Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Toyota Urban Cruiser – krążownik kieszonkowy

Pozamiejskie auto miejskie. Trzeba dużo odwagi i determinacji, żeby mały miejski samochodzik tytułować mianem krążownika. Toyota się odważyła.

2009-04-27
Toyota Urban Cruiser Jak na mieszczucha, Urban jest nieco zwalisty w „dolnych partiach". Jak na krążownika - w sam raz. 

W marynarce cruiser, czyli krążownik, to okręt wielki. W motoryzacji też. Nowy produkt Toyoty - krążownik Urban (jak jego polski imiennik) tężyzną mocno nie grzeszy, ale parę innych zalet ma niewątpliwie. Urban jest oryginalny, dowcipny, wyluzowany, prowokacyjny i zadziorny. Niebanalna uroda daje mu pewne szanse u kobiet. Nie za duży wzrost chroni przed nadmierną popularnością. Sylwetka raczej niezbyt zalotna, ale może wzbudzać zaufanie. Uroda i aparycja dają bezpieczne schronienie w tłumie. Jednak dziś rynek żąda nowinek odróżniających nowy produkt od zakupów sąsiada. Urban też się nie wymigał. Nowa jest nienowa koncepcja (por. Scion xD) - pozamiejskiego auta miejskiego. Czyli kategoryczne upchnięcie auta w kategorii do 4 metrów (uzyskano 3,93), żeby było miejskie i możliwość kupienia wersji 4WD (jak Subaru Justy, czy Fiat Panda 25 lat temu), żeby było pozamiejskie.

W segmencie B, by odnieść sukces - rozpychać się trzeba mocno. Urban awangardowy atak propagandowy przygotował na linii... prędkościomierz-obrotomierz. Choć w historii motoryzacji nie zyskało to uznania, oba przyrządy umieszczono "w jednym zegarze", a więc dwie wskazówki na jednej tarczy. Nie poprawia to czytelności, ale potrzebę awangardowości zaspokaja znakomicie. Aplauz zaś ze strony ekologów zapewnia system start-stop, który bez naszej wiedzy i zgody automatycznie i momentalnie wyłącza silnik (tylko benzynowy), gdy tylko z niego nie korzystamy - np. stojąc na czerwonym świetle. Oczywiście, Toyota jest koncernem tej klasy, że potrafi to zrealizować tak, że działa bez zarzutu. Rozwiązanie takie ma dać podobno nawet 4% oszczędności paliwa. (Zielonych entuzjastów to cieszy euforycznie, chociaż potem te oszczędności trzeba wydać na kolejne, nieekologiczne akumulatory i rozruszniki.)

Na szczęście lista nowinek jest ograniczona, więc Urban, nawet w przebraniu groźnego krążownika jest całkiem sympatyczny. Prowadzi się grzecznie. Przyspiesza aksamitnie, ale wystarczająco. W ofercie są dwa silniki: benzynowy 1.3/100 KM i diesel 1.4/90 KM. Do obu skrzynia 6-biegowa. Dziurawe drogi Urban pokonuje gładko, wspomagany prawie terenowymi kołami (16 cali). W sumie ciut udziwnione, ale sympatyczne auto. Może więcej nazwy niż samochodu. A krążownik, nawet mały, powinien wpłynąć na rynek wyrzucając na brzeg plankton konkurencji.

DANE TECHNICZNE TOYOTA URBAN CRUISER 1.4 D-4D

DANE TECHNICZNE TOYOTA URBAN CRUISER 1.4 D-4D
Cena75 700 zł
KonkurenciKia Soul, Suzuki SX4
Silnikturbodiesel, R4, 1.4
Moc/przy obrotach90 KM/3800 obr/min
0-100 km/h11,7 s
Prędkość maksymalna175 km/h
Zużycie paliwa4,5 l/100 km
Emisja CO2118 g/km
Silnikpojemność 1364 cm3, 205 Nm przy 1800- 2000 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na przód.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, dł. x szer. x wys. 3930 x 1725 x 1540 mm, rozstaw osi 2460 mm, masa wł. 1175 kg, poj. bagaż. 314-388 l.


Tekst: Julian Obrocki

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 35 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    w stanach sprzedawany jako scion, dobry dla dostawcow paczek
    vonsippen, 2009-05-27 21:10:49
  • avatar
    zgłoś
    Pozamiejskie auto miejskie. Trzeba dużo odwagi i determinacji, żeby mały miejski samochodzik tytułować mianem krążownika. Toyota się odważyła.
    auto motor i sport, 2009-04-27 09:46:14
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij