Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.5

Toyota RAV4 Hybrid - debiut po czasie

Toyota RAV4 czwartej generacji jest na rynku już od trzech lat, a dopiero teraz pojawiła się w wersji hybrydowej. Przy okazji przeszła zabieg odmładzający.

Szymon Piaskowski 2016-07-23

Przygoda Toyoty z napędem hybrydowym w klasie kompaktowych SUV-ów zaczęła się od Lexusa. Konkretnie od modelu NX, który, w dużym skrócie, jest... Toyotą RAV4 w samurajskich szatach. Teraz, kiedy NX zadomowił się na rynku, również Toyota zapragnęła mieć hybrydowego SUV-a i właśnie w taki rodzaj napędu wyposażyła popularną RAV4. Oczywiście „Ravka” będzie sporo tańsza od Lexusa, choć cen wersji hybrydowej jeszcze nie znamy.

Przedstawiciele Toyoty przyznają jednak nieoficjalnie, że będzie ona kosztowała tyle co wersja benzynowa plus około 8 tys. zł. Jak będzie w rzeczywistości, przekonamy się koło kwietnia, kiedy auto trafi do sprzedaży.
Pierwsze odświeżone „Ravki” jakie wyjechały już na ulice to wersje benzynowe (2.0, 152 KM, 4x4, w opcji ze skrzynią CVT) oraz wysokoprężne (2.0 D-4D, 143 KM, z przednim napędem). Ceny obydwu startują z tego samego poziomu – 108 900 zł. Wychodzi więc na to, że odmiana hybrydowa będzie kosztowała około 120 tys. zł. Każdy sprzedawca to powie, a Toyota też doskonale o tym wie, że auto kupujemy przede wszystkim oczami.

To polubisz    Tego nie
AKTYWNY TEMPOMAT
Nie ma go w Avensisie, na szczęście jest w RAV4. Dzięki aktywnemu tempomatowi jazda autostradą jest wygodniejsza.
MNIEJSZY BAGAŻNIK
O 46 litrów mniejsza pojemność – tyle tracimy, wybierając wersję Hybrid. W dodatku elektryczna pokrywa bagażnika porusza się w żółwim tempie.

Dlatego RAV4 z każdej strony próbuje (a to jaki jest tego efekt każdy oceni wg własnego gustu) wyglądać jak samochód, który dużo może na asfalcie i poza nim. Zwężone reflektory, podobnie jak w Lexusie NX, dodają autu dynamiki, tak jak mocniej zaakcentowany grill i wcięcia w zderzaku.
Nadwozie „Ravki" urosło do 4605 mm (o 35 mm), ale rozstaw osi pozostał bez zmian. Nie zmieniło się również to, że RAV4 jest bardzo wygodnym autem – głównie mamy tu na myśli przestrzeń na każdym z pięciu miejsc. Bagażnik co prawda ma pojemność 500 litrów z minimalnym okładem, ale w porównaniu z bagażnikami niehybrydowych konkurentów jest przynajmniej o 50 litrów mniejszy. RAV4 tylko z silnikami spalinowymi oferują już przyzwoite 547 litrów. Plusem Toyoty są wygodne fotele z wystarczającym podparciem z boku, wciąż jednak ganimy auto za niewielki zakres regulacji kierownicy na głębokość. Jeśli komuś zachciałoby się wjeżdżać na bezdroża, to spieszymy z informacją, że owszem, można, ale niezbyt daleko. Co ciekawe, prześwit wersji z przednim napędem (17,8 cm) jest większy niż wersji z napędem na cztery koła (marne 16,3 cm) – odmiana hybrydowa ma przyzwoity, 17,7-centymetrowy prześwit.

Toyota RAV4 zapewnia kierowcy przede wszystkim święty spokój. Ma zadziwiająco cicho pracujący silnik (subiektywne wrażenie jest takie, że w stosunku do NX-a jest lepiej wyciszony przy wyższych obrotach), wielowahaczowe zawieszenie szybko neutralizujące nierówności oraz układ kierowniczy, który nie daje wielkiego pojęcia o tym, co dzieje się z kołami, za to pracuje z większym niż przeciętna w tej klasie (sztucznym) oporem. Hybryda przy delikatnym traktowaniu pedału gazu potrafi przejechać 2-3-4 km (zależnie od ukształtowania terenu), wykorzystując jedynie energię elektryczną, co w dłuższej perspektywie sprawia, że średnie spalanie może wynieść około 5,5 l/100 km. Wycieczka na autostradę podwyższy ten rezultat o 1,5-2 litry. Z punktu widzenia dynamiki RAV4 również sprawia lepsze wrażenie niż Lexus (który, jak wynika z danych fabrycznych, w sprincie do setki jest aż o 0,9 sekundy wolniejszy).

Czy RAV4 będzie takim hitem jak inne hybrydy marki? Toyota twierdzi, że tak i zakłada, że aż 70% wszystkich sprzedawanych w Polsce RAV-ów to będą właśnie wersje hybrydowe.

Dane producenta TOYOTA RAV4 HYBRID
Cena od 134 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benz., R4 + elektr. AC
Pojemność skokowa 2494 cm3
Moc maks. zespołu hybrydowego 197 KM
Maksymalny moment obr. 206 Nm
Rodzaj napędu na przednie koła, przekładnia bezstopniowa
OSIĄGI
0–100 km/h 8,3 s
Prędkość maksymalna 180 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 4,9 l/100 km
Emisja CO2 115 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4605 x 1845 x 1675 mm, rozstaw osi 2660 mm, masa własna 1625 kg, pojemność bagażnika 501/1633 l, ładowność 580 kg, pojemność zbiornika paliwa 56 l.

Warto wiedzieć
Szymon Piaskowski redaktor "auto motor i sport"
RAV4 ma gwarancję na 3 lata (lub 100 tys. km), przeglądy trzeba wykonywać co 30 tys. km (lub raz na 2 lata), ale Toyota zaleca wymianę oleju co 15 tys. km.
  
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 35 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Czwarta generacja Toyoty RAV4 po trzech latach obecności na rynku doczekała się wersji hybrydowej. Przy okazji zmieniło się kilka detali.</p><br /><br /><a href="/testy/Toyota-RAV4-Hybrid-debiut-po-czasie,22727,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2016-07-23 17:07:45
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij