Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.0

Używana Toyota Yaris I

2008-04-17
Toyota Yaris Na drodze mała Toyota zachowuje się bardzo pewnie, a karoseria nie przechyla się zbyt mocno nawet na pokonywanych szybko zakrętach.

Maluch z Kraju Kwitnącej Wiśni został stworzony przede wszystkim przez Europejczyków, z myślą o Europejczykach.

auto motor i sport 5/2005

Od chwili poczęcia, w Yarisie nie tylko upatrywano następcę modelu Starlet, równie ż miał się on przyczynić do poprawy wizerunku Toyoty w klasie samochodów małych.

Zgrabna Toyotka zaskakuje użytkowników obszernym - jak na auto tej klasy - wnętrzem. Miejsca zarówno z przodu, jak i na tylnej kanapie jest wystarczająco. Jedynie osoby o sporych gabarytach mogą narzekać na zbyt małe przednie fotele. Jeżeli zapragniemy przetransportować większą ilość bagażu, wystarczy tylko przesunąć tylną kanap ę o 15 cm. Powyższy manewr spowoduje, że przestrzeń ładunkowa z 205 litrów powiększy się do 305 l. Jednak przy tym ustawieniu wygoda osób podróżujących z tyłu staje się bardzo względna.

Z myślą o nowym modelu Toyoty, od podstaw został zaprojektowany silnik VVT-i, o pojemności 998 cm3 i mocy 65 KM. Tak niewielka jednostka napędowa zaskoczy niejednego użytkownika przyzwoitymi osiągami. Jej możliwości wyraźnie maleją, gdy do auta "zapakujemy" cztery osoby i bagaż - wtedy Yaris przypomina raczej ospałego muła. Jednak podstawową zaletą tego silnika jest niewielki apetyt na benzynę (w trasie Yaris potrafi spalić poniżej 6 l na 100 km).

WYNIKI CRASH-TESTU

Toyota Yaris w crash-tescie czołowym i bocznym otrzymała cztery gwiazdki. W trakcie uderzenia czołowego klatka piersiowa kierowcy i pasażera zostały przeciążone przez pasy bezpieczeństwa. Kolana i uda doznały lekkich obrażeń na skutek kontaktu ze sztywnymi elementami deski rozdzielczej oraz kolumny kierownicy. W zderzeniu bocznym kierowca nie odniósł żadnych urazów. W teście z symulowanym potrąceniem pieszego Yaris wypadł słabo.

Na drodze mała Toyota zachowuje się bardzo pewnie, a karoseria nie przechyla się zbyt mocno nawet na pokonywanych szybko zakrętach. W mieście, precyzyjny układ kierowniczy - także w wersjach bez wspomagania - zapewnia dobrą zwrotność.

Redaktorzy auto motor i sport mieli okazję przetestować Toyotę Yaris na dystansie 40 tys. km. Na koniec testu zgodnie stwierdziliśmy, że postawione przed konstruktorami zadanie pod hasłem "niezawodność" zostało wykonane z precyzją Jamesa Bonda. Toyota była eksploatowana głównie w trudnym okresie jesienno-zimowym, ale nie zakaszlała i nie kichnęła ani razu, ani razu też nie odmówiła posłuszeństwa. Konieczna była jedynie naprawa linki przy nagrzewnicy. Pasażerowie podróżujący obok kierowcy uskarżali się na brak nawiewu ciepłego powietrza na nogi. Okazało się, że sprawcą całego zamieszania była owa linka, która wypięła się z zatrzasku przy nagrzewnicy. Bardziej wrażliwym użytkownikom testowanej Toyoty przeszkadzał czasami hałas pochodzący od drgającego oparcia tylnej kanapy.

W raporcie awaryjności Dekry, w grupie aut do 3 lat, 87% badanych Yarisów nie wykazuje żadnych usterek. W Toyotach starszych niż pięcioletnie bezawaryjność znacznie spada i wynosi 53%. Najbardziej awaryjnymi podzespołami, w grupie wiekowej od 5 do 7 lat, są elementy układu zawieszenia, układ hamulcowy, oświetlenie oraz układ wydechowy.

Tekst Tomasz Bielanów
Zdjęcia archiwum

Ocena
plus Wysoka niezawodność, obszerne wnętrze, dobra widoczność, dobry komfort resorowania, możliwość różnorodnej aranżacji wnętrza
minus Słabo czytelny centralny wyświetlacz, małe, niewygodne siedzenia, słaba jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza

Oferowane silniki
•1.0 16V - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 998 cm3, moc maksymalna 48 kW (65 KM) przy 6000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 90 Nm przy 4100 obr/min, średnie zużycie paliwa 5,6 l/100 km
•1.3 16V - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1299 cm3, moc maksymalna 62 kW (87 KM) przy 6000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 122 Nm przy 4200 obr/min, średnie zużycie paliwa 6,3 l/100 km
•1.4 D-4D - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1364 cm3, moc maksymalna 55 kW (75 KM) przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 2000 obr/min, średnie zużycie paliwa 4,2 l/100 km

Historia modelu
1998: debiut Toyoty Yaris.
1999: silnik 1.3 16V.
2000: tytuł Samochodu Roku.
2001: silnik Diesla 1.4 D-4D.
2003: debiut sportowej wersji z silnikiem 1.5 turbo.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 47 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Maluch z Kraju Kwitnącej Wiśni został stworzony przede wszystkim przez Europejczyków, z myślą o Europejczykach.
    auto motor i sport, 2008-04-23 10:10:34
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij