Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.4

Test długodystansowy Peugeot 508 SW

Pojawił się na redakcyjnym parkingu i na dzień dobry w trzy tygodnie pokonał 4,5 tys. kilometrów. Peugeot 508 SW - test długodystansowy, akt pierwszy.

2011-12-20
Peugeot 508 SW 254 km - zerowy kilometr testu tym razem wypadł niewiele powyżej zera absolutnego. W chwili rozpoczęcia próby nasz 508 SW był w zasadzie prosto spod igły.

 

Jest coś przyjemnego w odbiorze auta o przebiegu zaledwie 254 kilometrów. Taki samochód inaczej wygląda, inaczej stoi na drodze, inaczej pachnie, inaczej się w nim odbija światło, inaczej się do niego wsiada. Po prostu - działa efekt nowości.

Testowy Peugeot 508 SW ma go w bardzo zdrowym stężeniu. Duże, proporcjonalne kombi wygląda nowocześnie, ma płynne linie nadwozia plus kilka lekko zaznaczonych ostrych krawędzi i jest pozbawione sztucznych udziwnień. Egzemplarz testowy jest napędzany przez 163-konnego turbodiesla 2.0 HDI, ma mechaniczną sześciobiegową przekładnię i wersję wyposażenia Active (108 300 zł). Po wzbogaceniu o czujniki parkowania, system nawigacji z 7-calowym ekranem, podgrzewanie foteli, alarm, lakier metalizowany i 17-calowe obręcze kół, "pięćsetósemka" kosztuje już 122 700 zł i ma w zasadzie wszystko czego potrzeba, żeby w niej wygodnie zamieszkać.

 

Trzeba się bardzo postarać, żeby w kabinie znaleźć cokolwiek nadającego się do krytyki. Fotele są znakomite, pozycja za kierownicą bardzo dobra, elementy obsługi (kierownica, dźwignia zmiany biegów, dźwignia hamulca ręcznego, przełączniki) są rozmieszczone tak, że się ich nie zauważa. Wnętrze jest świetnie wykończone, tapicerka siedzeń sprawia wrażenie niezniszczalnej i nie do zabrudzenia, a przez drzwi i deskę rozdzielczą biegnie listwa ozdobna, która nie może się zdecydować czy udaje metal, czy może raczej włókno węglowe - i być może dlatego wygląda tak atrakcyjnie. Zegary są bardzo czytelne, konsola uporządkowana, obsługa łatwa i intuicyjna. W idealnym świecie nieco niżej umieścilibyśmy fotel kierowcy, a jedyne czego naprawdę brakuje to miejsce na małe drobiazgi, które powinny być pod ręką, jak na przykład telefon komórkowy - samochód ma tylko schowek w podłokietniku oraz drugi zamykany na desce rozdzielczej, przy lewym kolanie kierowcy.

Peugeot z miejsca zaliczył kilka dłuższych tras, na których do ogólnego bardzo dobrego wrażenia dorzucił dobry komfort resorowania; zdążył też wykazać się bardzo solidnymi właściwościami jezdnymi. Zwłaszcza z mocnym turbodieslem jest to samochód znakomity właśnie do pokonywania dłuższych dystansów - dynamiczny, dobrze wyciszony, z porządnym sprzętem audio i bardzo dobrze trzymający się drogi. Świetnie czuje się zarówno podczas jazdy relaksowej, jak i dynamicznej, a stabilne zachowanie daje przyjemne poczucie panowania nad pojazdem w każdej sytuacji. Tylko na szybko następujących po sobie nierównościach, kiedy zawieszenie ma pełne ręce roboty, słychać jego pracę.

Po pierwszych 4,5 tys. kilometrów średnie zużycie paliwa wynosi 7,2 l/100 km, co jest kolejnym powodem do wystawienia autu laurki. Przy czym bez większych problemów można uzyskać znacznie niższe spalanie - np. we wprawnych rękach redaktora Ziemka "508", na trasie pokonanej ze średnią prędkością 77 km/h, uzyskała wynik 4,5 l/100 km. Oznacza to, że na pełnym zbiorniku paliwa da się pokonać ponad 1500 km.

Jeśli to wszystko brzmi nad wyraz pozytywnie, to dlatego, że ten samochód właśnie taki jest. W każdym razie - na początku testu.

Tekst Roman Popkiewicz,
zdjęcia Jacek Hanusz
amis 12/2011

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 98 200 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Jeśli to wszystko brzmi nad wyraz pozytywnie, to dlatego, że ten samochód właśnie taki jest. W każdym razie - na początku testu.oby tak do końca!
    ArcherPAF, 2012-01-14 16:34:34
  • avatar
    zgłoś
    Pojawił się na redakcyjnym parkingu i na dzień dobry w trzy tygodnie pokonał 4,5 tys. kilometrów. Peugeot 508 SW - test długodystansowy, akt pierwszy.
    auto motor i sport, 2011-12-20 08:35:55
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij