Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Toyota Yaris Hybrid 100 – długo i tanio

Hybryda czy diesel? Toyota chce przekonać polskich klientów do inwestycji w hybrydy. Kusi ceną, gwarancją i niskimi kosztami eksploatacji. Czy takie auto jest grzechu warte?

2012-08-10
Toyota Yaris Hybrid 100 Toyota Yaris Hybrid

Auta z napędem hybrydowym są drogie, ich baterie szybko tracą swoje właściwości i pojazdami tymi, póki nie niosą ze sobą korzyści podatkowych, nie warto zawracać sobie głowy - to obiegowe sądy na temat hybryd. O tym, że są bezzasadne ma przekonać mniejszy krewniak Priusa - hybrydowa Toyota Yaris.

Czy jest droga? Jak na malucha - nietania, bo trzeba wydać na nią minimum 65 100 zł. To jednak mniej, niż należy zapłacić za podobnie wyposażoną wersję z silnikiem wysokoprężnym (Sol - 66 700 zł). Za tę cenę dostajemy pięciodrzwiowy samochód z siedmioma poduszkami powietrznymi, ESP (zwanym w Toyocie VSC), dwustrefową klimatyzacją i z superoszczędnym układem napędowym, czyli takim, który pozwala na uzyskanie średniego zużycia paliwa na poziomie 3,5 l/100 km. Dla porównania - wersja z silnikiem wysokoprężnym ma palić o 0,4 litra więcej.

A jak z trwałością? Producent daje gwarancję na pięć lat lub 100 tys. kilometrów. Za przewagę nad dieslem w tym względzie uznać trzeba jeszcze brak całego kosztownego osprzętu jednostki napędowej, w postaci tradycyjnego sprzęgła, filtra cząstek stałych, rozrusznika, alternatora, czy paska rozrządu - słowem, nie ma się co psuć.

O korzyściach podatkowych natomiast na razie nie ma co opowiadać. Za to warto skupić się na tym, jak to-to jeździ. W mieście - "nie zamula", porusza się całkiem cicho i sprawnie. Poza miastem - zbyt wielu przyjemności nie zapewnia; do wyprzedzania trzeba szykować się dużo wcześniej i głęboko deptać prawy pedał, by auto chciało jechać. Yaris z dieslem radzi sobie w takiej sytuacji o niebo lepiej.

Jak fabryczne wyniki zużycia paliwa mają się do rzeczywistych? Sprawdziliśmy to na drogach płaskiej jak stół Holandii. Podczas 300-kilometrowej podróży średnie zużycie paliwa nie spadło poniżej 4,4 litra. Jak widać, jeździć hybrydą trzeba umieć. Już niebawem będziemy intensywnie pobierać nauki - gdy Toyota Yaris Hybrid 100 przyjedzie na test.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
Cena65 100 zł
KonkurenciVW Polo BlueMotion
Zespół hybrydowysilnik benzynowy, R4, 1.5, silnik elektryczny AC
Moc zespołu hyb.100 KM
0-100 km/h11,8 s
Prędkość maksymalna165 km/h
Zużycie paliwa3,5 l/100 km
Emisja CO279 g/km
Silnik spalinowypojemność 1497 cm3, moc maks. 55 kW (75 KM) przy 6000 obr/min, maks. moment obrotowy 111 Nm przy 3600-4400 obr/min.
Silnik elektrycznymoc maks. 45 kW, maksymalny moment obrotowy 169 Nm; akumulatory niklowowodorkowe, skrzynia biegów bezstopniowa, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3905 x 1695 x 1510 mm, rozstaw osi 2510 mm, masa własna 1085 kg, poj. bag. wg VDA 286 l, poj. zbiornika paliwa 36 l.

Tekst Adam Majcherek

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 47 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Zaufanie do marki zrobiło swoje. Po drugie Toyota ma spore doświadczenie w produkcji hybryd. I dobrze, niech kupują, im więcej aut z takim napędem trafi na drogi tym prędzej przekonamy się czy i jakie korzyści przynosi on swoim użytkownikom w dłuższej i szerszej perspektywie. Dopóki producenci ropy nie wycisną z piasku ostatniej baryłki to nie pozwolą by silniki spalinowe zniknęły z rynku, a hybryda, obok małolitrażowych turbo i diesli, pewnie coraz częściej będzie gościć pod maską naszych aut. Wszystko zależy od bilansu zysków i strat, a te można poznać tylko w praktyce.
    przydrożny, 2012-08-14 10:56:50
  • avatar
    zgłoś
    Konkurent - Polo BlueMotion. No fakt, jakby patrzeć na dane fabryczne to zużycie ON mniejsze o 0,2 litra niż hybryda benzyny. Być może jakby diesel Toyoty palił tyle co z Polo to konkurent byłby Yaris D-4D.
    garfield, 2012-08-13 18:42:49
  • avatar
    zgłoś
    'esper' napisał(-a):problem jest taki, że to nie floty pokupowały te auta...Kobiety? A może your wife?
    airmatic, 2012-08-11 14:12:25
  • avatar
    zgłoś
    Większość ludzi i tak rejestruje te wozy na firmę (tak wynika z wczorajszego newsa), ale nie zmienia to faktu, że popyt jest zaskakująco duży.
    ~Samuraj, 2012-08-11 11:05:34
  • avatar
    zgłoś
    problem jest taki, że to nie floty pokupowały te auta...
    esper, 2012-08-11 10:37:49
  • avatar
    zgłoś
    Może głównym wabikiem były cena i sama konstrukcja - kto tam to wie.
    ~Samuraj, 2012-08-11 00:43:03
  • avatar
    zgłoś
    Nie mogę się nadziwić, jakim sposobem cały roczny zapas Yarisa Hybrid rozszedł się na pniu już w sierpniu, gdy w tym samym czasie źle idzie hybrydom w ogóle, oraz samochodom w zwykłych wersjach. Oszczędności na paliwie kuszą, tak samo jak sprawy tarczowo-klockowe (wymiana dużo później niż w standardowych wersjach). Cena - to fakt - pierwszy raz nie jak z kosmosu, choć po Jazza Hybrid jakoś się wcześniej nie pchali. Najwyraźniej miłość flotowa do Yarisów...A co dostajemy? Wyposażenie na bogato, automatyczna skrzynia i parametry w stylu jak najbardziej eko. W katalogu wygląda to bajecznie, ale wrażenia z testu - przekładając na nasz prosty rozum - są tragiczne. Przymulone reakcje, leniwy automat, oszczędzanie przede wszystkim. Żaden przedstawiciel handlowy nie ucieszy się na dłuższą metę z używania modnej hybrydy, gdy zobaczy, jak to smakuje...
    airmatic, 2012-08-10 22:50:33
  • avatar
    zgłoś
    Hybryda czy diesel? Toyota chce przekonać polskich klientów do inwestycji w hybrydy. Kusi ceną, gwarancją i niskimi kosztami eksploatacji. Czy takie auto jest grzechu warte?
    auto motor i sport, 2012-08-10 10:15:39
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij