Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Używane: Ford S-Max czy Opel Zafira?

Porównujemy dwa zadomowione na rynku minivany. Ford S-Max jeździ jak porządna osobówka, a Opel Zafira kusi wnętrzem dla 7 osób w standardzie – którego więc wybrać?  

2014-05-05

Ford S-Max
SILNIK: 2.0 TDCI (140 KM) ROCZNIK: 2010 CENA: 50-60 000 zł

Polecana wersja
Godny polecenia jest silnik 2.0 TDCI, który Ford kupuje w koncernie PSA (Peugeot/Citroën) – ma wystarczającą ilość „pary” (140 KM i 320 Nm) i jest oszczędny (w teście „amis” na 50 000 km spalił śr. 7,4 l/100 km).

Największa zaleta
S-Maxa pokochają ci, którzy oprócz wożenia innych, sami chcą poczuć frajdę z jazdy – zawieszenie Forda jest lepsze niż w niejednej osobówce. W przestronnym wnętrzu każdy pasażer znajdzie lampkę do czytania.

Największa wada
W S-Maksie, podobnie jak w innych modelach Forda (np. w Mondeo), część materiałów w środku łatwo się „rysuje” i wygląda na starsze niż w rzeczywistości. Uwaga na hamulec ręczny – może „przyciąć” palce!

Co sprawdzić kupując
W raportach Dekry S-Max wypada znakomicie – mało co się w nim psuje (potwierdził to nasz test na 50 000 km – zero usterek). Do kontroli – regulacja świateł i sprzęgło (za szybko się zużywa; koszt 1500 zł).

Koszty utrzymania
S-Max na rynku używanych wciąż „trzyma” cenę, a to dlatego, że nie pojawił się jego następca. Koszty serwisu i części (są zamienniki) nie są niskie (filtr DPF kosztuje 5000 zł, przegląd – 1000 zł).

Za plus Minivan a jeździ jak osobówka
Przeciw minus Cena, plastiki się rysują

Opel Zafira
SILNIK: 1.9 CDTI (120 KM) ROCZNIK: 2010 CENA: 35-45 000 zł

Polecana wersja
1.9 CDTI o mocy 120 KM; jego 150-konny wariant pali tyle samo (ok. 8 l/100 km) i jest bardziej dynamiczny (o ok. 2 s szybszy do setki), ale cierpi na kosztowne awarie zaworu EGR (1500 zł plus robocizna).

Największa zaleta
Flex 7. Dzięki temu sprytnemu systemowi składania i przesuwania foteli Zafira może być 7-osobowym „autobusem” albo 2-osobowym „dostawczakiem”. Bagaże można zabezpieczyć przed przesuwaniem.

Największa wada
Komfort jazdy, który jest niższy niż u rywali. Zafira jest też dość głośna, szczególnie przy prędkości powyżej 120 km/h. Do tego w mieście przeszkadza słaba widoczność. Przydałoby się więcej schowków.

Co sprawdzić kupując
Przede wszystkim stan zawieszenia (szwankują łożyska i sprężyny – ich koszt to około 500 i 200 złotych) i przewodów hamulcowych (korodują). Rdza atakuje też nadkola i drzwi – lepiej więc dobrze sprawdzić lakier.

Koszty utrzymania
Egzemplarze Zafiry z lat 2010-2011 kosztują ok. 40 000 zł. W dieslach 1.9 CDTI, częściej niż twierdzi producent, trzeba wymieniać pasek rozrządu – najlepiej co 4 lata lub 90 tys. km (koszt w serwisie – 1400 zł).

Za plus Praktyczny i z dużym wnętrzem
Przeciw minus Nie najwyższy komfort jazdy

Który lepszy?
Opel Zafira to bardzo oszczędny, niedrogi i praktyczny van, ale w porównaniu z S-Maksem przegrywa w kategoriach komfortu i prowadzenia. Jakość wykonania w Oplu także pozostawia wiele do życzenia.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 81 250 PLN
Dostępne nadwozia: van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij