Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Toyota Corolla Verso - Do dwóch razy sztuka

Nikłe zainteresowanie produkowaną od dwóch lat Corollą Verso zmusiło Toyotę do szybkiej zmiany modelu, tak by spodobał się wybrednym Europejczykom.

2008-08-02
Toyota Corolla Verso Zwarta sylwetka Corolli Verso. Przód inspirowany „amerykańskim" Matrixem, stromy tył ma lampy w stylu Avensisa.

auto motor i sport 5/2004

Nowe Verso w niczym nie przypomina poprzednika. Opracowane przez europejskich stylistów ma siedmiomiejscowe obszerne wnętrze i może się pochwalić pełnym wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa (m.in. dziewięć poduszek, w tym kurtyny obejmujące nawet trzeci rząd siedzeń).

Krótki przód, płynnie przechodzący w opadający dach - przy wznoszącej się linii niewysokich okien - nadaje Verso dynamiczny i sportowy wygląd, podkreślony dodatkowo mocno zarysowanymi nadkolami. Nawiązaniem do aktualnej gamy aut Toyoty jest wybrzuszona maska silnika z nadwymiarowym logo oraz "wywinięte" w stylu Avensisa tylne lampy.

Dla praktycznych mieszkańców Europy bardzo ważna jest funkcjonalność auta, zwłaszcza w tej klasie. Duży zakres pionowej regulacji foteli przednich oraz bardzo duży zakres regulacji wzdłużnej obydwóch rzędów siedzeń - licząc od przodu - pozwalają dopasować wnętrze do potrzeb pasażerów. Przesuwając maksymalnie do przodu środkowy rząd miejsc, wyraźnie powiększamy bagażnik. By uzyskać płaską podłogę przedziału bagażowego, nie trzeba wyjmować foteli. Obydwa tylne rzędy można łatwo i przy użyciu niedużej siły złożyć. Objętość tak uzyskanej przestrzeni wynosi 1563 litry (przy siedmiu miejscach - tylko 63 litry).

W aucie siedzi się wysoko, co zapewnia niezłą widoczność, choć nieco ograniczoną z przodu przez szerokie słupki A, a gorszą do tyłu, gdzie wymóg zapewnienia bezpieczeństwa pasa- żerom trzeciego rzędu, wymusił stworzenie bardzo masywnego tyłu z szerokimi i grubymi słupkami (za oparciem jest tylko "50 cm auta"). Przednie fotele są twarde, lecz wygodnie; w drugim rzędzie nie brakuje miejsca nawet dla trzech osób.

Corolla Verso postrzegana jest jako auto rodzinne, zaskakuje więc bezmiar smutnej czerni we wnętrzu, zamiast przyjaznego dzieciom, kolorowego i jasnego wykończenia. Spasowanie elementów kabiny jest bez zarzutu, co stwierdziłem jeżdżąc po wrocławskich "kocich łbach". Jakość plastików jest niezła, lecz dlaczego wszystkie są takie twarde? Wnętrze lekko rozjaśnia srebrzysta konsola centralna z seledynowymi ekranikami klimatyzacji i radioodtwarzacza, współgrającymi kolorystycznie z zegarami.

Auto Toyoty napędzają znane silniki benzynowe VVT-i 1,6 i 1,8 litra lub dwulitrowy diesel D-4D. Ten ostatni najbardziej pasuje do charakteru auta. Pomimo dużej masy pojazdu (1400 do 2140 kg), a dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu silnika i dobrze zestopniowanej skrzyni biegów, samochód porusza się bardzo sprawnie, nie trzeba zbyt często się- gać do lewarka. Na piątym biegu udaje się przyspieszać nawet od 1500 obr/min, lecz wyraźny przyrost momentu napędowego jest odczuwany od 2000 obr/min. Delikatnie traktując gaz, spalimy 4,6 - 4,8 l oleju napędowego, przy średniej prędkości szosowej 50 do 70 km/h; przy autostradowej szybkości (125 km/h) silnik wciągał około siedmiu litrów. W mieście zużycie paliwa zawierało się między 5,5 a 6,5 l.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciodrzwiowe, siedmiomiejscowe typu van; długość 4360 mm, szerokość 1770 mm, wysokość 1630 mm, rozstaw osi 2750 mm, pojemność bagażnika 63 l (397 l przy 5 miejscach).
SilnikRzędowy, 4-cylindrowy, cztery zawory na cylinder, turbosprężarka, wtrysk typu common-rail z intercoolerem; pojemność skokowa 1995 cm3, moc 85 kW (116 KM) przy 3600 obr/min, maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 2200-2400 obr/min.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 12,6 s Prędkość maksymalna 180 km/h

Zawieszenie jest sztywne, daje poczucie bezpieczeństwa, samochód nie przechyla się, a w szybkich zakrętach nie wykazuje chęci opuszczenia drogi. Na nierównych nawierzchniach najbardziej doskwierają poprzeczne garby. Jazda w większym gronie zwiększa komfort pokonywania nierówności kosztem dynamiki auta.

Corolla Verso jest, tak jak i inne Toyoty, dobrze wyważonym w swoich właściwościach modelem. Nie ekscytuje wyglądem, ale oferuje wysoką jakość, nie ma ponadprzeciętnych osiągów, ma za to bogate wyposażenie seryjne.

Tekst: Bogdan Czajkowski
Zdjęcia: Jacek Ociepko i Toyota

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 78 400 PLN
Dostępne nadwozia: van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    zgadzam się. stare artykuły są ciekawe ale powinny być w archiwum a nie jako newsy.
    ~Alain, 2008-08-04 19:00:50
  • avatar
    zgłoś
    Jaki jest sens wstawiania odgrzewanych artykułów? Wprowadzić mogą tylko kogoś w błąd, wszak mamy rok 2008, a nie 2004...
    ~Jacek, 2008-08-03 09:12:13
  • avatar
    zgłoś
    Nikłe zainteresowanie produkowaną od dwóch lat Corollą Verso zmusiło Toyotę do szybkiej zmiany modelu, tak by spodobał się wybrednym Europejczykom.
    auto motor i sport, 2008-08-02 21:41:21
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij