Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Toyota Verso S – wszechstronny

Wśród vanów Toyoty Verso S jest najmniejsze. Ma być pomostem pomiędzy Yarisem a modelami większymi - Aurisem, czy nawet 7-miejscowym Verso.

2011-05-12
Toyota Verso S Dzięki ostrym liniom, Verso S wygląda nowocześnie. Duże reflektory  dobrze oświetlają drogę

 

Międzyklasowy model ma typowy dla mniejszych Toyot (iQ, Urban Cruiser) pudełkowaty kształt, pozwalający uzyskać obszerne wnętrze i pojemny bagażnik. Pomocne w tym są króciutki i wysoki przód oraz pionowy tył. Verso S ma wysokie, szerokie i szeroko otwierające się drzwi, dość wysoko umieszczone wystarczająco obszerne fotele i jeszcze wyżej położone siedzisko kanapy, co pomaga zająć (i opuścić) miejsca. Na czterech metrach długości wygospodarowano przestrzeń, którą japoński minivan może zawstydzić wiele aut z klasy kompaktów. Pomiędzy oparciem fotela a krawędzią siedziska kanapy jest na nogi od 12 do 45 cm. Również nad głowami na brak miejsca nie można narzekać, z przodu w pionie (od siedziska) jest do 112, a z tyłu 98 cm w wersji ze szklanym dachem (po zasunięciu podsufitki wymiary te zmniejszają się o 5 cm). Fotele są mało sprężyste i raczej twarde, ale wystarczająco wygodne, bez problemu można znaleźć właściwą pozycję za kierownicą dzięki jej regulacji w dwóch płaszczyznach i regulacji fotela na wysokość (do 12 cm). Tylną, dzieloną kanapę łatwo się składa - wystarczy pociągnąć za uchwyt we wnętrzu lub w bagażniku; tak powiększona z 430 do 1388 litrów przestrzeń bagażowa ma płaską podłogę. Podłogę bagażnika można umieścić o 14 cm niżej, a pod nią jeszcze zostaje głęboka na 12 cm wnęka na koło zapasowe.

Verso S to auto dla tych, którzy chcą jeździć bezpiecznie i spokojnie. Nie udaje sportowca, czy pogromcy bezdroży (choć istnieje wersja z napędem 4x4). Dzięki dużej przestrzeni wystarczy na rodzinny wyjazd wakacyjny, a skromne wymiary zewnętrzne czynią je poręcznym w mieście.

Verso S w standardzie ma siedem poduszek gazowych i system stabilizacji toru jazdy VSC. Również wyposażenie elektryczne jest bogate - centralny zamek, elektryczne sterowanie szyb, komputer pokładowy i radio z CD, MP3, USB oraz cztery głośniki. Za inteligencję ma odpowiadać zintegrowany system multimedialny z 6-calowym dotykowym wyświetlaczem LCD; w jego skład wchodzą Bluetooth do telefonu i odtwarzacza przenośnego, kamera cofania, wejścia AUX i USB z pełną komunikacją z iPodem i iPhonem (albumy i okładki płyt wyświetlają się na ekranie). Będzie on dostępny w wersji Premium.

 

TOYOTA VERSO S 1.3 PREMIUM

TOYOTA VERSO S 1.3 PREMIUM
Cenaok. 65 000 zł
KonkurenciRenault Modus, Hyundai ix20
Silnikbenzynowy, R4,1.33
Moc/przy obrotach99 KM/6000 obr/min
0–100 km/h13,3 s
Prędkość maksymalna170 km/h
Zużycie paliwa5,5 l/100 km
Silnikpojemność skokowa 1329 cm3, maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 4000 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy van, dług. x szer. x wys. 3990 x 1695 x 1595 mm, rozstaw osi 2550 mm, masa własna 1112 kg, ładowność 423 kg, poj. bagażnika 430/1388 l, poj. zb. paliwa 42 l.

Testowane auto napędzane było znanym z innych modeli Toyoty benzynowym silnikiem 1.33, wyposażonym w układ zmiennych faz rozrządu. W połączeniu z 6-biegową przekładnią umożliwia on sprawne poruszanie się. Stosunkowo niewysoka moc przy sporej masie własnej auta i dużej powierzchni czołowej, przy dynamicznej jeździe wymuszają korzystanie z wysokich obrotów, co zwiększa głośność silnika oraz jego apetyt na paliwo. Jazda autostradą ze średnią prędkością 130 km/h skutkuje zużyciem na poziomie 7,3 l/100 km, wolniejsze przemieszczanie się drogami ogranicza apetyt do 5,5-6,3 l/100 km. W mieście zapotrzebowanie wzrasta do 8,5-9,0 l/100 km. Niestety, pomimo strzałek sugerujących moment zmiany przełożenia, na autostradzie trudno cokolwiek zaoszczędzić, przy 140 km/h silnik kręci się z 4000 obr/min, a jego wysokoobrotowa natura powoduje, że przy przyspieszaniu musimy kręcić go wysoko. Dobrze zestopniowana przekładnia nieco tuszuje niedostatek mocy.

Auto ma dość komfortowe, sprężyste zawieszenie, które nie do końca tłumi nierówności drogi - Verso S potrafi podskoczyć na wybojach. W zakrętach nadwozie nie wychyla się nadmiernie, ale czuć, że nie jest to naturalne środowisko małej Toyoty, zwłaszcza że układ kierowniczy daje przeciętne pojęcie o tym, co dzieje się z przednimi kołami. Plus za brak przenoszenia nierówności drogi na koło kierownicy. Drugi plus auto dostaje za skuteczne hamulce - droga hamowania ze 100 km/h to ok. 38 m i nie wydłuża się wraz ze wzrostem temperatury kół.

Spektrum cen za dobrze wyposażone, praktyczne auto zaczyna się poniżej 58 000 zł a kończy na niecałych 65 000 zł. Nie jest to mało, ale Verso S z powodzeniem może zastąpić Aurisa czy nawet duże Verso.

Tekst Bogdan Czajkowski,
zdjęcia Jacek Hanusz
amis 5/2011

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 78 400 PLN
Dostępne nadwozia: van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Ja jednak uważam, że stara Yaris Verso była bardziej pomysłowym samochodem - na jej widok od razu wiadomo było, z czym ma się do czynienia. Niestety, największym mankamentem "eski" jest to, że nie potrafi zwrócić na siebie pozytywnej uwagi (poza tym, że to nowość - tyle że to kwestia dwóch-trzech miesięcy)
    airmatic, 2011-05-15 02:24:34
  • avatar
    zgłoś
    Całkiem ciekawy samochodzik, coś jak taki trochę półśrodek.
    ~Samuraj, 2011-05-15 01:11:20
  • avatar
    zgłoś
    Wśród vanów Toyoty Verso S jest najmniejsze. Ma być pomostem pomiędzy Yarisem a modelami większymi - Aurisem, czy nawet 7-miejscowym Verso.
    auto motor i sport, 2011-05-12 09:42:31
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij