Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Używane: Jeep Wrangler i Land Rover Defender

Mówisz teren, myślisz Jeep albo Land Rover. Jeśli szukasz naprawdę hardcorowej terenówki, te dwa auta po prostu musisz brać pod uwagę. W błotnym starciu Wrangler i Defender.

2015-04-11
Jeep Wrangler i Land Rover Defender

JEEP WRANGLER
SILNIK: 2.8 CRD R4 (177 KM) ROCZNIK: 2007 CENA: 60-80 000 ZŁ

Polecana wersja

Jeśli nie chcesz wozić ze sobą stacji benzynowej, kup auto z silnikiem 2.8 CRD. Ma 177 KM i, co ważne w jeździe terenowej, sporo momentu dostępnego od niskich obrotów – 460 Nm. Średnie spalanie to ok. 11 l/100 km.  

Największa zaleta

Jak na auto, które w terenie bez popicia łyka na śniadanie większość przeszkód, Wrangler ma zadziwiająco cywilizowane wnętrze z niezłym wyposażeniem (klima, tempomat) i jeździ znośnie również na asfalcie.  

Największa wada

Układ kierowniczy jest mało precyzyjny, przestronność z tyłu bardzo przeciętna, a siedziska foteli za krótkie. Poza tym Wrangler nie trzyma tak dobrze wartości przy odsprzedaży jak Defender.  

Co sprawdzić kupując

W serwisie trzeba sprawdzić mocowanie przednich nadkoli i błotników. Gdy są obluzowane, może dojść do uszkodzenia hamulców (była akcja przywoławcza). Skontroluj też, czy rama nie pordzewiała i nie była łatana.  

Koszty utrzymania

Aerodynamika kamienicy źle wpływa na średnie zużycie paliwa – jazda w mieście pochłonie do 15 litrów ON na 100 km. Części do Jeepa nie są tanie – kompletne sprzęgło kosztuje od 900 do nawet 1700 zł.  

plus Świetny w terenie, niezły na drodze, bogate wyposażenie
minus Niewygodne fotele, dość ciasne wnętrze

LAND ROVER DEFENDER
SILNIK: 2.4 R4 (122 KM) ROCZNIK: 2007 CENA: 65-80 000 ZŁ

Polecana wersja

Najlepsza jest wersja z dieslem Forda (od 2007 r.) – ma 2,4 l pojemności, 122 KM i 359 Nm. Defender z tą jednostką ma sześć biegów i może pociągnąć nawet 3,5-tonową przyczepę z hamulcem.  

Największa zaleta

Dla Land Rovera jazda zaczyna się, kiedy reszta aut już dawno zawróciła albo woła o pomoc – np. właśnie Defendera. Jego właściwości terenowe są legendarne, znane od Afryki po Syberię.  

Największa wada

Jeśli przyjmiemy, że to do czego Defender został stworzony robi doskonale, to czy tak przyziemne rzeczy jak komfort jazdy (który tutaj nie istnieje) czy wyposażenie (również brak) można uznać za wady?  

Co sprawdzić kupując

Czy nie wycieka olej z silnika, czy podwozie nie skorodowało i czy we wnętrzu nie chlupocze woda (zdarzały się przecieki). Trzeba pamiętać, że auta z osprzętem wyprawowym były intensywnie eksploatowane w terenie.  

Koszty utrzymania

Średnie spalanie wynosi, podobnie jak u Jeepa, ok. 11 l/100 km (w terenie jest wyższe). Części są tańsze niż do Wranglera: sprzęgło kosztuje 712 zł, amortyzatory – od 180 do 500 zł za sztukę.  

plus Nie do zdarcia tam, gdzie kończy się asfalt
minus Nie do jazdy tam, gdzie drogi są asfaltowe

Werdykt
Jeśli szukasz auta tylko do off-roadu, oba modele to dobre propozycje. Jeśli jeździsz też po asfalcie, weź Wranglera.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 188 500 PLN
Dostępne nadwozia: suv-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij