Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

Toyota: Corolla kontra Avensis

Metki z ceną zdradzają ich przynależność: Corolli do aut cenowo przystępnych, Avensisa - do klasy średniej. Porównanie nietypowe, bo w ramach jednej marki.

2010-09-16
Toyota, Corolla, Avensis Pod maską silnik o tej samej mocy, więc osiągi są podobne, ale Avensisem podróżuje się dostojniej. Corolla to tylko kompakt z dużym bagażnikiem

 

Cennik Corolli (modelu już 4-letniego) startuje od 54 990 złotych. Od najtańszego Avensisa (w sprzedaży od 1,5 roku) dzieli ją aż 17 910 zł, 31 koni mechanicznych i kilka istotnych elementów na liście wyposażenia, w tym brak m.in. kurtyn powietrznych, poduszki kolanowej kierowcy i klimatyzacji - niedostępnych do podstawowej wersji za żadne pieniądze - oraz systemu stabilizacji toru jazdy (za dopłatą 2000 zł). Wszystkie te elementy wyposażenia oraz więcej koni mechanicznych można mieć w Corolli z mocniejszym silnikiem i z bogatszym wyposażeniem. W porównaniu z wersją 1.33 Entry za 54 990 zł, Corolla 1.6 z pakietem wyposażenia "2010" kosztuje już 68 490 złotych, a z systemem stabilizacji toru jazdy VSC+ - nawet 70 490 zł. Wtedy do Avensisa w wersji Luna, z takim samym 1,6-litrowym i 132-konnym silnikiem, brakuje już tylko 2410 zł. Co wtedy?

Za Corollą przemawiają automatyczna klimatyzacja, czujniki parkowania z tyłu, kierownica pokryta skórą i obręcze kół z lekkich stopów. Za Avensisem - wizerunek samochodu wyższej klasy, wyrażający się większymi wymiarami, materiałami z wyższej półki i wszędobylskim chromem zarówno na zewnątrz auta, jak i w kabinie. Najbardziej kuszące z tego są wymiary. Mimo że pod względem długości Avensis wygrywa z Corollą o tylko 15,5 cm, aż 10 cm z nich przypada na większy rozstaw osi, czyli na zdecydowanie więcej powietrza między przednimi fotelami a tylną kanapą. Na wysokości ramion pasażerów i nad ich głowami Avensis również oferuje więcej przestrzeni niż Corolla. Bagażnik mieści 509 l zamiast 450 l.

Komfort podróżowania Corollą i Avensisem to dwie różne klasy. Mniejsza z Toyot za wszelką cenę próbuje ukryć przynależność do niższej klasy średniej i dorównać Avensisowi, ale tylko próbuje. Dopóki jedzie się po równej drodze i z umiarkowaną prędkością, dopóty całkiem nieźle jej to ukrywanie wychodzi. Komfort resorowania i poziom hałasu są wtedy na dobrym poziomie. Corolla to jednak tylko kompakt z dużym bagażnikiem. Gdy koła trafią na spore nierówności lub pofałdowania nawierzchni, pasażerowie odczują to wyraźnie. Samochód klasy niższej średniej musi w takiej sytuacji pasażerami przynajmniej lekko wstrząsnąć lub zakołysać. Avensisem podróżuje się bardziej dostojnie. Nadwozie odznacza się znacznie większą odpornością na przechyły boczne i wzdłużne. Wszystko, co przyjmują na siebie koła, dociera do kabiny i do pasażerów bardziej stłumione. Tak samo jest z hałasem. Avensis oferuje pasażerom błogi spokój w trakcie podróżowania.

Mimo o ponad 100 kg większej masy własnej, Avensis oferuje osiągi na identycznym poziomie jak Corolla. Na sprint od 0 do 100 km/h mniejsza ze 132-konnych Toyot potrzebuje 10 s, natomiast większa - o zaledwie 0,4 s więcej. Prędkość obydwu aut wynosi równe 200 km/h. Pod względem apetytu na paliwo znacznie mniejsza masa własna nie faworyzuje Corolli. Średnio potrzebuje ona 6,4 l/100 km, Avensis - tylko o 0,1 l/100 km więcej.

Różnice w prowadzeniu Corolli i Avensisa są znacznie większe. Belka skrętna w tylnym zawieszeniu nie zapewnia Corolli precyzji prowadzenia kół na poziomie podwójnych wahaczy Avensisa. Kolumny McPhersona z przodu pracują tak samo wydajnie. Dzięki elektrycznemu wspomaganiu układu kierowniczego Corollę i Avensisa prowadzi się tak samo lekko, ale szerszy i o większym rozstawie osi Avensis jest bardziej stabilny.

Zalety większego samochodu w porównaniu z mniejszym, ale dostępnym za niemal takie same pieniądze, potwierdzają wyniki sprzedaży Corolli i Avensisa. Z salonów Toyoty wyjeżdża znacznie więcej Avensisów niż Corolli. Chociaż na przewagę Avensisa pracuje głównie odmiana kombi (Corolla występuje tylko jako sedan), masowo kupowana jako samochód ciężarowy z pełnym odliczeniem podatku VAT oraz popularna jako auto flotowe, Avensis sedan i tak jest wybierany częściej niż Corolla. Taki wybór jest oczywisty.

Tekst Maciej Ziemek,
zdjęcia Mariusz Barwiński
amis 9/2010

Dane techniczne

  Corolla Avensis
Poj. skokowa cm315981598
Układ napędowy
Moc maksymalna132 KM132
Przy obrotach (/min)64006400
Maksymalny moment obrotowy (Nm)160160
Przy obrotach (/min)44004400
Przeniesienie napęduna przednie kołana przednie koła
Rodzaj skrzyni biegów6-bieg. przekł. mechaniczna6-bieg. przekł. mechaniczna
Wymiary i masy
Dł/szer/wys (mm)4540/1760/14704695/1810/1480
Rozstaw osi (mm)26002700
Układ napędowy
Poj. zbiornika paliwa (l)5560
Wymiary i masy
Masa własna (kg)12551365
Dopuszczalne obciążenie (kg)505585
Poj. bagażnika (l)450509
Zużycie paliwa (wg normy NEDC)
Zużycie paliwa (w mieście) l/km8,48,3
Zużycie paliwa (poza miastem) l/km5,25,4
Zużycie paliwa (średnie) l/km6,46,5
Emisja CO2 g/km150152
Osiągi
Prędkość maksymalna (km/h)200200
Ceny i wyposażenie
Airbag kierowcy/pasażeratak/ taktak/ tak
Poduszki boczne/kurtynytak/ taktak/ tak
Poduszka chroniąca kolana kierowcytaktak
ABS/ESPtak/ 2000tak/ tak
Klimatyzacja manualnab.d.tak
Klimatyzacja automatycznatakb.d.
Reflektory ksenonowe/skrętneb.d.b.d.
Lakier metalizowany1900 zł2100 zł
Elektr. sterowane szyby przód/tyłtak/ taktak/ tak
Elektrycznie sterowane lusterkataktak
Felgi aluminiowetakb.d.
Cena
Cena wersji porównywalnych68 490 (2010) zł72 900 (Luna) zł
tak - w wyposażeniu seryjnym, opcja - oferowane na życzenie, b.d. - brak danych

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 79 000 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj' napisał(-a):Jaka panie rywalizacja? Zrobię mały offtop: twierdzisz, że wypowiadający się w tych wątkach ludzie guzik wiedzą o motoryzacji, a ty jesteś wyrocznią, która każdą furmankę ma w małym palcu? Panie może trochę więcej samokrytyki. Skoro wchodzisz na forum, żeby demonstrować swoją wiedzę lub, jak to ująłeś: "motywować kogoś do pracy", to możesz sobie darować. My tu dzielimy się poglądami i szerzymy swoją własną pasję, a nie ... .A tak to peace and love.buahahha ten ty to lubie hyhhy nigdy nic nie gadalem ze jestem nr 1 ehhe nie ja nie ejstem the best ale zeroo stres eheh rozumiesz ty bo ja nie wiem to ty pytales czy fabia w turbo benzynie 1.2 ? bo nie do wierzam do teraz heheeh : ))nieraz mam beke heheh ale wiem ze siedza tu wymiatacze wiec luzik samurajjj spox nie denerwuj sie idz na drazek ) finito spotakmy sie na jakims tescie w przyszlosci bo przeciez fury to niekonczaca sssie bajka ehheh zobaczymy co tam powiesz i tyle
    84styleFury, 2011-07-03 23:51:15
  • avatar
    zgłoś
    Jaka panie rywalizacja? Zrobię mały offtop: twierdzisz, że wypowiadający się w tych wątkach ludzie guzik wiedzą o motoryzacji, a ty jesteś wyrocznią, która każdą furmankę ma w małym palcu? Panie może trochę więcej samokrytyki. Skoro wchodzisz na forum, żeby demonstrować swoją wiedzę lub, jak to ująłeś: "motywować kogoś do pracy", to możesz sobie darować. My tu dzielimy się poglądami i szerzymy swoją własną pasję, a nie ... .A tak to peace and love.
    ~Samuraj, 2011-07-01 01:22:27
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj' napisał(-a):+1. Wcześniejszego postu komentować nie będę.oj samurajku to jest zdrowa rywalizacja motywuje cie do pracy hhyhyhyhy
    84styleFury, 2011-06-30 21:47:26
  • avatar
    zgłoś
    'airmatic' napisał(-a):Jest taka zakładka na forum AMiS: przywitaj sięI prośba do 84stylefury - pasjonujmy się motoryzacją, a nie wywoływaniem gwiezdnych wojen wśród userów. Jest nas tu paru od dość dawna i życzliwie traktujemy nowicjuszy. Najpierw trzeba się dobrze poznać, żeby potem się po koleżeńsku z siebie ponabijać i nie poobrażać.PS. Mnie tam podoba się Avensis, a Corolla w chwili pisania artykułu była dość droga. Choć w "podzięce" za raczej pozbawiony charakteru i asekurancki design Toyoty raczej w tę markę na dziś bym nie wszedłehhehe nowicjusz dobre ))))) nikogo nigdy nie wyzwam kocham fury i poprostu nei raz az serce sie kroi jak sie widzi chlopakow z brakami informacji ))ktorzy sa madrzy tylko na necie i maja pod reka cale info )spox ja juz nikogo nie bd wyzywal ...co do Avensisa to o gustach sie nie rozmawia dla mnie C5 morduje ta toyke tak samo Mazda 6 po lifcie tak samo Insignia nawet bym wziol mondeo po lifcie z pieknym Turbo benzyniakiem, co Fordzina ma u mnie + za silniki ) o corroli juz temat zamykam bo ajjj brak slow hyhyhy pozamiatal swoja kategorie )))
    84styleFury, 2011-06-30 21:45:54
  • avatar
    zgłoś
    I prośba do 84stylefury - pasjonujmy się motoryzacją, a nie wywoływaniem gwiezdnych wojen wśród userów. Jest nas tu paru od dość dawna i życzliwie traktujemy nowicjuszy. Najpierw trzeba się dobrze poznać, żeby potem się po koleżeńsku z siebie ponabijać cozagopek.gif i nie poobrażać.+1. Wcześniejszego postu komentować nie będę.
    ~Samuraj, 2011-06-25 02:01:31
  • avatar
    zgłoś
    Jest taka zakładka na forum AMiS: przywitaj sięI prośba do 84stylefury - pasjonujmy się motoryzacją, a nie wywoływaniem gwiezdnych wojen wśród userów. Jest nas tu paru od dość dawna i życzliwie traktujemy nowicjuszy. Najpierw trzeba się dobrze poznać, żeby potem się po koleżeńsku z siebie ponabijać i nie poobrażać.PS. Mnie tam podoba się Avensis, a Corolla w chwili pisania artykułu była dość droga. Choć w "podzięce" za raczej pozbawiony charakteru i asekurancki design Toyoty raczej w tę markę na dziś bym nie wszedł
    airmatic, 2011-06-25 00:23:07
  • avatar
    zgłoś
    eheheh tak tak nie klej minki bo bym cie zrobil w furach w minute ))
    84styleFury, 2011-06-24 22:13:25
  • avatar
    zgłoś
    84style zasze trafia i wie co gada hehee jest wiedza jest silaaaNo co ty? cienki bolek hehe dla cibie ksywa bym dal hehehe rolleyes.gif rolleyes.gif albo jak nauczycileka moja by powiedxzila niedostateczny na czerwono i rodzice jutro buahahah potrenuj jeszcze hehehe <peace>Ja bym potrenował pisanie na klawce ... .
    ~Samuraj, 2011-06-24 19:46:29
  • avatar
    zgłoś
    'Gość' napisał(-a):Ma potwierdzenie w wielu rzeczywistościach, a że akurat w naszej teraz nie... eee nie wierze jaka batalia ahahah 84style zasze trafia i wie co gada hehee jest wiedza jest silaaa ,corrrola wymiata jeszcze nawet teraz gdzie ile bylo liftow zmiany modeliii auris tak samao 3ma forme i jest dobra alternatywa .... pzdr dla kumatych ehehehev 'esper' napisał(-a):zanim zaczniesz gadać głupoty sprawdź wyniki. Corolla lider - śmiech... nawet Megane sprzedaje się lepiejcienki bolek hehe dla cibie ksywa bym dal hehehe albo jak nauczycileka moja by powiedxzila niedostateczny na czerwono i rodzice jutro buahahah potrenuj jeszcze hehehe <peace>
    84styleFury, 2011-06-23 23:53:46
  • avatar
    zgłoś
    'esper' napisał(-a):Nie napisał, ale Corolla generalnie nie jest aktualnie liderem. Gdyby napisał, że jest liderem w Burkina Faso i byłoby tak naprawdę to bym się nie czepiał. Ale ani w Polsce, w której żyjemy, ani w Europie, do której nam najbliżej, nie jest liderem, więc ogólne stwierdzenie 84styleFury nie ma potwierdzenia w rzeczywistości.Ma potwierdzenie w wielu rzeczywistościach, a że akurat w naszej teraz nie...
    ~Gość, 2011-06-22 17:56:39
  • avatar
    zgłoś
    Nie napisał, ale Corolla generalnie nie jest aktualnie liderem. Gdyby napisał, że jest liderem w Burkina Faso i byłoby tak naprawdę to bym się nie czepiał. Ale ani w Polsce, w której żyjemy, ani w Europie, do której nam najbliżej, nie jest liderem, więc ogólne stwierdzenie 84styleFury nie ma potwierdzenia w rzeczywistości.
    esper, 2011-06-22 17:00:28
  • avatar
    zgłoś
    'esper' napisał(-a):Ciągle jednak nie widzę podstaw do przyznania racji 84styleFury, że Corolla to "ciagle pewny lider w swojej kat", na co wydaje mi się zwracasz uwagę również Ty, pisząc, że "aktualnie jest to niszowy model sprzedawany w jednej wersji nadwoziowej".W Europie. 84styleFury nigdzie nie napisał, że chodzi mu tylko o Europę.'esper' napisał(-a):Nie przeczę, że aut pod nazwą Corolla sprzedano mnóstwo i chwała marketingowcom Toyoty, że tak kurczowo się jej trzymali. Gdyby np. Ford nie przemianował Escorta na Focusa - może byłby w tym samym miejscu. Jak dla mnie to tylko kwestia sprytnego marketingu - trzymajmy się jednej nazwy przez pół wieku, a będziemy mieli supersprzedawalny model.Według mnie to nie tylko kwestia marketingu. Chodzi o zaufanie klientów do danego modelu na przestrzeni tylu lat, skutkujące tym, że nadal chcą go kupować. To za to właśnie należy się Toyocie największy szacun. Taki Ford po prostu był zmuszony do zmiany nazwy Escorta z powodu jego kiepskiej jakości, musiał coś zmienić, pokazać klientom, że teraz odcinamy się we wszystkim również nazwą od starego kiepskiego modelu i już wszystko będzie cacy i cudownie. Oczywiście było jak zawsze, bo Focus rdzewieje aż miło i pewnie za parę lat znów zmienią nazwę. Nawet nie można powiedzieć, że chcieli dobrze a wyszło jak zawsze bo chyba nawet nie chcieli. Dotykamy tu samej istoty funkcjonowania takich firm jak Toyota z jednej strony i Ford z drugiej. Toyota opiera swoją strategię na zaufaniu klientów, Ford i wielu innych na przyciąganiu smakiem nowości ciągle nowych klientów w miejsce starych, nawet jeśli wielu innych jest jednocześnie bezpowrotnie traconych ze względu na słabą jakość. To dlatego Toyota może sprzedawać auto o nazwie Corolla przez pół wieku, marketing to tylko powierzchnia a nie istota sprawy.
    ~Gościu, 2011-06-22 10:47:22
  • avatar
    zgłoś
    Drogi Gościu, doceniam Twoje zaangażowanie i trud jaki sobie zadałeś by wyszukać te wszystkie linki. Ciągle jednak nie widzę podstaw do przyznania racji 84styleFury, że Corolla to "ciagle pewny lider w swojej kat", na co wydaje mi się zwracasz uwagę również Ty, pisząc, że "aktualnie jest to niszowy model sprzedawany w jednej wersji nadwoziowej". Nie przeczę, że aut pod nazwą Corolla sprzedano mnóstwo i chwała marketingowcom Toyoty, że tak kurczowo się jej trzymali. Gdyby np. Ford nie przemianował Escorta na Focusa - może byłby w tym samym miejscu. Jak dla mnie to tylko kwestia sprytnego marketingu - trzymajmy się jednej nazwy przez pół wieku, a będziemy mieli supersprzedawalny model. Nie przeczę też, że w rankingach Dekry i ADAC Corolla była wysoko - być może i była, nie mam starych danych, ale to czas przeszły. W ostatniej dziesięciolatce w pierwszej dziesiątce Dekry pojawiła się raz - w 2006 roku i to dopiero na 10 miejscu. A jakie kraje wymieniasz na liście "wielu krajów świata" gdzie jest liderem? Bo chyba dobry wynik w USA, dotyczący jakby nie patrzeć innej wersji niż sprzedawana w Europie, wykorzystany do określenia u nas modelu Corolla liderem byłby delikatnym nadużyciem.
    esper, 2011-06-22 10:28:16
  • avatar
    zgłoś
    No nie, faktycznie cytat był nienajlepszy ale zawsze można znaleźć lepszy zamiast podważać fakty. Na przykład taki:Best-selling models: Best-selling vehicle nameplate - Toyota Corolla (more than 32,000,000 sold in nine generations since 1966) - Ford F-Series(33,900,000 sold in twelve generations since 1948, as of May 2010) Best-selling single model - Volkswagen Beetle (21,529,464 of the same basic design sold worldwide between 1938 and 2003) Best single-year sales - 1.36 million - 2005 Toyota CorollaBest single-month sales - 126,905 - July 2005 Ford F-SeriesJeśli weźmiemy pod uwagę, że Ford F jest truckiem a nie osobówką, jest serią różnych równolegle sprzedawanych modeli (F-150, F-250, F-350 itd.) a nie jednym modelem jak Corolla i nie jest modelem globalnym tylko lokalnym amerykańskim, to Corolla pozostaje samotnym liderem.Można też samemu poszukać jak się nie lubi wygodnej bądź co bądź Wiki:Wiem co znaczy nameplate - chodzi o wszystkie generacje danego modelu sprzedawane pod tą samą nazwą. A Twoja opinia jest oparta na ograniczonym europejskim punkcie widzenia. Jak obecnie Corolla może być tu liderem czegokolwiek skoro aktualnie jest to niszowy model sprzedawany w jednej wersji nadwoziowej? W wielu krajach świata jednak cały czas jest liderem, a Europa od dawna już nie jest motoryzacyjnym pępkiem świata (chyba nawet nigdy nie była). Ale akurat w rankingach ADAC, Dekry itp. Corolla zawsze była bardzo wysoko, jak wszystkie modele Toyoty, na pewno też nie raz była liderem w poszczególnych kategoriach wiekowych.Po prostu jak napisał 84styleFury - siła i szacunek dla tego modelu i tyle.
    ~Gościu, 2011-06-22 09:48:50
  • avatar
    zgłoś
    to, że w ciągu ponad 50 lat sprzedali od cholery i ciut aut pod nazwą Corolla nie znaczy, że dziś jest liderem. I pokaż mi w którym miejscu zacytowanego przez Ciebie fragmentu napisano, że jest "najlepiej sprzedającym się samochodem wszech czasów". Bo chyba nie chodzi Ci o to stwierdzenie, dotyczące 1997 roku. A jeśli tak, to sprawdź w jakim znaczeniu Wikipedia używa stwierdzenia "bestselling nameplate". I jeszcze raz sugeruję rzucić okiem na aktualne wyniki sprzedaży. Tam nie lideruje. W rankingu awaryjności ADAC ani Dekry również. Więc gdzie?
    esper, 2011-06-21 19:35:39
  • avatar
    zgłoś
    'esper' napisał(-a):zanim zaczniesz gadać głupoty sprawdź wyniki. Corolla lider - śmiech... nawet Megane sprzedaje się lepiejA ty zanim zaczniesz gadać głupoty to uświadom to sobie że Corolla jest najlepiej sprzedającym się samochodem wszechczasów. Absolutnym liderem wszechklas jak wolisz The Toyota Corolla is a line of subcompact and compact cars manufactured by the Japanese automaker Toyota, which has become very popular throughout the world since the nameplate was first introduced in 1966. In 1997, the Corolla became the best selling nameplate in the world, with over 35 million sold as of 2007. Over the past 40 years, one Corolla car has been sold on average every 40 seconds.
    ~Gościu, 2011-06-21 18:24:45
  • avatar
    zgłoś
    zanim zaczniesz gadać głupoty sprawdź wyniki. Corolla lider - śmiech... nawet Megane sprzedaje się lepiej
    esper, 2011-06-20 11:37:40
  • avatar
    zgłoś
    nowa avensis to hahaha patologia za duzo z francuzami dogadali...corolla silaaa juz tyle na rynku a ciagle pewny lider w swojej kat
    84styleFury, 2011-06-20 10:49:24
  • avatar
    zgłoś
    Wolałbym Corolle fajniejsza
    ~saskin, 2011-06-09 07:51:25
  • avatar
    zgłoś
    Fakt, porównanie dosyć nietypowe. Rzuciło mi się w oczy, że w mieście Avensis pali mniej. O 0,1 l, ale zawsze mniej. ;P Osobiście wolałbym trochę dopłacić i zakupić większego Avensisa.
    ~Samuraj002, 2010-09-16 22:04:56
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij