Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.1

Tradycyjny czy odjechany – cz.1: Venga i Soul

W ofercie niemal każdego producenta za bardzo podobne pieniądze można znaleźć modele tradycyjne i bardziej odjechane. Na przykładzie pięciu par sprawdzamy, który wybór jest lepszy.

2012-04-30
Kia, Venga, Soul Soul da się lubić za styl, Vega - za funkcjonalność - gdy w grę wchodzą emocje, wybór nigdy nie jest oczywisty. I oto chodzi!

 

W wypadku Kii przypadek jest szczególny, bo pod względem rozmiarów Venga i Soul reprezentują ten sam segment aut. Teoretycznie, kanibalizm stuprocentowy! Z takim samym silnikiem pod maską Venga i Soul nawet osiągi mają podobne. Ze względu na niemal identyczną wysokość nadwozia i wysoką pozycję za kierownicą do Vengi i Soula wsiada się podobnie i tak samo wygodnie. Małe Kie znacząco zaczynają różnić się dopiero za przednimi fotelami. Asymetrycznie dzieloną kanapę w Vendze można nie tylko składać, ale również przesuwać wzdłuż każdą z jej części i regulować kąt pochylenia oparcia niezależnie w każdej z nich. Już na dzień dobry znacznie większy bagażnik Vengi (422 l) niż Soula (340 l) można łatwo powiększyć do 552 l, co w wypadku małego auta jest wielkością rekordową.

 

Cztery nawet dorosłe osoby w Vendze i w Soulu podróżują tak samo wygodnie. Na przednich fotelach i na tylnej kanapie nie brakuje miejsca ani nad głową, ani na wysokości ramion. Ze względu na prostopadłościenny kształt kabiny poczucie przestronności wnętrza w Soulu jest nawet lepsze niż w Vendze. Jeżeli przesuwana kanapa w Vendze nie znajduje się w położeniu zapewniającym maksymalną pojemność bagażnika, z tyłu miejsca na nogi jest wystarczająco; w Soulu też go nie brakuje.

Przewaga crossovera nad Vengą to tylko i aż emocje. Krzyżówka hatchbacka z SUV-em, odważne kolory karoserii, indywidualizacja wyglądu poprzez oklejenie nadwozia czy dwubarwne, kontrastowe wykończenie wnętrza mogą z Soula uczynić samochód prawie jedyny w swoim rodzaju, Venga to auto jedno z wielu. W najdroższej wersji Soul jest wyposażony w ogromne, 18-calowe koła z oponami o rozmiarze aż 225/45. O takich kołach, które słabo nadają się na polskie drogi - ale za to jak wyglądają! - Venga może tylko pomarzyć.

Ze względu na tak samo kompaktowe rozmiary Venga i Soul dobrze sprawdzają się w mieście. Na trasę lepsza jest Venga, która za sprawą bardziej opływowego nadwozia daje odczuć mniej hałasu we wnętrzu i zapewnia lepszy komfort jazdy.

Tekst Maciej Ziemek,
zdjęcia Mariusz Barwiński, Jacek Hanusz
amis 7/2011

 

Wnętrze jak w vanie
Dzięki asymetrycznie dzielonej i przesuwanej kanapie wnętrze Vengi daje się konfigurować prawie tak, jak w vanach z trzema osobnymi fotelami z tyłu. Obydwie części kanapy można niezależnie przesuwać i regulować kąt pochylenia oparcia. Po złożeniu oparcia podłoga bagażnika pozostaje płaska, a pojemność wzrasta do 1390 l.

Dane techniczne

  Venga 1.6 CRDi M Soul 1.6 CRDi M
Poj. skokowa cm315821582
Układ napędowy
Moc maksymalna128 KM128 KM
Przy obrotach (/min)40004000
Maksymalny moment obrotowy (Nm)260260
Przy obrotach (/min)1900-27501900-2500
Przeniesienie napęduna przednie kołana przednie koła
Rodzaj skrzyni biegów6-biegowa przekł. mechaniczna5-biegowa przekł. mechaniczna
Wymiary i masy
Dł/szer/wys (mm)4068/1765/16004105/1785/1610
Rozstaw osi (mm)26152550
Układ napędowy
Poj. zbiornika paliwa (l)4848
Wymiary i masy
Masa własna (kg)12811270
Dopuszczalne obciążenie (kg)529510
Poj. bagażnika (l)422-552/1390340/1511
Zużycie paliwa (wg normy NEDC)
Zużycie paliwa (w mieście) l/km5,86,3
Zużycie paliwa (poza miastem) l/km4,44,6
Zużycie paliwa (średnie) l/km4,95,2
Emisja CO2 g/km129137
Osiągi
Prędkość maksymalna (km/h)185182
Ceny i wyposażenie
Airbag kierowcy/pasażeratak/ taktak/ tak
Poduszki boczne/kurtynytak/ 2500 (element pakietu bezpieczeństwo)tak/ tak
ABS/ESPtak/ 2500 (element pakietu bezpieczeństwo)tak/ tak
Radioodtwarzacz CD/MP3taktak
Klimatyzacjataktak
Lakier metalizowany1700 zł1900 zł
Uzasadnienie
UzasadnienieJest tak dobra w dziedzinie przestronności (z bagażnikiem włącznie) i możliwości aranżacji wnętrza, że aż denerwująca. Oferuje nieco lepszy komfort jazdy i bardziej nadaje się na wszystkie okazje niż Soul, ale brakuje jej... soulu, czyli duszy.Można chcieć go mieć za sam wygląd i ze wszystkimi wadami, których w porównaniu z Vengą nie ma tak wiele – świetna kontrpropozycja, a raczej uzupełnienie oferty. Jak na crossovera przystało, pozwala poczuć się prawie jak w SUV-ie, chociaż jest tylko hatchbackiem.
Cena
Cena wersji porównywalnych57 900 zł55 500 zł
tak - w wyposażeniu seryjnym, opcja - oferowane na życzenie, b.d. - brak danych
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 56 490 PLN
Dostępne nadwozia: van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    co to ma byc ale slabe stary heheheh łona pffff z maniurkami z gim sie ustawiasz ???
    84styleFury, 2011-07-25 21:17:59
  • avatar
    zgłoś
    szczytem marzeń byłoby jeszcze jakby sobie wziął do serca ten utwór, ale to chyba nirealne
    esper, 2011-07-21 15:13:40
  • avatar
    zgłoś
    W niektórych jest lekka poprawa.
    ~Samuraj, 2011-07-20 01:17:49
  • avatar
    zgłoś
    widzę, że kolega dalej w formie - niezrozumiałe posty jak zwykle...
    esper, 2011-07-19 21:46:45
  • avatar
    zgłoś
    Soul to dziecko bylo pierwsze hehehe i kazda jego gaeneracje zawsze bdzie lepsza od Vengi Soul mial fajne bajerki wtedy jak wychodzil Soul wporzadku jak na K
    84styleFury, 2011-07-19 21:18:10
  • avatar
    zgłoś
    sąsiadySąsiedzi. Osobiście mam dylemat co bym wybrał, bo o ile bardziej preferuję auta odjechane i nietuzinkowe, to design Soula mi nie przypadł do gustu. Venga jest praktyczniejsza, wygląda nieco lepiej, a że jest "jak każde inne auto"? Można ją kupić i coś zrobić we własnym zakresie.
    ~Samuraj, 2011-07-19 15:18:55
  • avatar
    zgłoś
    "Który wybór jest lepszy"? Wg mnie to jest praktycznie to samo auto w zdecydowanie różnym wykończeniu; jedno bardziej odjechane- aby sumarycznie swiększyć sprzedaż dla koncernu. Dlaczego ktoś kupi lub nie np. Soula już napisał airmatic.
    krzysiek29, 2011-07-19 12:09:11
  • avatar
    zgłoś
    Nie mogę tylko zrozumieć, dlaczego akurat Venga - model z założenia bardziej popularny, praktyczny i skierowany do szerokiej grupy zwykłych użytkowników nie chcących zwracać na siebie uwagi - została wyceniona wyżej i obłożono ją dodatkowym pakietem [u]opcji[/u] "bezpieczeństwo" za 2500 złotych, obcinając z wyposażenia seryjnego kurtyny i ESP. Czy auto, za którym (chyba) ustawiają się kolejki, musi być automatycznie przecenione w stosunku do "dziwoląga"? Wielu ludzi nie kupi Soula tylko dlatego, że na jego wygląd nie zgodzi się żona lub "co powie sąsiad". A nie każdy, kto gotów jest wyłożyć 60 tysięcy zł. (na nową Kię!), ma to w..., co myślą sąsiady
    airmatic, 2011-07-19 11:23:09
  • avatar
    zgłoś
    W ofercie niemal każdego producenta za bardzo podobne pieniądze można znaleźć modele tradycyjne i bardziej odjechane. Na przykładzie pięciu par sprawdzamy, który wybór jest lepszy.
    auto motor i sport, 2011-07-19 10:10:07
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij