Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
2.3

Używane: Hyundai i30 czy Toyota Auris?

Japońska godzilla czy koreański tygrys – w końcu na Fordzie Focusie czy VW Golfie świat kompaktów się nie kończy. I bardzo dobrze. W dalekowschodniej walce – Auris i i30.

2014-09-23
Dalekowschodnia walka: Auris vs i30

 

 

HYUNDAI i30 TOYOTA AURIS
SILNIK: 1.6 r4 (126 KM )  SILNIK: 1.6 r4 (132 KM )
ROCZNIK: 2011 ROCZNIK: 2011
CENA: 35-38 000 zł CENA: 40-45 000 zł
POLECANA WERSJA
Benzynowa 1.6. Z takim motorem i30 jest wystarczająco dynamiczny – 11,2 s do setki i maksymalnie 192 km/h. Jego wadą (podobnie jak słabszego 1.4) jest nie najlepsza elastyczność. Śr. spalanie – 8,4 l na 100 km. Benzynowa 1.6 Dual VVT-i. Auris z tym silnikiem robi setkę w czasie 9,9 s, a pali średnio tylko o 0,2 l/100 km więcej niż i30. W dodatku dzięki sześciobiegowej skrzyni (i30 ma pięć przełożeń) jest cichszy.
NAJWIĘKSZA ZALETA
Przestronne, prawie jak w aucie klasy wyższej, wnętrze. Z tyłu w i30 można posadzić trójkę pasażerów i tylko naprawdę wysocy wśród nich będą narzekać na małą ilość miejsca nad głową. Poza tym – pełen luz. Auris punktuje głównie bardzo przyzwoitym komfortem jazdy – jego zawieszenie sprawnie połyka zarówno mniejsze, jak i większe dziury, w dodatku robi to bez wydawania przykrych dźwięków.
NAJWIĘKSZA WADA
Komfort jazdy. Tu gdzie Auris zbiera punkty, i30 traci. Z łagodnymi nierównościami rozprawia się całkiem dobrze, ale na większych potrafi mocno wstrząsnąć pasażerami (zwłaszcza gdy jest obciążony). Jakość materiałów w kabinie i ich kiepska prezencja. W Aurisie plastiki wyglądają na twarde i takie są, a np. schowek przed pasażerem potrafi trzeszczeć na dziurach. Nieczytelne są również zegary.
CO SPRAWDZIĆ KUPUJĄC
Czujniki ciśnienia w oponach – szaleją i wskazują zbyt dużą ilość powietrza. Ważne, aby załapać się na 5-letnią gwarancję na układ napędowy, trzeba upewnić się, że wszystkie przeglądy były robione w ASO. Auris swojej poprzedniczce, brylującej w rankingach niezawodności Corolli, wstydu nie przynosi. Skontrolować trzeba to, co zawsze plus działanie ręcznego (lubi „puścić”), sprzęgła i hamulców.
KOSZTY UTRZYMANIA
Niższe, a nawet dużo niższe, niż w wypadku rywali. Np. kompletne sprzęgło do i30 można kupić już za 380 zł, amortyzator – za ok. 150 zł. Zużycie paliwa i wersji benzynowych, i diesli też nie osuszy portfela. Większość części do Aurisa jest droższa niż do i30 – sprzęgło nawet o 50%! Toyota dawała 3-letnią gwarancję, którą można było przedłużyć do 5 lat. Zużycie paliwa przez Aurisy nie jest wysokie.
WERDYKT
Ani i30, ani Auris stylistyką nie porywają – mają wozić ludzi, nie zapewniając przy tym większych emocji. Auris wygrywa o włos.
HYUNDAI i30 2. MIEJSCE, 2/5pkt.
TOYOTA AURIS 1. MIEJSCE, 3.5/5pkt.
plus Porządnie wykończona i przestronna kabina
minus Przeciętne komfort jazdy i dynamika
plus Nie wstrząsa pasażerami podczas jazdy
minus Twarde plastiki, „sztuczny” układ kierowniczy
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 67 600 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Japońska godzilla czy koreański tygrys – w końcu na Fordzie Focusie czy VW Golfie świat kompaktów się nie kończy. I bardzo dobrze. W dalekowschodniej walce – Auris i i30.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-09-23 13:35:49
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij