Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Test czytelników – Volkswagen Passat

Przez całe pokolenia Volkswagen był wierny swej nazwie - budował niewyszukane auta dla ludu. Dziś VW śmiało rozsiada się w lepszym towarzystwie.

2011-03-17

 

Niegdyś między Mercedesem, Audi i BMW a Volkswagenem istniała na rynku himalajska przepaść. Zupełnie inna klientela - tak towarzysko, jak i finansowo - trafiała do salonów tych marek. Ale od lat VW, będąc w jednym koncernie z Audi i mając wspólne zaplecze projektowe i naukowo-techniczne, rozpoczął mozolną wspinaczkę ku motoryzacyjnym wyżynom. Phaeton, Tiguan, Touareg, Touran, Sharan to nie są proste samochody dla ludu, a wręcz przeciwnie - aspirujące do bywania w lepszym towarzystwie. Ogromnie pomógł w marszu do wyższych sfer przygotowany samodzielnie przez Volkswagena projekt Dakar, bo w tym najbardziej, obok F1, wyrafinowanym "wyścigu technologicznym" VW jest wyraźnym liderem, proponując rajdowego Touarega, zdecydowanie lepszego, niż np. oferta laboratoriów BMW. Dobitnym symbolem kursu VW w kierunku high society jest też udział w pakiecie akcji Bugatti, Bentleya i Lamborghini. Ale siła producenta na rynku to znaczący udział w klasie średniej - kategorii modeli dla ludzi w miarę bogatych, szukających dobrych, dużych aut tak do celów służbowych, jak i dłuższych podróży prywatnych. To konkurencja z BMW, Mercedesem, Audi, Volvo, Toyotą czy Fordem wymusza walkę bardzo zaciekłą. VW proponuje więc nowego Passata - auto eleganckie, naszpikowane wyrafinowaną techniką. To coraz mniej Volkswagen, a coraz bardziej VIP-Wagen. Niech go osądzą nasi wierni czytelnicy. Ich oceny zajdziecie w galerii obok.

Tekst Julian Obrocki,
zdjęcia Mariusz Barwiński
amis 2/2011

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 114 390 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-4, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Nie dziwcie się informatykowi (mało ważne czym jeździ), że widzi dużą dawkę nowoczesności w Passacie. On patrzy na technologię, techniczne rozwiązania i trudno nie zgodzić się z tym, że w B7 jest tego sporo. Wielu powie - że w sumie tego nie potrzebują. Ok. Są jednak tacy co chcieliby to, tamto. Wniosek taki, że jak nie chce się czegoś tam to nie trzeba brać, ale jak chce się jakiś system to jest od dostępny. Konkurencja nie zawsze ma to w ofercie.
    ~Gość, 2011-05-21 22:28:07
  • avatar
    zgłoś
    'esper' napisał(-a):słuszna uwaga Mam nadzieję, że będzie uwzględniona. Równe szanse dla wszystkich to podstawa wiarygodności, przecież dla ludzi wyjętych z Audi 80 czy VW Pole nowy Pasek to kosmos i nie są nawet w stanie trzeźwo myśleć a co dopiero obiektywnie oceniać. W ogóle to ten informatyk mnie położył na łopatki - ZAWSZE szuka auta nowoczesnego ale widocznie nigdy nie znajduje i dlatego dalej powozi 25 letnim rzęchem. Z kolei ten milioner z VW Patefona wiadomo - z miną znawcy, paląc cygaro i popijając koniakiem z rocznika Audi informatyka też wycedzi pozytywną opinię na temat młodszego brata, bo jakby był słaby to by nie kupił Patefona. Nie ma to jak odpowiednio dobrać rozmówców. Nikt nie chce wyjść na palanta i to jest siła!
    ~Milos, 2011-04-12 21:04:59
  • avatar
    zgłoś
    słuszna uwaga
    esper, 2011-04-12 19:21:59
  • avatar
    zgłoś
    W ogóle dobranie wyłącznie osób, które prywatnie jeżdżą innymi modelami grupy VW było sprytne - dobre oceny najnowszego modelu VW są oczywiste, jeżeli spytamy ludzi jeżdżacych Audi 80 czy VW Pole. W przypadku innych marek jest inaczej - ostatnio w AMiS Mazdę 5 oceniali ludzie jeżdżący na co dzień zupełnie innymi samochodami, nawet nie japońskimi. I oceny były średnie - w granicach 3.5 gwiazdki, chociaż 5 to naprawdę b. fajny samochód. Ciekawe co by za to powiedzieli driverzy 323 czy 626 ? Myślę, że pytanie retoryczne...
    ~rozwag, 2011-04-12 10:45:24
  • avatar
    zgłoś
    Najlepsze jest to:Rafał Sieniucinformatykauto: Audi 80 Quattro, rocznie przejeżdża 15 000 kmZawsze szukam samochodu dającego poczucie pewności i solidności - a przy tym dużej dawki nowoczesności.No comments
    ~rozwag, 2011-04-12 10:38:42
  • avatar
    zgłoś
    Klasa Premium to od razu napęd na tył? Poza tym pod względem jakości też tak znacznie nie odbiega.
    ~Samuraj, 2011-03-28 15:07:18
  • avatar
    zgłoś
    Bajery bajerami, ale do klasy premium to mu brakuje marki, jakości i tylnego napędu.
    rzęsor, 2011-03-28 02:42:09
  • avatar
    zgłoś
    Taki CC w wersji 3.6 V6 to myślę, że już Premium. Jak dołoży się kilka ciekawych systemów to nie ma czego się wstydzić przed takim Audi, BMW czy Mercem.
    ~glen, 2011-03-27 10:38:32
  • avatar
    zgłoś
    Nie sposób się nie zgodzić z autorem. Obecnie VW prezentuje naprawdę wysoki poziom. Nie wiem czy to już klasa Premium, ale niewiele już brakuje ... .
    ~Samuraj, 2011-03-18 02:14:12
  • avatar
    zgłoś
    Nie da się ukryć, że nowy Passat postawił wysoko poprzeczkę w segmencie montując sporą ilość nowoczesnych systemów.Jakiś czas temu takie rzeczy można było znaleźć tylko klasę wyżej. Teraz pojawiają się średniej, ale w takiej ilości jak w Passacie to nie wiem czy ktoś inny posiada.
    ~dario, 2011-03-17 18:43:28
  • avatar
    zgłoś
    Przez całe pokolenia Volkswagen był wierny swej nazwie - budował niewyszukane auta dla ludu. Dziś VW śmiało rozsiada się w lepszym towarzystwie.
    auto motor i sport, 2011-03-17 12:42:23
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij