Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.6

Trudne rozstanie

Jest cięższy od poprzednika, a pod maską ma mniej koni mechanicznych. Nie przeszkadza mu to być szybszym. Oto Peugeot 207 RC.

2007-05-28

Lepszego miejsca na sprawdzenie jego możliwości chyba nie ma. Przede mną fragment trasy Rajdu Monte Carlo i 175 KM pod maską.

Siedzę w dużym kubełkowym fotelu, trzymam sportową kierownicę, a przy moim prawym kolanie lśni aluminiowy drążek zmiany biegów. Skrzynia - tylko "piątka", dlatego na pierwszym biegu można rozpędzić się prawie do 70 km/h. Kolejne przełożenia są już krótsze. Zastrze żenia budzi jedynie niezbyt precyzyjna, "miękka" praca lewarka.

Przed oczami gasną kolejne cyfry, sygnalizujące sekundy do startu. Ruszam. Początkowo dzieje się niewiele, ale po przekroczeniu 1600 obr/min, gdy silnik (ten sam, który napędza nowego Mini Coopera S) łapie maksymalny moment obrotowy 240 Nm (funkcja overboost pozwala zwiększyć go chwilowo o 20 Nm), krajobraz za bocznymi szybami zaczyna coraz szybciej uciekać. Po 7,1 s od startu 207 RC mknie już z prędkością 100 km/h. Powyżej niej - tempo wcale nie słabnie.W oddali pojawia się zakręt, a wskazówka prędkościomierza mija właśnie 150 km/h. Hamuję. W duże, 302-milimetrowe, wentylowane tarcze z przodu i 249-milimetrowe tarcze tylne pewnie wgryzają się klocki hamulcowe.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwozieTrzydrzwiowy, pięciomiejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4003 x 1720 x 1470 mm, rozstaw osi 2540 mm, masa własna 1250 kg, pojemność bagażnika 270/925 l.
SilnikBenzynowy, rzędowy, 4-cylindrowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, poj. skok.1598 cm3; moc maks. 128 kW (175 KM) przy 6000 obr/min, maks. mom. obr. 240 Nm (260 Nm - overboost) przy 1600 obr/min. Napęd na przednie koła.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 7,1 s, prędkość maksymalna 220 km/h, śr. zużycie paliwa 7,2 l/100 km
CenaPeugeot 207 RC 84 900 zł

Układ kierowniczy pracuje bezpośrednio, ale elektryczne wspomaganie odbiera nieco poczucia kontaktu kół z nawierzchnią. Gdy mocnym hamowaniem dociążam przód auta, jego tył w skręcie lekko ucieka na zewnątrz. Precyzyjna kontra i problem z głowy. Wyjście z zakrętu, gaz w podłogę, szybki łuk przed którym nie muszę hamować. Tym razem tylne koła pewnie podążają za przednimi. Natrafiam na drobne nierówności nawierzchni - zawieszenie jest dostrojone sztywno, ale nie przesadnie, dlatego w tandemie ze żwawym od niskich obrotów silnikiem, 207 RC równie dobrze nadaje się do spokojnego toczenia się.

Kolejne kilometry, razem ponad 100, mijają szybko. Z tą drogą i Peugeotem 207 RC mógłbym nie rozstawać się przez cały dzień. Oddaję kluczyki. Z żalem.

Tekst: Maciej Struk
Zdjęcia: Peugeot i autor

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 397 900 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    i TO MA BYC POSTEP? ESP, SSP, O JEJKU NO SUPER, tylko dlaczego nowe 207 RC jest słabsze od "starego" 206 RC, może z tym mniejszym silniczkiem być lżejsze ale czy o to chodzi? To w końcu nowy model, i słabszy...Dziś 1.6 w aucie sportowym to kicha.Ja mam 206 S16
    ~French are U here? (Mr.Bean), 2009-04-15 13:08:00
  • avatar
    zgłoś
    Jest cięższy od poprzednika, a pod maską ma mniej koni mechanicznych. Nie przeszkadza mu to być szybszym. Oto Peugeot 207 RC.
    auto motor i sport, 2007-11-27 13:42:48
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij