Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.0

Używana Toyota Yaris: Rzadko się psuje

Poprzednia generacja Yarisa zasłużenie cieszy się opinią auta niezawodnego. Nieco słabiej pod tym względem wypadają jedynie silniki i zautomatyzowane skrzynie MM.  

2014-10-15
Używana Toyota Yaris

Nadwozie
Niedoskonałe są plastiki wnętrza, które bardzo się rysują i nawet pękają. Wymieniać? Niekoniecznie, chyba że bardzo Ci to przeszkadza. Tak samo musisz zaakceptować odpryski lakieru, które powstają szybciej niż w samochodach innych marek z podobnych roczników. Ale to może być wskazówka przy kupnie – bo jeżeli odprysków nie zauważysz, to znaczy, że karoseria była malowana, więc ten egzemplarz zaliczył uderzenie w coś twardego.

Podwozie
Czujniki ABS-u, na które narzekają internauci, same się nie uszkadzają w tej Toyocie. Taki defekt bierze się z niefachowej wymiany łożyska koła. Ceny czujników są bardzo zróżnicowane, bo za nowy, oryginalny zapłacisz 560 zł, za zamiennik 250 zł, a za używany – 150 zł. Znacznie częściej Yaris II może cierpieć na nadmiernie wyżłobione tarcze hamulcowe, co odkryje każdy mechanik podczas przeglądu, czy oponiarz przy wymianie ogumienia. Na dwie tarcze z przodu przeznaczysz 280 zł, na klocki 125 zł, na wymianę 150 zł – łącznie 555 zł.

Rzadko spotykana wersja z silnikiem 1.8 TS to mały pocisk, ale z trochę za słabymi hamulcami. Załóż na przód dobre klocki i tarcze (635 zł), elastyczne przewody hamulcowe z przodu i z tyłu zamień na metalowe (400 zł) i jak dołożysz jeszcze dobry płyn hamulcowy za 110 zł, możesz już tym autem fruwać. Wraz z 380 zł za robociznę zostawisz w warsztacie około półtora tysiąca, ale jaka satysfakcja z jazdy Cię czeka!

W benzynowych silnikach kontroluj poziom wody i oleju – unikniesz kłopotów z pompą wody oraz łańcuchem rozrządu.

Mocne strony
pluswysoka ogólna niezawodność
plusmała utrata wartości
plustrwały układ jezdny
plusobszerne wnętrze
plusprzesuwana tylna kanapa
plusdużo schowków w kabinie
plusdobry komfort jazdy jak na małe auto

Silniki
Na pewno zamiana najmniejszej jednostki napędowej w ofercie na trzycylindrową nie była najlepszym pomysłem. Silnik ten charakteryzuje się głośną pracą i drganiami, które są dokuczliwe dla kierowcy i z czym, niestety, trzeba się pogodzić. Słabym punktem jest pompa wody. Wycieki z niej mogą doprowadzić nawet do zatarcia silnika!

Po części wina może leżeć po stronie kierowcy, który nie kontroluje poziomu płynu chłodzącego i nie zwraca uwagi na plamy pod samochodem. Nowa pompa wody kosztuje 130-230 zł, wymiana 250 zł, razem 380- 480 zł. W przypadku zatarcia silnika wydatki będą nieporównanie większe. Jeżeli zatarcie nastąpiło na wale korbowym, co zdarza się częściej niż na cylindrze, remont motoru wyniesie 3000 zł. Stosunkowo często problemów przysparza katalizator, co jest przypadłością większości Toyot. Sterownik zauważa różnice między pierwszą sondą (przed katalizatorem) a drugą (za katalizatorem), przełącza silnik w tryb awaryjny, o czym poinformuje Cię kontrolka „check engine” na desce rozdzielczej. Nawet jak nie zauważysz tej lampki, poczujesz znaczny spadek mocy – Yaris nie chce jechać. Katalizator nawet jako zamiennik kosztuje 500-600 zł, ale jest inne, proste rozwiązanie, mianowicie założenie emulatora (proste urządzenie mechaniczne) drugiej sondy i problem znika. Koszt emulatora wraz z montażem wyniesie tylko 150 złotych.

Benzynowy silnik 1.3 jest najtrwalszy z oferowanych i zapewnia dobrą dynamikę przy niewielkim apetycie na paliwo

 

W silnikach benzynowych zdarza się wyciągnięcie łańcucha rozrządu, ale tylko w przypadkach, kiedy kierowca nie sprawdzał poziomu oleju albo znacznie wydłużał jego przebieg do wymiany. Hydrauliczny napinacz przy zbyt małym ciśnieniu oleju nie miał siły napiąć łańcucha. Powodowało to szarpaną pracę łańcucha, który w efekcie się rozciągał. Silnik chodzi wtedy głośno, nierówno, szarpie i nie ma mocy – rachunek za części i robociznę wyniesie 1400 zł. Dodajmy, że wyciągnięcie łańcucha nie wiąże się z wyciekami oleju. Mogą one wystąpić jedynie wtedy, gdy ktoś wymieniał łańcuch i zastosował niewłaściwy silikon albo nie wyczyścił dokładnie przylegających powierzchni.

Turbodiesla 1.4 D-4D polecamy osobom, które dużo jeżdżą. Trudności z odpaleniem, nierówna praca, brak mocy – to świadczy o nadmiernym zużyciu wtryskiwaczy. Wtryskiwacze Boscha wytrzymują różne przebiegi. Nie ma reguły, wszystko zależy od eksploatacji, czyli wymiany filtra paliwa i tankowania dobrego oleju napędowego. Wtryskiwacze dają się regenerować – jedna sztuka wraz z wymianą kosztuje od 400 zł do 800 zł, w zależności od zużycia.

Przeniesienie napędu
Kłopoty sprawia zautomatyzowana skrzynia MM (Multi Mode). Jeżeli masz trudności z ruszeniem, jeżeli biegi wypadają, a czas ich zmiany staje się coraz dłuższy, na pewno musisz odwiedzić serwis. Dzieje się tak przez uszkodzony sterownik skrzyni. Cena w autoryzowanym serwisie Toyoty, 8000 zł, z pewnością przestraszy, ale sterownik można naprawić za 1000 zł.

Niezawodność – wg Dekry bardzo wysoka, wg TÜV podobnie
Yaris II, tak jak wiele innych Toyot, nie boi się żadnych rankingów usterkowości. W często cytowanym przez nas raporcie Dekry, w 2013 roku zdobył maksymalną notę dwóch plusów w każdym z badanych przedziałów przebiegu: 0-50, 50-100, 100-150 tys. km. W zestawieniu na rok 2014 nieco obniżył loty, uzyskał „tylko” plus przy przebiegu 50-100 tys. km. Ale nadal jest jednym z najlepiej ocenianych przedstawicieli segmentu B. W ostatnim raporcie TÜV Yarisa drugiej generacji znajdziemy wśród samochodów 2-3-letnich, 4-5-letnich oraz 6-7-letnich na miejscach, odpowiednio, 14., 12. oraz 9. Na podstawie TÜV można więc zaryzykować twierdzenie, że im starszy Yaris, tym lepiej prezentuje się na tle rywali z różnych klas.

Tomasz Malec - Właściciel niezależnego Serwisu Aut Japońskich we Wrocławiu
Yarisa II trudno nazwać awaryjnym, skoro przedstawiciele handlowi zachwalają, że to auto nie do zajechania. Czterocylindrowy, benzynowy silnik 1.3 jest najlepszy do tego modelu. Samochód staje się bardziej charakterny i można już nim troszkę poszaleć. Moc, dobra trakcja plus bezawaryjność dają ciekawe połączenie i mogą zadziwić niejednego kierowcę.

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 47 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Fakt, świetne autko.

    aldi579, 2016-10-27 12:27:57
  • avatar
    zgłoś
    Yaris się w ogole nie psuje moja ciotka ma 14 letniego yarisa i jeździ bez awarii pod tym względem miażdży polo itp
    gienio832, 2016-07-13 00:09:36
  • avatar
    zgłoś
    To dobre auto, mimo że małe. W sumie to chyba jedynie jego pojemność jest w tym przypadku wadą. Poza tym fajnie się nim jeździ i wcale nie trzeba w tym celu być kobietą :P Polecam wszystkim, sam przekonałem się do tego maleństwa dopiero wynajmując w wypożyczalni Panek po kolizji, nie miałem czym wrócić do domu. Wcześniej nieco narzekałem na Yariski, bo kobiece bo za małe.

    RobMulin, 2016-06-29 19:08:47
  • avatar
    zgłoś
    Zgadzam się w 100%. Moja małżonka jeździ takowym na łańcuszku rozrządu i od 5 lat (od zakupu, rocznik 2000) żadnej awarii. Wiadomo wymiana klocków, płynów itp. ale poza tym NIC. 

    bondi, 2014-11-25 12:24:53
  • avatar
    zgłoś
    Jeśli interesuje Cię małe, miejskie niezawodne auto, powinieneś zwrócić uwagę na używaną Toyotę Yaris. Omijaj jedynie diesle i automatyczne skrzynie MM.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-10-15 09:48:14
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij