Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.3

Używane BMW: Trwałe, ale do czasu

Uchodzą za samochody, które znakomicie się prowadzą i są dobrze wykonane, ale je także gnębią powtarzalne awarie. Oto najczęstsze usterki BMW, przede wszystkim popularnych „trójek” E46 i E90-93 oraz „piątek” E60-61.  

2014-04-28
BMW usterki Czterocylindrowy turbodiesel 2.0 o mocy 177 KM może sprawiać wiele problemów.

Auta prestiżowej marki, jaką jest BMW nie należą ani do przesadnie awaryjnych, ani do rdzewiejących. Silniki benzynowe z reguły imponują aksamitną pracą, ale ponieważ wykazują się sporym apetytem, część kierowców decyduje się na montaż instalacji LPG. Można to zrobić, pod warunkiem że instalacja będzie starannie dobrana do danego silnika, serwisowana i regulowana. Większość BMW to pojazdy tylnonapędowe i tylne opony zużywają się po 30 tys. km – ich przebieg można wydłużyć do 40 tys. km ustawiając koła bardziej pionowo, czyli w mniejszym „negatywie”, oczywiście przy zachowaniu fabrycznych tolerancji.

Okno dachowe przesuwa się skokowo
Seria 3 E46, seria 3 E90-93
Szwankuje sterowanie odsuwaną częścią dachu
> nie trzeba nic wymieniać, wystarczy ponownie zainicjować sterowanie – 100 zł

Blokada kierownicy trzyma „na amen”
Seria 3 E90-93 
Zawodzi elektronika – jeden ze sterowników
> pomaga wgranie nowego oprogramowania i oczyszczenie blokady – 500 zł

Skrzypi tylne zawieszenie
Seria 3 E90-93, seria 5 E60-61 (oraz seria 5 E39 i seria 7 E65)
Wybite tuleje pływające zwrotnicy
> tuleja – 150 zł (można wymieniać je pojedynczo); koszt z robocizną – 275 zł

Nie działa system DSC, inne elektroniczne układy oraz pneumatyczne tylne zawieszenie
Seria 5 E60-61
Zalanie schowka pod podłogą bagażnika, w którym może być koło zapasowe
> koszty zależą od szkód poczynionych przez wodę i mogą wynieść od kilkuset złotych (w przypadku suszenia elektronicznych modułów) do kilku tysięcy zł (w razie konieczności wymiany modułów).

Stuki z okolic przedniego zawieszenia przy gwałtownym hamowaniu
Seria 5 E60-61
Uszkodzone silentbloki drążków reakcyjnych
> dwa gumowe elementy – 300 zł; koszt z wymianą – 450 zł

Stuki z przodu auta na drobnych nierównościach
Seria 5 E60-61
Wyrobiona maglownica w układzie kierowniczym (zbyt delikatne tuleje teflonowe), usterka występuje dopiero przy przebiegu ponad 200 tys. km
> używana maglownica – 1500–2000 zł (droższe w wersjach z układem Active
Steering), regenerowanych nie polecamy; koszt z robocizną – 2700–3200 zł.

Ekspert radzi

Robert Pawłowski - specjalistyczna Stacja Napraw BMW w Łomiankach k. Warszawy

Radzę sprawdzić przebieg auta przed zakupem, można go odczytać z różnych układów elektronicznych. Należy unikać aut z 2-litrowymi turbodieslami (177 KM), z oznaczeniami A i B na bloku silnika, przy złączeniu ze skrzynią biegów, od strony kierowcy. Silnik ten pracuje dużo lepiej od wersji o niższej mocy, ale zrywają się łańcuchy rozrządu. Jeszcze bardziej kłopotliwy jest model 320 si (E90), z lat 2005-2006, z silnikiem o mocy 173 KM. Nowy blok z tłokami kosztuje 9500 zł, a używanych silników praktycznie nie ma. W autach po powodzi po pół roku zawsze coś się zepsuje, a modele po naprawach blacharsko-lakierniczych miewają problemy z przewodami. W autach sprowadzanych z USA kłopoty sprawia elektronika.

To musi kosztować
Diesle:
2.0 R4 i 3.0 R6

> wycieki oleju spod kolektora ssącego – to objaw naderwania klap w kolektorze (mogą się urwać); sprawne klapy zapewniają szybsze gaszenie silnika i dzięki temu chronią łańcuch rozrządu przed przeskoczeniem; wyjęcie klap i założenie zaślepek kosztuje 450–500 zł, założenie nowego kolektora, zależnie od liczby cylindrów – 1700–2300 zł (różne modele BMW)
2.0 177 KM
> zerwane oba łańcuchy rozrządu, problem dotyczy przede wszystkim silników typu A i B (typ C od 2008 r. jest lepszy) – oznaczenie jest na bloku silnika; likwidacja uszkodzeń kosztuje ok. 3800 zł (seria 3 E90, seria 5 E60-61)
2.0 177 KM i 183 KM
> wtryskiwacze piezoelektryczne są bardzo czułe na jakość paliwa, cztery sztuki kosztują 6800 zł; z wymianą – 7250 zł (seria 3 E90, seria 5 E60-61)
3.0 R6
> pękają koła pasowe napędzające osprzęt, rachunek za części i robociznę – 1360 zł (seria 3 E90) 7 pękają stalowe kolektory wydechowe, co objawia się zapachem spalin w kabinie, nie da się tych kolektorów spawać; wymiana – 1900 zł; tańsze jest założenie żeliwnego kolektora od serii 5 E39 (seria 5 E60-61, do 2006 r.)

Benzynowe:
2.0 R4
> psują się cewki zapłonowe, wymiana czterech kosztuje ok. 600 zł (różne serie BMW) 7 awarii ulega napinacz łańcucha rozrządu, części – 750 zł; koszt z wymianą – 1200 zł (seria 3 E46, seria 3 E90)
> nadmierne zużycie oleju 1,5–2,0 l na 1000 km – zawodzą pierścienie tłokowe, konieczna rozbiórka silnika, wymiana wszystkich pierścieni, sprawdzenie nieszczelności; całkowity koszt – 4500 zł (seria 3 Compact E46, wersja 318 ti)
4.4 V8
> duże zużycie oleju – około 1,5 litra na 1000 kilometrów; obfite dymienie z rury wydechowej – nagar gromadzi się w przewodach wydechowych w głowicy i zatyka je całkowicie; naprawa wymaga wyjęcia głowicy, koszt – w granicach 5000 zł (seria 5 E60)
> urywające się łańcuchy napędu rozrządu – początkiem są problemy z chłodzeniem pompy wody służącej do chłodzenia turbosprężarek, co prowadzi do przegrzewania się oleju, który traci właściwości i dochodzi do przegrzania się i zerwania łańcuchów; łączny koszt usunięcia awarii (wymiana rozrządu i pompy chłodzenia turbosprężarki) – około 9000 zł (seria X5 E70, seria X6 E71, wszystkie do 2010 r.)

Jacek Dobkowski

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij