Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.8

Używane Volvo S40/V40

2004-01-26
Volvo S40/V40 Auto jest produkowane również w wersji kombi, oznaczonej jako V40.   

Ocena
plus Bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa biernego, dynamiczny i elastyczny silnik T4, dobre właściwości jezdne
minus Głośna praca tylnego zawieszenia, niewielka przestrzeń nad głową, niewielki bagażnik w wersji sedan

Oferowane silniki
•1.6 16V - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1587 cm3, moc maksymalna 80 kW (109 KM) przy 5800 obr/min, maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 4000 obr/min, średnie zużycie paliwa 7,7 l/100 km
•1.8 16V - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1783 cm3, moc maksymalna 90 kW (122 KM) przy 5800 obr/min, maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 4000 obr/min, średnie zużycie paliwa 8,7 l/100 km
•2.0 16V - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1948 cm3, moc maksymalna 120 kW (163 KM) przy 5250 obr/min, maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1800 obr/min, średnie zużycie paliwa 9,1 l/100 km
•2.0 16V - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1948 cm3, moc maksymalna 147 kW (200 KM) przy 5500 obr/min, maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 2500 obr/min, średnie zużycie paliwa 9,5 l/100 km
•1.9 - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1870 cm3, moc maksymalna 75 kW (102 KM) przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 215 Nm przy 1750 obr/min, średnie zużycie paliwa 5,4 l/100 km

Historia modelu
1995: wrzesień, prezentacja nowej limuzyny Volvo S40.
1995: grudzień, prezentacja modelu kombi.
2000: facelifting.

Zerwanie z kanciastą stylistyką typową dla "460" widać również we wnętrzu S40. Kokpit zyskał miękkie linie, a funkcjonalność i dostępność do poszczególnych elementów obsługi auta jest na najwyższym poziomie. Zastrzeżenia budzić może natomiast zbyt wysoka pozycja za kierownicą. Wysokie osoby mogą mieć również problemy podczas wsiadania i wysiadania, którą to czynność utrudnia górna, poprowadzona dosyć nisko, krawędź otworu drzwiowego.

Volvo S40 to jedno z niewielu aut dostępnych w Polsce, do których można było, już podczas zamawiania go u dealera, dobrać odpowiednią charakterystykę zawieszenia. Do wyboru były dwie opcje - komfortowa i sportowa. Pierwsza z nich powinna zaspokoić sportowe aspiracje właścicieli aut napędzanych silnikami 1.6, 1.8 oraz dieslami. Jeśli ktoś decyduje się na zakup auta z mocniejszą jednostką, powinien sprawdzić, czy w oferowanym modelu zamontowano sztywniejsze zawieszenie. Co prawda pogorszy ono nieco komfort jazdy, ale z drugiej strony zagwarantuje pewniejsze prowadzenie, co w połączeniu z precyzyjnie i lekko działającym układem kierowniczym pozwala na odrobinę szaleństwa. Ale pod pełną kontrolą.

Ponieważ Volvo miało być postrzegane jako auto bezpieczne, nikogo nie powinno dziwić bogate wyposażenie seryjne modeli - nawet tych z pierwszych lat produkcji. W autach znajdziemy zatem seryjnie montowaną poduszkę powietrzną kierowcy, ABS, czy też zintegrowany fotelik dla dzieci. Mocniejsze wersje silnikowe zostały wyposażone w układ DSA ograniczający poślizg kół. Wyrównuje on prędkość obrotową kół; przy prędkości 90 km/h układ potrzebuje na wykonanie tej operacji zaledwie 0,5 m. Po przeprowadzonym w 2000 roku faceliftingu, do listy wyposażenia standardowego dopisano airbag pasażera i kurtyny powietrzne. Obraz auta bezpiecznego psuł nieco układ hamulcowy. Był on podatny na fading, a droga hamowania najmocniejszej wersji 4T, osiągającej moc 200 KM, wahała się w granicach 36-39 m.

Tekst: Jacek Ociepko
Zdjęcia: archiwum

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    'auto napisał(-a):<p>Rok 1995 był przełomowym dla Volvo. W tym czasie zadebiutował model S40 będący kontynuatorem popularnej „460".Błąd w artykule gdzie podana jest moc. Silniki 2.0 do 1999 roku miały moc 140KM. Po 1999 moc spadła do 136KM.
    ~Jarecki, 2010-12-14 19:51:14
  • avatar
    zgłoś
    Rok 1995 był przełomowym dla Volvo. W tym czasie zadebiutował model S40 będący kontynuatorem popularnej „460".
    auto motor i sport, 2008-09-15 20:35:07
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij