Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
2.3

Używana Toyota Avensis III: Odzyskana klasa

Produkowany obecnie Avensis trzeciej generacji jest pod względem niezawodności lepszy niż poprzedni model. Wyższa jakość plus rosnący prestiż marki sprawiają, że ten model do tanich nie należy.  

Jacek Dobkowski 2015-01-02
Używana Toyota Avensis III Lakier jest delikatny, mało odporny na zarysowania i uszkodzenia, trochę chyba pożałowano klaru (warstwy bezbarwnej)

Powiedzmy to od razu – Toyoty z popularnych segmentów, takich jak np. klasa średnia, nie są projektowane z myślą o radości z jazdy. Avensis prowadzi się poprawnie i to wszystko. Model trzeciej generacji powstał w wyniku gruntownej modernizacji Avensisa II. Konstruktorzy popracowali nad podwoziem, aby więcej informacji przenikało do kierowcy, ale nadal nie jest to poziom Forda Mondeo, o BMW 3 nie wspominając. Toyota klasy średniej nie angażuje w jazdę, nie podnieca, nie przyspiesza akcji serca.

Ale z drugiej strony, w rodzinnym aucie nie każdy i nie zawsze musi być „sportowcem”. Avensis sprawnie amortyzuje fałdy, nierówności i dziury w jezdni, ma też całkiem obszerną kabinę z logicznie rozplanowaną tablicą rozdzielczą i porządnie spasowanymi materiałami. Gdyby jeszcze przednie fotele wyprofilowano głębiej, byłby to naprawdę bardzo sensowny samochód na długie podróże.

Na 5-letniego Avensisa z dieslem 2.2 D-4D musisz mieć ponad 40 tys. zł

Przy okazji zmiany generacji Toyota poprawiła jakość montażu i wyeliminowała różne mankamenty „dwójki” – jak ściąganie w prawo podczas jazdy, czy zgrzyty dobiegające ze skrzyni biegów. Dobra wiadomość, wręcz bardzo dobra, dla tych, którzy uparcie zaznaczają w wyszukiwarkach „kupiony w polskim salonie, bezwypadkowy, serwisowany w ASO” – takich egzemplarzy na popularnych portalach jest nawet ponad 40%. To bardzo dużo, jak na nasze internetowo-handlowe realia.

Ponieważ w Avensisie nr 3 zabrakło liftbacka, takiego wydłużonego hatchbacka, pozostaje wybór między sedanem a kombi. Częściej (prawie w 60% przypadków) natkniesz się na kombi. Obydwie wersje nadwoziowe mają ponad 500-litrowe kufry (sedan 509 l, kombi 543/1610 l). Od liftingu z końca 2011 r. nic w tych danych nie drgnęło, ani o litr.

W całej ofercie używanych Avensisów III sięgającej 800-900 sztuk przeważają diesle, ponad 60%. Paleta silników nie została tak rozbudowana jak w VW Passacie, ale jest zestawiona całkiem interesująco i składa się z benzynowych 1.6 (132 KM), 1.8 (147 KM), 2.0 (152 KM) oraz turbodiesli z wtryskiem common-rail 2.0 D-4D (126 KM) , 2.2 D-4D (150 KM) i 2.2 D-CAT (177 KM). Po liftingu bazowy, zmodernizowany silnik wysokoprężny ma moc 124 KM. Wszystkie jednostki są czterocylindrowe, wszystkie 16-zaworowe.

Niezależnie od rodzaju nadwozia, bagażnik ma pojemność ponad 500 l Tylko w wersji podstawowej (Luna) nie ma takiego otworu w oparciu kanapy
   

Najciekawszą propozycją wydaje się diesel ze środka oferty silnikowej – 150-konny 2.2 D-4D. Żeby uniknąć kłopotów z wtryskiwaczami w turbodieslach, staraj się tankować dobre paliwo na sprawdzonych stacjach oraz często wymieniać filtr paliwa. Użytkownicy podają różne spalanie oleju napędowego, cóż różne są temperamenty kierowców. Od sposobu jazdy zależy wytrzymałość dwumasowego koła zamachowego – standardowo wynosi ok. 180 tys. km i tu nic się nie zmieniło w stosunku do Avensisa wcześniejszej generacji. Kierowcy prowadzący bardziej agresywnie szybciej mogą zużywać „dwumasę”. Nie lubi ona zrywania przyczepności i szarpanej jazdy. Dla odmiany, delikatne postępowanie może sprawić, że dwumasowe koło będzie działać przez 300 tys. km.

Silnik benzynowy 1.6 sprawdzi się jedynie we względnie tanim samochodzie dla przedstawicieli handlowych, który ma się tylko dobrze prezentować. Avensis 1.6 załadowany na wakacyjną wyprawę z rodziną raczej przyjemności z jazdy nie przyniesie. Niestety, praw fizyki nie zmieni nawet tak doświadczona firma jak Toyota – do auta o dużej masie potrzeba większej mocy.

Jednostka 1.8 jest często wybierana przez indywidualnych użytkowników. Ma lepsze osiągi niż 1.6, ale szału nadal nie ma. Z kolei silnik 2.0 przewyższa 1.8 nie tyle mocą (152 KM, a nie 147 KM), co elastycznością. Niestety, paliwa ubywa ze zbiornika znacznie szybciej.

Tomasz Malec - Serwis Aut Japońskich we Wrocławiu
W mojej opinii współczesny Avensis jest na pewno mniej awaryjny od poprzedniego modelu. Wiele technicznych rozwiązań zostało poprawionych i niezawodność, z której jest znana Toyota, powróciła. Jednak na początku były kłopoty z modułem sterującym skrzyni CVT, który się przegrzewał. Po poprawieniu konstrukcji problemy zniknęły. Diesle zużywały za dużo oleju silnikowego, przez źle dopasowane pierścienie tłokowe.
Problem ustępuje po wymianie na pierścienie zmodyfikowane przez producenta. Jak w wielu turbodieslach zatyka się filtr cząstek stałych, ale tylko w egzemplarzach eksploatowanych w mieście. Po prostu brakuje możliwości dopalenia sadzy, która osiada w filtrze. Przeprowadzenie dopalania testerem diagnostycznym powinno pomóc, w ciężkich przypadkach proponuję czyszczenie chemią.

 

Informacje o modelu

Zalety i wady
plus wysoka jakość wykonania
plus dobry komfort jazdy
plus obszerne wnętrze
plus uporządkowana deska rozdzielcza
plus dużo aut z polskich salonów
minus przeciętne zachowanie na zakrętach
minus mało czucia na kierownicy
minus słabe wyprofilowanie foteli
minus brak liftbacka (był w obydwu poprzednich generacjach)

Typowe usterki
> zapychające się filtry cząstek stałych w dieslach
> wtryskiwacze w dieslach (paliwo!)
> zużycie oleju przez diesle
> porysowany lakier na nadwoziu

Polecane silniki
> 1,8-litrowy benzynowy, 147 KM – sensowny kompromis między ceną, parametrami i spalaniem, zużywa ok. 9 l/100 km
> 2,2-litrowy diesel, 150 KM – wystarczająco mocny, wystarczająco wyciszony, spala 7 l/100 km

Historia modelu
> 2008 prezentacja 3. generacji Avensisa na salonie w Paryżu, dwie wersje nadwoziowe: sedan i kombi, silniki benzynowe 1.6 (132 KM), 1.8 (147 KM), 2.0 (152 KM), turbodiesle 2.0 D-4D (126 KM), 2.2 D-4D (150 KM), 2.2 D-CAT (177 KM)
> 2011 jesień, lifting
> 2012 początek sprzedaży aut po liftingu, turbodiesel 2.0 D-4D (124 KM)

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 122 900 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Prosta , poprawna limuzyna  ,ale Corolla zabiera mu klientów ,bo zwyczajnie jest takich samych wymiarów
    Także ładna  A przede wszystkim znacznie tańsza
    gienio832, 2015-07-31 23:03:31
  • avatar
    zgłoś
    Tak, jak na rodzinne auto, takie pojemne, avensis ma klasę :)

    lelek67, 2015-02-16 12:32:36
  • avatar
    zgłoś
    <p>Toyota Avensis to bardzo popularne auto w Polsce. Jest niezawodne, oszczędne i wygodne. Jednak ze względu na rosnący prestiż i małą awaryjność Avensis swoje kosztuje.</p><br /><br /><a href="/testy/uzywane-Toyota-Toyota-Avensis,18685,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-01-02 10:45:24
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij