Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.0

Używane: Peugeot 308 CC czy VW Eos?

Jeśli chcesz wpuścić trochę ekstrawagancji do swojego garażu, spraw sobie kabriolet z twardym dachem, taki jak Peugeot 308 CC albo VW Eos. Można nimi jeździć przez cały rok.  

2014-07-14
Peugeot 308 CC Peugeot 308 CC

Peugeot 308 CC 1.6 THP
SILNIK: 1.6 (156 KM)  ROCZNIK: 2011  CENA: 65-70 000 zł

Polecana wersja
Ta z silnikiem benzynowym 1.6 THP (156 KM i 9,6 s do setki). Podobnie jak 1.4 TSI w VW, jest najlepszym połączeniem dobrych osiągów i niezłej ekonomii. Uwaga – potrafi spalić zarówno 6, jak i 12 l/100 km.

Największa zaleta
Znakomite fotele z dobrym podparciem bocznym. W kabriolecie Peugeota ani długa podróż, ani ostre wiraże nie przyprawią Cię o ból pleców, bo ciało będzie zawsze pewnie przytrzymywane w fotelu.

Największa wada
308 CC wstrząsa swoimi pasażerami niezależnie od tego czy dach jest złożony czy nie. Do szybszej jazdy „topless” skutecznie zniechęcają drgające rama przedniej szyby i lusterka wsteczne.

Co sprawdzić kupując
Jak działa mechanizm otwierania dachu – najlepiej w ASO albo w serwisie, który „siedzi” w kabrioletach. Dobrze też skontrolować wnętrze, czy nie przecieka. Poza tym standardy – szczelność silnika i zawieszenie.

Koszty utrzymania
Właściciele 308 CC nie narzekają na wysokie koszty utrzymania – auta stosunkowo mało palą, a usunięcie typowych usterek (np. szybko zużywające się hamulce z przodu – już przy 40 tys. km) nie jest drogie.

Za plus Dziarski silnik i porządnie wykonane wnętrze
Przeciw minus Przeciętny komfort jazdy

Volkswagen Eos 1.4 TSI
SILNIK: 1.4 (160 KM) ROCZNIK: 2011 CENA: 65-70 000 zł

Polecana wersja
W wypadku Eosa po face liftingu najlepiej wybrać silnik 1.4 TSI (160 KM, setka w 8,8 s). Wcześniej był on awaryjny (np. rozciągał się łańcuch rozrządu), ale po 2010 r. usunięto trapiące go mankamenty.

Największa zaleta
Komfort i właściwości jezdne. W Eosie możesz poszaleć w zakrętach, a na kiepskich drogach wstrząsy nie są dokuczliwe. Nawet gdy jedziesz na niskoprofilowych oponach i z otwartym dachem.

Największa wada
Brak, nawet za dopłatą, bocznych poduszek powietrznych dla pasażerów z tyłu. Szkoda, że VW w ogóle ich nie oferował, bo w Eosie z tyłu „da się żyć”– jest tam więcej miejsca niż w 308 CC.

Co sprawdzić kupując
Dach Eosa (szczególnie sprzed liftingu) znany jest z tego, że przecieka. Dobrze więc zerknąć pod dywaniki i sprawdzić, czy nie ma tam pleśni. Warto upewnić się również, czy w bagażniku nie ma rdzy.

Koszty utrzymania
Eos jest nieco droższy w utrzymaniu. Np. amortyzatory kosztują o ok. 100 zł więcej niż do „francuza”. Za to spalaniem od niego nie odbiega. Ze względu na imidż Eos ma niższy spadek wartości.

Za plus Jeździ jak po szynach i zapewnia świetny komfort
Przeciw minus Kierowcy skarżą się na wodę w środku

Werdykt
Eos to widok rzadszy niż „911” – to plus. Przecieki wody zniechęcają jednak do jego kupna. Peugeot 308 CC wygrywa porównanie – jest ładny i ekonomiczny.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij