Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.2

Używane: Fiat 500 czy Mini?

Mimo że obydwa auta zostały pokazane kilka lat temu, każde z nich spotkane na ulicy wciąż przyciąga wzrok przechodniów. W bitwie stylowych modeli Fiat 500 i Mini.

2014-04-01

Fiat 500
SILNIK:
1.2 (69 KM) ROCZNIK: 2011 CENA: 30-35 000 zł

Polecana wersja
Większość „500” na rynku wyposażona jest w benzynowy silnik 1.2. Nie jest demonem prędkości, ale za to jego konstrukcja jest prosta, a części i naprawy są tanie. Jeśli chcesz „500” na ostro to tylko w wersji Abarth.

Największa zaleta
Prosta obsługa, dobra widoczność z wnętrza i stosunkowo niski spadek wartości, a przede wszystkim sympatyczny styl – „500” ma prawie siedem lat i mimo swojego wieku zupełnie się nie opatrzyła.

Największa wada
„500” tylko do miasta – słabe silniki nie sprawdzą się w trasie. Z tyłu wytrzymają jedynie dzieci, bo przestrzeni brakuje w każdym kierunku. Długonodzy z przodu będą narzekać na wystającą konsolę.

Co sprawdzić kupując
Fiaty 500 z naklejkami na nadwoziu nie lubią automatycznych myjni, warto też skontrolować lakier. Czasami psują się chromowane klamki, które potrafią zostać w ręce. Szybko zużywają się łączniki stabilizatora.

Koszty utrzymania
Egzemplarze z roczników 2009- 2010 można kupić za około 25 tys. złotych. Bywają bogato wyposażone, a ich przebiegi są przeważnie niskie. „500” to technicznie Fiat Panda II, więc jej naprawy są tanie.

Za: plus Retro-styl w dobrej cenie
Przeciw: minus Ciasne wnętrze

Mini Cooper
SILNIK: 1.6 (122 KM) ROCZNIK: 2011 CENA: 45-50 000 zł

Polecana wersja
Już podstawowa odmiana One (z 75- lub 98-konnym silnikiem) potrafi wywołać uśmiech na twarzy kierowcy, ale prawdziwa zabawa zaczyna się od wersji Cooper (122 KM) i Cooper S (175 KM).

Największa zaleta
Zdecydowanie właściwości jezdne. Mini prowadzi się jak gokart – jest bardzo zwrotne i ma precyzyjny układ kierowniczy. Na krętej drodze potrafi „uciec” większym i szybszym autom – po prostu czysty fun.

Największa wada
Znakomite prowadzenie odbija się na komforcie, który jest tylko przeciętny, a w wersjach ze sportowym zawieszeniem wręcz słaby. Wykończenie i jakość niektórych materiałów potrafią zaskoczyć in minus.

Co sprawdzić kupując
Termostat, elektryczną pompę wody (w przypadku wersji turbo), a także elektrykę – to trzeba sprawdzić. Warto też przyjrzeć się mechanizmowi składania przednich foteli, który może się zacinać.

Koszty utrzymania
„Miniaki” nie są tanie – wersja One z 2011 r. kosztuje około 40 000 złotych, Coopery są jeszcze droższe. Naprawy w ASO (BMW) do najtańszych nie należą, a serwisowanie poza nimi może być ryzykowne.

Za: plus Jeździ jak żaden inny maluch
Przeciw: minus Droższy przy zakupie

Werdykt: Fiat jest tańszy od Mini, ale za to gorzej wykonany. To auto dla kobiet, idealnie pasuje do niego damska torebka. Pojedynek wygrywa Mini - za jego kółkiem można poszaleć, a przez to, że produkuje je BMW - jest trwałe.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 77 200 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    porównanie w ogóle nie na miejscu, może i pięćsetka chciałaby być stawiana w jednym szzeregu z Mini, jednak to zdecydowanie nie ta bajka. Choć muszę przyznać, że jak na Fiata całkiem, całkiem design, ale wykończenie mega słabiutkie

    Pastuch, 2014-04-02 08:14:14
  • avatar
    zgłoś
    Mimo że obydwa auta zostały pokazane kilka lat temu, każde z nich spotkane na ulicy wciąż przyciąga wzrok przechodniów. W bitwie stylowych modeli Fiat 500 i Mini.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-04-01 16:23:07
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij