Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Używane: Mazda 3 czy Seat Leon

Obydwa modele to kompakty o delikatnie sportowym charakterze. Wygląd każdego z nich jest jedyny w swoim rodzaju, za to emocji na drodze obydwa auta dostarczają podobnych.

Sebastian Kościółek 2016-08-01

MAZDA 3
SILNIK: 2.0 (150 KM)
ROCZNIK: 2011
CENA: 35-45 TYS. ZŁ

Polecamy wersję
Najlepszy jest 2-litrowy silnik benzynowy – ma 150 KM i pali średnio niecałe 8 l/100 km (tyle, co wersja z jednostką 1.6, słabszą o 45 KM). W naszym teście „trójka” przyspieszała do setki w 9,5 sekundy.

Największa zaleta
Mazda na pierwszym miejscu stawia kierowcę i przyjemność z jazdy. Najbardziej podoba nam się 6-biegowa skrzynia o sportowym charakterze. Dźwignia działa z przyjemnym oporem, a jej drogi prowadzenia są krótkie.

Największa wada
Mimo większego niż w Leonie (o 6,2 cm) rozstawu osi tylna część kabiny „trójki” nie rozpieszcza pasażerów przestronnością. Nie uświadczymy też niestety wejścia USB czy menu w języku polskim.

Co sprawdzić kupując
Sprzęgło – jeśli „łapie” gwałtownie i w ostatniej fazie, może być zużyte. Warto też dokładnie obejrzeć lakier, który jest miękki i podatny na zarysowania – w razie czego będzie argument w negocjacjach.

Koszty utrzymania
„Trójka”, według Dekry, jest jednym z najmniej awaryjnych aut (w ogóle, nie tylko wśród kompaktów). Ale jeśli już coś się zużyje, części są droższe niż do Seata – np. amortyzator nawet o 100 zł (kosztuje ponad 200 zł).

SEAT LEON
SILNIK: 2.0 TDI (140 KM)
ROCZNIK: 2011
CENA: 35-40 TYS. ZŁ

Polecamy wersję
Z 2-litrowym TDI o mocy 140 KM. W autach po face liftingu (od 2009 r.) miał on już wtrysk typu common-rail, te silniki były o wiele mniej awaryjne niż wcześniej stosowane (z pompowtryskiwaczami).

Największa zaleta
Leon podobnie jak Mazda kocha zakręty (w teście podczas jazd
w slalomie był najszybszy spośród testowanych kompaktów). Zachwyca także precyzyjnym układem kierowniczym.

Największa wada
Słaba widoczność do przodu i do tyłu. Tę pierwszą ograniczają oryginalne, szerokie słupki, za którymi chowają się wycieraczki. Leon jest też głośny – przy 100 km/h hałas w kabinie wynosi aż 70 db(A).

Co sprawdzić kupując
Obowiązkowo trzeba skontrolować stan turbosprężarki – jeśli nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia, może narazić właściciela na wydatki nawet 7000 zł. Trzeba się też przysłuchać jej pracy (czy nie gwiżdże).

Koszty utrzymania
Leon potwierdza, że części do aut europejskich są tańsze – za sprzęgło tej samej firmy (LuK) do Leona zapłacimy o 150 zł mniej niż do Mazdy! Przejechanie 100 km Seatem będzie też tańsze o 2 zł.

Werdykt
Gwiazdkami dzielimy po równo, ale ze względu na wygodniejsze wnętrze dla siebie wybralibyśmy Leona.

Miejsce 1. – Seat Leon
plus znakomite wyważenie w zakrętach
plus dynamiczny silnik
minus słabe wyciszenie kabiny
minus plastikowe wnętrze

Miejsce 2. – Mazda 3
plus oryginalny design
plus niska awaryjność
plus świetne wrażenia z jazdy
minus mały bagażnik (z kołem zapasowym – 300 l)

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij