Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Toyota Yaris po liftingu - co się zmieniło

Zamiast zaprezentować Yarisa nowej generacji, Toyota przeprowadziła jego drugi face lifting. Bo po co zmieniać auto, które świetnie się sprzedaje?

Toyota Yaris

Obecna, trzecia generacja Toyoty Yaris zadebiutowała w 2011 roku. Po raz pierwszy została zmodernizowana w 2014 roku, a na początku tego roku zmieniono ją po raz drugi. Na pierwszy rzut oka nie widać wielu różnic, ale Toyota twierdzi, że nowych jest aż 900 elementów. Yaris ma teraz zderzaki w nowym kształcie, zmienioną osłonę chłodnicy, inną „grafikę” reflektorów, nowe tylne lampy, nowe obręcze kół i kolory nadwozia, a w przednich i tylnych kloszach można mieć teraz efektowne paski diod. Te zmiany sprawiły, że Yaris wygląda naprawdę świeżo. Został też lepiej wyposażony.

Już w podstawowej wersji ma seryjny pakiet Toyota Safety Sense, który zawiera system ostrzegania przed kolizją z funkcją automatycznego awaryjnego hamowania, układ utrzymujący auto na pasie ruchu, system automatycznego przełączania świateł oraz (w droższych wersjach) funkcję rozpoznawania znaków drogowych.

Jednak największe zmiany zaszły pod maską – wolnossący silnik benzynowy 1.33 został zastąpiony przez 1.5, również bez turbosprężarki. Taka zamiana (wbrew zasadom downsizingu) ma sprawić, że samochód będzie zużywał mniej paliwa i emitował mniej dwutlenku węgla. Silnik 1.5 VVT-i ma średnio pochłaniać 4,6 l/100 km i jest to spalanie, które przy odrobinie szczęścia można rzeczywiście uzyskać podczas eksploatacji auta. Jednostka 1.5 spełnia restrykcyjną normę Euro 6c (wejdzie w życie we wrześniu 2018 r.), a dzięki wyższej mocy (o 12 KM) i momentowi obrotowemu (o 11 Nm) oraz zmiennym fazom rozrządu zapewnia Yarisowi lepsza dynamikę niż silnik 1.33.

Do setki auto przyspiesza o 0,8 s szybciej (w 11,0 s), a czas rozpędzania od 80 do 120 km/h skrócił się o sekundę. W czasie jazdy po mieście 2500 obr/min wystarcza, by się sprawnie rozpędzać, nie ma potrzeby wkręcania silnika na wyższe obroty. Jednostka ochoczo reaguje na gaz, a skrzynia biegów działa precyzyjnie i z delikatnym oporem, co sprawia, że jazda Yarisem jest dość przyjemna. Przy wyższych obrotach w kabinie robi się jednak zbyt głośno. Yaris nie zmienił się pod względem praktycznym – siedzi się w nim wygodnie w dość komfortowym fotelu, na kanapie, jak na tę klasę aut, jest dużo miejsca, a nad głową aż nadto przestrzeni.

 

BP

Za nową stylistykę, bogatsze wyposażenie i mocniejszy silnik trzeba zapłacić o tysiąc złotych więcej niż kosztował poprzednik. Cena wydaje się uczciwa.

 

Dane producenta Toyota Yaris LIFE
Cena 46 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4
Pojemność skokowa 1496 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
111 KM
6000/min
Maksymalny moment obrotowy
w zakresie obrotów
136 Nm
4400/min
Rodzaj napędu na przednie koła; 6-bieg. przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 11,0 s
Prędkość maksymalna 175 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 4,6 l/100 km
Emisja CO2 103 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, dług. x szer. x wys. 3945 x 1695 x 1510 mm, rozstaw osi 2510 mm, masa własna 1020 kg, pojemność bagażnika 386 l, pojemność zbiornika paliwa 42 l.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 49 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Na drzwiach z tyłu znowu zrobiło się twardo
    ~Piotr, 2017-07-02 10:28:22
  • avatar
    zgłoś
    Toyota właśnie wyglądem najbardziej się wyróżnia pośród innych marek. Mnie też najbardziej przyciąga jej wygląd jak wypożyczam w Panek. Dodatkowym atutem jest jej stan techniczny no i oczywiście komfort jazdy pierwsza klasa!
    ~JacekJareki, 2017-06-27 12:26:40
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij