Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Używane Renault Clio II

Clio pierwszej generacji urodziło się w raju - tak przynajmniej głosiło hasło reklamowe. Niestety szybko okazało się, że boski rodowód nie stał się kluczem do wymarzonego sukcesu.

2008-04-29
Renault Clio II Renault postanowiło skosztować rajskiego jabłka po raz drugi. Stworzyło zupełnie nowy samochód – Clio drugiej generacji.

auto motor i sport 3/2005

Renault Clio I nie zrobiło na polskim rynku oszałamiającej kariery (w ciągu siedmiu lat sprzedano około 10 tys. egzemplarzy auta). W 1998 roku Renault postanowiło skosztować rajskiego jabłka po raz drugi. Stworzyło zupełnie nowy samochód - Clio drugiej generacji. Tym razem auto okazało się warte grzechu.

Podstawowa wersja "renówki" jest wyposażona w silnik 1.2 o mocy 60 KM. O ile samochód do setki przyspiesza w miarę żwawo, o tyle elastyczność, szczególnie na piątym biegu, pozostawia wiele do życzenia. Tak naprawdę ta niewielka jednostka zaczyna wartko przyspieszać dopiero powyżej 2 tysięcy obrotów. Powoduje to, że we wnętrzu auta odgłos pracy silnika staje się coraz bardziej uciążliwy. W trasie Renault Clio II potrafi spalić 5,3 litra benzyny na 100 km, natomiast w cyklu miejskim zużycie paliwa wzrasta do 8,1 litra.

Zawieszenie Renault Clio II z dużą precyzją i łatwością pokonuje i tłumi nierówności na drodze. Auto charakteryzuje się również dobrą stabilnością, co udowodniła przeprowadzona próba slalomu. Jedynym minusem jest fakt, iż samochód przy próbie gwałtownej zmiany pasa ruchu wykazywał niebezpieczną wrażliwość na zmianę obciążenia.

WYNIKI CRASH-TESTU

Renault Clio II w teście zderzeniowym otrzymało cztery gwiazdki. Integralność kabiny samochodu została zachowana. Klatka piersiowa kierowcy doznała urazu z powodu ucisku spowodowanego przez pasy bezpieczeństwa. Lekkich obrażeń doznały kolana, które uderzyły wmocowanie kolumny kierownicy. W trakcie zderzenia bocznego największym urazom uległy jama brzuszna (uszkodzona przez podłokietnik) i miednica.

Wnętrze Clio drugiej generacji, jak na model z klasy niższej średniej, oferuje sporo miejsca z przodu. Z tyłu natomiast, szczególnie wysokim osobom będzie brakowało miejsca na nogi. Wnętrze samochodu jest wystarczająco szerokie, a nisko osadzone fotele powodują, że nad głowami siedzących pasażerów, tak- że na tylnej kanapie, pozostaje jeszcze trochę miejsca. Słowa krytyki należą się szarej, zbyt monotonnej i plastikowej desce rozdzielczej.

Pierwsze modele z 1998 roku w standardzie były wyposażone w poduszkę powietrzną kierowcy oraz pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa. Po 2001 r., kiedy to Renault Clio II przeszło kurację odmładzającą, na liście podstawowego wyposażenia pojawiły się również poduszka powietrzna pasażera i dwie boczne oraz ograniczniki napięcia w pasach bezpieczeństwa.

Jeżeli przyjrzymy się raportom awaryjności sporządzonym przez specjalistów z Dekry, to w 52% modeli starszych niż 5-letnie nie stwierdzono usterek. Z kolei w 25% aut wykryto poważne awarie, natomiast w 22,5% dopatrzono się nieznacznych usterek. Do najsłabszych punktów samochodu należą niesprawny układ hamulcowy oraz rozrusznik. Usterki przytrafiały się też takim elementom jak immobilizer, czy pasek zębaty napędu rozrządu. Bardzo często dochodzi również do przerdzewień w obrębie układu wydechowego.

Tekst: Tomasz Bielanów
Zdjęcia: archiwum

Ocena
plus Komfortowe resorowanie, przestronne wnętrze, spora ładowność, bogate wyposażenie seryjne
minus Głośny silnik 1.2 (szczególnie na wysokich obrotach), słabe hamulce

Oferowane silniki
•1.2 - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1149 cm3, moc maksymalna 44 kW (60 KM) przy 5250 obr/min, maksymalny moment obrotowy 93 Nm przy 2500 obr/min, średnie zużycie paliwa 6,2 l/100 km
•1.6 16V - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1598 cm3, moc maksymalna 79 kW (107 KM) przy 5750 obr/min, maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3750 obr/min, średnie zużycie paliwa 7,2 l/100 km
•1.9 TD - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1870 cm3, moc maksymalna 55 kW (75 KM) przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 2000 obr/min, średnie zużycie paliwa 5,2 l/100 km
•1.5 dCi - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1461 cm3, moc maksymalna 48 kW (65 KM) przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 2000 obr/min, średnie zużycie paliwa 4,3 l/100 km

Historia modelu
1998: debiut Clio II.
2000: Clio Sport z silnikiem 2.0 o mocy 168 KM i Clio V6 dysponujące mocą 226 KM.
2001: face lifting, silnik 1.5 dCi.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 41 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Clio pierwszej generacji urodziło się w raju - tak przynajmniej głosiło hasło reklamowe. Niestety szybko okazało się, że boski rodowód nie stał się kluczem do wymarzonego sukcesu.
    auto motor i sport, 2008-04-30 08:27:32
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij