Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.9
BP BP

Toyota Avensis

Długi dystans po japońsku. Do grona samochodów, które testujemy na 50 tys. km dołączyła Toyota Avensis w najpopularniejszej na polskim rynku wersji.

Toyota Avensis Nalepka pod prawą lampą – znak rozpoznawczy naszej testówki. Może któryś z Czytelników spotkał ją na trasie?

Sol, 2.0 D-4D, pakiety Business i Plus - to najkrótszy opis najpopularniejszej wersji Avensisa, która najczęściej opuszcza polskie salony dealerów Toyoty. Za przytoczonym kodem kryje się samochód w średniej specyfikacji wyposażenia, ze 124-konnym dieslem między kołami i z dodatkowym wyposażeniem stanowiącym około 10% ceny końcowej auta. Z salonów taki Avensis najczęściej wyjeżdża jako kombi, my do testu wybraliśmy bardziej reprezentacyjnego sedana.

Test zaczęliśmy jeszcze zimą, a ta postanowiła zaszkodzić Toyocie nie śniegiem, ale niską temperaturą. Mróz do spółki z kamieniem wyskakującym spod kół poprzedzającego auta zostawiły na przedniej szybie Avensisa ślad w postaci sporego pęknięcia. I tak, po przejechaniu zaledwie dwóch tysięcy kilometrów, musieliśmy zgłosić się na jej wymianę, którą ubezpieczyciel, w ramach ubezpieczenia autocasco, wycenił na 3700 zł. Podobno na astronomiczny koszt wpływ miało wyposażenie naszego egzemplarza - podgrzewanie szyby na wysokosci wycieraczek i czujnik deszczu. To zdaje się potwierdzać obiegową opinię o drogich częściach zamiennych do aut tej marki. Póki co wygląda jednak na to, że były to złe miłego początki, bo od tamtej pory "nakręciliśmy" jeszcze dziesięć tysięcy i Avensis ponownie serwisu nie oglądał, co z kolei potwierdza inną "wieść gminną" - o niezawodności aut z wyspy Honsiu.

Gdy nasz Avensis trafi na sprzedaż, pewnie bez problemu znajdzie kupca. Lista wyposażenia jest długa na tyle, że zadowoli najbardziej wybrednych. Komplet poduszek, ESP, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja i oszczędny diesel to pozycje obowiązkowe. Do tego wspomniane pakiety wyposażenia zawierają tapicerkę ze skóry i alcantary, skrętne reflektory biksenonowe, system multimedialny z kamerą cofania i 6,1-calowym ekranem, "grzane stołki" i inteligentny kluczyk. Wszystko to, z nawigacją i lakierem metalizowanym, kosztowało 120 300 zł. Niemało, ale za to poczuliśmy się w naszym Avensisie luksusowo.

Całkiem imponujące są też osiągi japońskiej limuzyny. 310 Nm momentu obrotowego dostępnego niemalże od początku skali obrotomierza świetnie radzi sobie z bujaniem 1,5-tonowego auta. 100 km/h na prędkościomierzu w niecałe 10 sekund od startu - da się zrobić. Wizyta na stacji benzynowej po przejechaniu 1000 km od poprzedniego tankowania - to też możliwe. Co prawda, do obiecywanego w danych technicznych średniego zużycia paliwa na poziomie 4,5 litra na 100 km trochę nam brakuje, ale średnia 6,5 litra z pierwszych 13 tysięcy kilometrów jest jak najbardziej akceptowalna.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
Cena120 300 zł
KonkurenciFord Mondeo, Honda Accord
Silnikturbodiesel, R4, 2.0
Moc/przy obrotach124 KM/3600 obr/min
0-100 km/h9,8 s
Prędkość maksymalna200 km/h
Zużycie paliwa4,5 l/100 km
Emisja CO2119 g/km
Silnikpojemność skokowa 1998 cm3, maks. moment obrotowy 310 Nm przy 1600-2400 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4710 x 1810 x 1480 mm, rozstaw osi 2700 mm, masa własna 1490 kg, pojemność bagażnika 509 l, pojemność zb. paliwa 60 l.

A jak z komfortem na pokładzie? Opisując rzecz językiem internetowych ogłoszeń o sprzedaży samochodów: "nic nie stuka, nic nie puka"; kabina Avensisa po liftingu jest jeszcze cichsza, a lepsze amortyzatory i nowa konstrukcja podwójnych wahaczy gwarantują komfortowe połykanie kolejnych testowych kilometrów.

Pierwsza tercja przygody z Avensisem za nami. Za moment czeka go planowa wizyta w serwisie na wymianę oleju, a za kolejne 15 000 km pełny przegląd. Czy usłyszymy, że wszystko jest "igiełka"? Zdradzimy w kolejnym odcinku.

Tekst Adam Majcherek,
zdjęcia Jacek Hanusz

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 122 900 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Długi dystans po japońsku. Do grona samochodów, które testujemy na 50 tys. km dołączyła Toyota Avensis w najpopularniejszej na polskim rynku wersji.
    auto motor i sport, 2012-06-25 09:56:57
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij