Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Używane: Alfa Romeo Brera czy Audi TT?

Życie jest za krótkie na jazdę nudnymi autami, a świat zza kółka coupé wygląda lepiej, dlatego włącz emocje i kup sobie coś oryginalnego – np. Alfę Romeo Brerę lub Audi TT.  

2014-04-10
Alfa Romeo Brera Italia Independent Alfa Romeo Brera Italia Independent

Alfa Romeo Brera
SILNIK: 1.75 TBi (200 KM) ROCZNIK: 2010 CENA: 65-70 000 zł

Polecana wersja
Albo „turbo benzina” (1,75 litra i 200 KM), albo 2-litrowy diesel (170 KM). Oba silniki z końca produkcji (od 2009 roku), niezawodne, ale cierpiące na mało porywający soundtrack – na szczęście to akurat da się zmienić.

Największa zaleta
Stylistyka. Brera należy do najbardziej podziwianych aut. Zaprojektowane przez Giorgetto Giugiaro nadwozie nie znudzi Ci się ani za rok, ani za dwa – Alfa to czysty seksapil na kołach.

Największa wada
Największa zaleta Audi jest piętą achillesową Alfy – raporty Dekry są dla niej miażdżące. Według nich średnio tylko co trzecie auto o przebiegu powyżej 100 000 km nie wykazało żadnych poważnych usterek.

Co sprawdzić kupując
Na sprawdzenie stanu auta najlepiej wybrać się do ASO Alfy, bo w lokalnym warsztacie może być z tym problem. Trzeba przyjrzeć się przewodom hamulcowym (pękają) i airbagom (szwankują czujniki).

Koszty utrzymania
Brery są stosunkowo tanie przy zakupie – 4-letni egzemplarz kosztuje tyle co 6-letnie Audi TT. Wydasz za to na naprawy (amortyzatory – ok. 1000 zł) i paliwo (silnik 1.75 TBI pali średnio 11 l/100 km).

Za: plus Oryginalne auto w dobrej cenie
Przeciw: minus Brera bywa awaryjna

Audi TT
SILNIK: 2.0 TFSI (200 KM) ROCZNIK: 2008 CENA: 60-65 000 zł

Polecana wersja
Z 3,2-litrowym silnikiem V6 (250 KM), który – oprócz tego, że „jedzie” – ma znakomitą ścieżkę dźwiękową i występuje tylko z napędem Quattro. Godna polecenia jest też jednostka 2.0 TFSI (200 KM).

Największa zaleta
Niska awaryjność potwierdzona raportami Dekry (czołowe miejsce w rankingu w swojej klasie). Audi TT to solidna niemiecka konstrukcja, której nie trapią poważne przypadłości. Części są łatwo dostępne.

Największa wada
Brak istotnych. Przeszkadzać mogą ciasnota z tyłu i niska ładowność. Na weekendową przejażdżkę trudno więc będzie zabrać znajomą parę – zastanawiamy się jednak, czy to na pewno jest wada?

Co sprawdzić kupując
Warto sprawdzić światła – ich regulacja nie zawsze działa jak trzeba. Historię napraw można sprawdzić po numerze VIN. Jak ognia unikaj aut sprowadzonych z USA – większość zaliczyła wcześniej „dzwona”.

Koszty utrzymania
Z częściami nie ma problemu, bo większość z nich pochodzi z Audi A3 (komplet amortyzatorów kosztuje ok. 600 zł). Używane „tetetki” trzymają jednak wysokie ceny – 6-letnie auto kosztuje ponad 60 000 zł.

Za: plus Solidne coupé o świetnych osiągach
Przeciw: minus Audi TT brakuje emocji

Werdykt: Alfa Romeo Brera to auto raczej dla miłośników – laikom w temacie Alf może przysporzyć nerwów. Wygrywa TT - co prawda jest drogie, ale dobre. Pytanie czy coupé kupuje się z rozsądku.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 156 740 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij