty nie mogą, z powodów fiskalnych, być u nas konkurencyjne cenowo. Mazda ma jednak u nas wiernych wyznawców, dzielnie walczy z podatkowymi przeciwnościami i całkiem nieźle zdobywa polskich klientów.

Dziś pod osąd naszych niezawodnych czytelników poddajemy nową Mazdę 5. To bardzo ciekawy i praktyczny samochód - duży, 5-7-osobowy, ale sprytnie dostosowany do ciasnoty polskich garaży i polskich parkingów, zwłaszcza tych pod wielkimi marketami - duże boczne drzwi wygodnie, płasko się odsuwają, co załadunek ułatwia, a same drzwi przed obiciem czy porysowaniem chroni.

Oceny naszych Czytelników poznacie przeglądając zdjęcia w galerii obok - link.

Tekst Julian Obrocki,
zdjęcia Mariusz Barwiński
amis 4/2011

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 54 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Domyślam się też, że cała czwórka ocenia auta wspólnie, razem do nich wsiadają, wysiadają, obmacują plastiki, rozmawiają ze sobą itp. W takiej sytuacji w każdej grupie pewnie znajduje się "prowodyr", samiec alfa, którego reszta się słucha i powtarza zasłyszane od niego komentarze. Potem wszyscy zgodnie powtarzają za nim" "ciasnota" bo akurat rzucił taki komentarz. A prawdziwy czytelnik czyta i zastanawia się "o co tutaj chodzi", czy my aby na pewno mówimy o tym samym aucie?
    ~Milos, 2011-05-06 11:25:05
  • avatar
    zgłoś
    takie "badania panelowe" rzadko są sensowne, bo "przeciętny klient" zaproszony do udziału w takowym staje się "ekspertem" i nie mówi co myśli, tylko zachowuje się tak, jak jego zdaniem powinien zachować się ekspert - szuka dziury w całym, robi się "ą i ę" i potem efekty są różne.
    esper, 2011-05-06 11:16:12
  • avatar
    zgłoś
    Zgadza się, tylko po co w takim razie wymyślać wyssane z palca wady samochodu, kiedy uczciwiej byłoby po prostu przyznać, że mi się nie podoba, bo i tak go nie kupię. A nie kupię, bo:a) jestem przyzwyczajony do Pancerwagenów boję się co sąsiedzi powiedząc) nikt na moich blokach takiego nie ma, a po co się wyróżniać?d) na wszelki wypadek boję się kosztów i dostępności serwisu/częście) jestem tak samo nudny jak Touran
    ~Milos, 2011-05-06 11:12:41
  • avatar
    zgłoś
    Tylko przekonaj kogoś w obecnych czasach, że lepiej kupić taką Mazdę niż oklepanego Tourana. Jeździ ich naprawdę niewiele, a z gustem czy preferencjami klientów nie ma co dyskutować. Fakt faktem auto praktyczne i całkiem mi się podoba.
    ~Samuraj, 2011-05-06 05:06:37
  • avatar
    zgłoś
    Tak czy inaczej 5 to bardzo ciekawe auto i nie bardzo rozumiem niektóre zarzuty czytelników. Że nie ma bagażnika przy 7 pasażerach? A w którym kompaktowym minivanie jest, niech mi ta paniusia pokaże. Że "przód za bardzo wysunięty"? O co kaman? Co do "ciasnoty" we wnętrzu to nie jest to prawda - cztery miejsca w dwóch pierwszych rzędach są naprawdę wygodne, a dwa miejsca w ostatnim rzędzie i tak wygodniejsze i nie tylko "awaryjne" jak u większości konkurencji z C-Maxem i Touranem na czele. Jest to zresztą logiczne, bo Mazda jest od nich sporo dłuższa, to auto długości Peugeota 5008. Co do ceny to nowa 5 jest tańsza od swojej poprzedniczki, więc? Jedyny zarzut to rzeczywiście mało schowków, reszta to czepianie się naprawdę dobrego i oryginalnego auta.
    ~rozwag, 2011-05-05 22:49:32
  • avatar
    zgłoś
    Z kolei wśród czterech testujących VW Jettę aż dwóch jeździło Skodami, jeden Oplem i jeden Peugeotem. Żaden pełnokrwistym Volkswagenem
    airmatic, 2011-05-05 22:30:46
  • avatar
    zgłoś
    'max' napisał(-a):No to czytelnicy trochę ostudzili zapał. Oprócz designu w tym segmencie liczy się funkcjonalność i tutaj bardzie docenia się np. C-Maxa, Picasso, Tourana.5 to jedna z fajniejszych propozycji w tym segmencie, a funkcjonalności na pewno jej nie brakuje, niezależnie co mówią czytelnicy, których preferencji nie znam. Do tego 5 ma przesuwne drzwi - jako jedno z zaledwie dwóch aut w tym segmencie oraz możliwość zrobienia przejścia do trzeciego rzędu środkiem we wnętrzu - jako jedyne w segmencie kompaktowych minivanów, bo jest to domeną "full-size minivans". Czytelników zawsze można odpowiednio dobrać, jak to zwykle robi AMiS. Ostatnio Passata oceniało czterech właścicieli różnych modeli VW i oceny oczywiście były best of the best jak to zwykle bywa w obiektywnej "niemieckiej" gazecie. Mazdę 5 oczywiście oceniali "przypadkowi" czytelnicy, żaden z nich nie jeździ Mazdą, a z wyjątkiem jednego właściciela Almery nie wyglądali mi na fanów "japończyków". A ciekawe co by powiedzieli kierowcy Premacy, 323 czy 6?
    ~rozwag, 2011-05-05 22:23:07
  • avatar
    zgłoś
    Jak to w życiu, kij ma dwa końce: chciałaby dusza legendarną japońską niezawodność, ale - nie mogąc odżałować złotówek - kupuje legendarną niemiecką (nie)zawodność. Spróbujcie zresztą znaleźć kogoś, kto was namówi na Mazdę produkowaną w Japonii. Zawsze będą doradzać Polo, Passata czy Octavię, odradzą Fiata, nie docenią Hondy. W końcu nie wytrzymasz i albo kupisz sobie Tourana, albo posłuchasz kogoś innego i zainwestujesz w Citroena
    airmatic, 2011-05-05 22:18:37
  • avatar
    zgłoś
    No to czytelnicy trochę ostudzili zapał. Oprócz designu w tym segmencie liczy się funkcjonalność i tutaj bardzie docenia się np. C-Maxa, Picasso, Tourana.
    ~max, 2011-05-05 18:04:28
  • avatar
    zgłoś
    Aż siedem osób może podróżować Mazdą 5 - flagowym przestronnym vanem. Ale to produkowane w Japonii, a nie w Unii Europejskiej auto niestety nie będzie miało łatwo na polskim rynku.
    auto motor i sport, 2011-05-05 09:17:54
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij