Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Używane Renault Kangoo: Wytrwały

Renault Kangoo od dziewięciu lat na rynku, nadal jest atrakcyjny dla poszukujących auta o większych możliwościach przewozowych.

2007-02-27
Renault Kangoo Z tyłu Kangoo wygodnie mieszczą się trzy osoby.

Podstawowy model (osobowy czy dostawczy) w porównaniu z konkurentami nie imponuje obszernością wnętrza czy ładownością, ale Kangoo występuje również w odmianie przedłużonej o 32,5 cm i w wersji o zwiększonej do 750 kg ładowności. Auto wykonywane jest też w dwóch odmianach uterenowionych, o zwiększonym prześwicie z napędem na przednią lub obie osie.

Kangoo, w przeciwieństwie do poprzednich małych furgonów Renault, nie jest zbudowane na bazie auta osobowego, lecz powstało od razu jako samochód dostawczy. Dzięki temu podwozie i nadwozie są przygotowane do intensywnej eksploatacji.

Proste zawieszenie ma dużą trwałość, nawet większą jak w porównywalnej wielkości autach osobowych. W przednim najszybciej zużywają się łączniki stabilizatora, choć ich trwałość sięga nawet 100 000 km. Nie są szczególnie drogie, komplet (dwie sztuki) kosztuje 100 zł. Jeszcze większe przebiegi wytrzymują sworznie zwrotnic. Tylne zawieszenie jest praktycznie bezawaryjne, można je uszkodzić jedynie nadmiernie obciążając auto przy jeździe po złych nawierzchniach. Wtedy zdarza się, że pęka jeden z czterech drążków skrętnych. Wymiana (drążek i robocizna) to 710 zł.

Znane z innych modeli firmy układy napędowe nie sprawiają problemów. Jedynie w 1,5-litrowych turbodieslach K9K sporadycznie zdarzają się wycieki oleju przez tylny uszczelniacz wału korbowego (wymiana wymaga wymontowania skrzyni biegów i jest kosztowna - 103 zł kosztuje uszczelniacz, a robocizna 800 zł). W autach z silnikami benzynowymi czasami ulega uszkodzeniu kosztująca 195 zł poduszka zawieszenia skrzyni biegów. Dość szybko nalotem korozyjnym pokrywają się układy wydechowe, ale praktycznie dopiero po 80 tys. km jako pierwszy do wymiany dojrzeje tłumik końcowy. Generalnie większą trwałość mają układy wydechowe samochodów eksploatowanych w dłuższych trasach.

Klocki hamulcowe z przodu wymienia się przeciętnie co 40 000 km, szczęki hamulcowe z tyłu wytrzymują przebieg nawet 120 000 km. Zdarzają się problemy z hamulcem pomocniczym - trzeba przesmarować połączenia jego elementów.

Materiały zastosowane we wnętrzu są odporne na zadrapania. Zimą potrafią blokować się drzwi przesuwane. W egzemplarzach z pierwszych lat produkcji występowały problemy z immobilizerami. Częstą usterką jest uszkodzenie rezystora dmuchawy układu ogrzewania (160 zł). W autach z silnikami benzynowymi pierwszej generacji przeglądy konieczne były co 20 000 km, w dieslach co 15 000 km. W pojazdach z nowszymi zespołami napędowymi dokonuje się ich co 30 000 km.

Kangoo jest wytrzymałym i trwałym uniwersalnym furgonikiem. Jest prosty, surowy i spartański, za to nie nękają go poważniejsze awarie istotnych układów, a drobne usterki są łatwe do usunięcia.

Ocena
plus Przestronne wnętrze, funkcjonalność, bogate wyposażenie dodatkowe, dobra widoczność, dobry komfort resorowania, duża ilość schowków, niskie zużycie paliwa (diesle)
minus Słabe podstawowe silniki, materiały wykończeniowe przeciętnej jakości, połacie odkrytej blachy we wnętrzu, fotele o niewystarczającym trzymaniu bocznym

Polecane silniki
1.6 16V - benzynowy, czterocylindrowy, rzędowy, poj. skokowa 1598 cm3, moc maksymalna 70 kW (95 KM) przy 5000 obr/min, maks. moment obrotowy 148 Nm przy 3750 obr/min, średnie zużycie paliwa 7,5 l/100 km
1.4 - benzynowy, czterocylindrowy, rzędowy, poj. skokowa 1390 cm3, moc maksymalna 55 kW (75 KM) przy 5500 obr/min, maks. moment obrotowy 114 Nm przy 4250 obr/min, średnie zużycie paliwa 7,5 l/100 km
1.5 dCi - wysokoprężny, czterocylindrowy, rzędowy, poj. skokowa 1461 cm3, moc maksymalna 60 kW (82 KM) przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy 185 Nm przy 1750 obr/min, średnie zużycie paliwa 5,2 l/100 km

Historia modelu

1997: prezentacja Kangoo z silnikami benzynowymi 1.2 i 1.4 oraz dieslem 1.9
1998: Pampa, z napędem na przednią oś
1999: wersja z wydłużonym nadwoziem, diesel 1.9 z bezpośrednim wtryskiem
2000: w opcji dodatkowe przesuwane drzwi po lewej stronie
2001: wersja 4x4, nowe silniki 1.2 16V, 1.6 16V, 1.5 dCi (65 lub 82 KM)
2003: face lifting, seryjny ABS
2005: face lifting, mocniejsze silniki 1.5 dCi

Ceny części zamiennych (1.4) 1.5 dCi
Filtr powietrza (47 zł) 64 zł
Filtr oleju 42 zł
Błotnik przedni 417 zł
Zderzak przedni 767 zł
Zderzak tylny 844 zł
Reflektor przedni 411 zł
Lampa tylna 346 zł

Sytuacja rynkowa
Auta z 1997 r. wyceniane są na 11 000 do 13 000 zł, z roku 1998 kosztują od 9 600 do 13 800 zł, a z 1999 r. maksymalnie o 3 000 zł więcej. Rocznik 2000 to cena pomiędzy 12 500 a 21 500 zł. Auta z 2001 roku oferowane są za 14 500 do 22 500 zł, a z rocznika 2002 od 16 000 do 26 300 zł. Diesla 4x4 z 2003 r. można kupić za 28 000 zł, inne wersje kosztują od 22 800 do 31 000 zł. O rok młodsze są dostępne za 22 500 do 32 000 zł. Diesle z 2005 roku wyceniane są na 25 500 do 34 500 zł.

Tekst: Bogdan Czajkowski
Zdjęcia: archiwum

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 83 450 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Renault Kangoo od dziewięciu lat na rynku, nadal jest atrakcyjny dla poszukujących auta o większych możliwościach przewozowych.
    auto motor i sport, 2007-11-27 13:44:21
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij