Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.5

Toyota Corolla 11.generacji - pochwała klasyki

Corolla 11. generacji przeszła kurację odświeżającą – lifting wnętrza i nadwozia. Sprawdzone silniki i konstrukcja pozostały bez zmian.

Szymon Piaskowski 2016-09-21
Toyota Corolla face lifting

To jeden z niewielu modeli, który uodpornił się na nowinki typu turbodoładowane silniki o mniejszej pojemności czy funkcje autonomicznej jazdy. Choć akurat ostatnia Corolla po raz pierwszy w historii (od drugiej w kolejności wersji Premium) może ostrzec kierowcę o przeszkodzie oraz przed nią zahamować. Bardzo dobrze działa asystent świateł drogowych (szybkość reakcji, zdolność „zauważenia” nadjeżdżających pojazdów).

Sprawdź historię Toyoty Corolli

Auto potrafi też „samo” zaparkować (ale tylko w najdroższej wersji Prestige). Cała reszta to rozwiązania, które w Toyocie dobrze znamy. Niewysilony, 1,6-litrowy silnik osiąga przyzwoite 132 KM. Niestety, tradycyjnie dla jednostek bez doładowania, do 3000 obr/min zachowuje się tak, jakby ktoś do przewodów paliwowych wstrzyknął środek uspokajający. Przyrost mocy czuć dopiero od 4000 obr/min, ale wtedy zaczyna przeszkadzać hałas.

TO POLUBISZ TEGO NIE
PRZESTRONNA KABINA
Płaska podłoga z tyłu plus rozstaw osi jak w Avensisie robią swoje – Corolla  rozpieszcza pasażerów ilością miejsca.
ZAWIASY POKRYWY KUFRA
Aż dziwne, że w tak dopracowanym aucie Toyocie umknął ten szczegół. Zawiasy wnikają do bagażnika i mogą pognieść bagaż.

Dlatego Corollą najprzyjemniej jedzie się, utrzymując stałe tempo. Wtedy też silnik odwdzięcza się niskim spalaniem (minimalnie poniżej 6 litrów, średnio ok. 7 l/100 km) i cichą pracą. Bardzo klasyczne jest też zawieszenie Corolli, z tyłu z belką skrętną. Gwarantuje wysoki komfort jazdy, nawet na nierównej kostce czy poprzecznych nierównościach i nie wydaje przy tym dźwięków. Pochwałę klasyki widać też w kabinie – są tu zarówno skórzane obszycia (standard w wersji Prestige) jak i, gdzieniegdzie, zwykły szary plastik. 

Duża nowość to ekran dotykowy (dostępny od wersji Comfort) wyświetlający obraz wysokiej jakości, szczególne wrażenie robi ten „nadawany” z kamery cofania; klimatyzacja ma trzy tryby pracy (łagodny, średni i szybki), panel do jej obsługi jest pod ręką. 

 

Cennik „ruszono” nieznacznie – podstawowa Corolla (1.33, 99 KM) jest teraz droższa o 500 zł (w sumie kosztuje 67 400 zł).

 

Dane producenta TOYOTA COROLLA 1.6 ACTIVE
Cena 70 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benz., R4
Pojemność skokowa 1598 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
32 KM
6400/min
Maksymalny moment obrotowy
w przedziale obrotów
160 Nm
4400/min
Rodzaj napędu na przednie koła; 6-biegowa przekł. mech. 
OSIĄGI
0–100 km/h 10,0 s
Prędkość maksymalna 200 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 6,0 l/100 km
Emisja CO2 139 g/km
NADWOZIE
4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan długość x szerokość x wysokość 4620 x 1775 x 1465 mm, rozstaw osi 2700 mm, masa własna 1195 kg, pojemność bagażnika 452 l, ładowność 580 kg, pojemność zbiornika paliwa 55 l. 

Naszym zdaniem
Szymon Piaskowski
redaktor "auto motor i sport"
Mimo zastosowania kilku nowoczesnych rozwiązań Corolla wciąż pozostaje jednym z najbardziej klasycznych – komfortowych i prostych w obsłudze – aut na rynku. To jej największa siła.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 79 000 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Corolla 11. generacji przeszła kurację odświeżającą –&nbsp;lifting wnętrza i nadwozia. Sprawdzone silniki i konstrukcja&nbsp;pozostały bez zmian.</p><br /><br /><a href="/testy/Toyota-Corolla-pochwala-klasyki,22978,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2016-09-21 16:40:59
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij