Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Toyota Avensis - Polski duch

Toyocie Avensis - wyposażonej w nowy, wysokoprężny silnik 2.2 D-4D Clean Power - przybyło sporo mocy i nieco... słowiańskiego charakteru.

2005-08-02
Toyota Avensis Do setki auto przyspiesza w 8,6 sekundy, a średnie zużycie paliwa sięga około 6 litrów na 100 km.

Dopiero po dwóch latach od prezentacji Avensisa, konstruktorzy Toyoty postanowili zastąpić leciwego diesla dwoma całkowicie nowymi jednostkami napędowymi: mocniejszą o pojemności 2,2 litra i mocy 177 KM - skonstruowaną w technologii D-CAT (Diesel Clean Advanced Technology) - oraz nieco słabszą, również 2,2- -litrową, w której pracuje 150 KM. Obydwa silniki są produkowane w nowej fabryce Toyoty, zlokalizowanej w Jelczu-Laskowicach koło Wrocławia.

Nowy, 177-konny D-4D o sporym momencie obrotowym (400 Nm) zapewnia Avensisowi dobrą dynamikę i elastyczność. Do setki auto przyspiesza w 8,6 sekundy, a średnie zużycie paliwa sięga około 6 litrów na 100 km. Toyota zastosowała nowatorską technologię D-CAT. Wykorzystuje ona między innymi reaktor katalityczny, który redukuje zawartość tlenków azotu oraz cząstek stałych w spalinach. Słabszy silnik spełnia normę Euro 4, natomiast mocniejszy potrafi sprostać wymogom normy Euro 5.

Aby zapewnić lepszą elastyczność, zmieniono również skrzynię biegów. Kierowca ma do dyspozycji sześć przełożeń (wcześniej było pięć). Samo zmienianie biegów okazuje się łatwe i przyjemne. Różnicę w mocy obu nowych silników wyraźnie da się odczuć dopiero przy wyższych prędkościach. Wtedy na każde najmniejsze dodanie gazu 177-konny D-CAT reaguje jak byk na torreadora - z ciężkim sapnięciem, co sił w kopytach wyrywa energicznie do przodu.

Toyota poprawiła też komfort podróżujących pasażerów. Za sprawą nowych elementów tłumiących hałas - zwiększono grubość wykładziny wygłuszającej na podłodze oraz dodano szereg osłon dźwiękochłonnych - we wnętrzu Avensisa jest teraz znacznie ciszej. Odczuwalnej poprawie uległy właściwości jezdne samochodu. Zwiększona (o 20%) sztywność przedniego stabilizatora oraz nieco twardsza charakterystyka przednich amortyzatorów sprawiły, że auto prowadzi się dużo pewniej na drogach najeżonych ostrymi zakrętami.

Tekst Tomasz Bielanów
Zdjęcia Toyota

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
Nadwozie5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4700 x 1760 x 1525 mm, rozstaw osi 2700 mm, ciężar własny 1485 kg. Pojemność bagażnika 520 l.
SilnikWysokoprężny, rzędowy, 4-cylindrowy, pojemność skokowa 2231 cm3, moc 130 kW (177 KM) przy 3600 obr/min, maks. moment obrotowy 400 Nm w przedziale 2000-2600 obr/min. Napęd na koła przednie.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 8,6 s Prędkość maksymalna 220 km/h Średnie zużycie paliwa 6,2 l/100 km
Cena(wersji Sol) 117 700 zł
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 122 900 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Toyocie Avensis - wyposażonej w nowy, wysokoprężny silnik 2.2 D-4D Clean Power - przybyło sporo mocy i nieco... słowiańskiego charakteru.
    auto motor i sport, 2008-03-19 14:46:57
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij